Heréncia de mare a fill únic sense testament
2 participantes
Prou Impost de Successions a Catalunya ! :: SECCIONS
SECCIONES :: Expliqueu-nos el vostre cas
Exponga aquí su caso
Pàgina 1 de 1
Re: Heréncia de mare a fill únic sense testament
Abans de res el meu condol.
En principi per el que expliques, i sempre que la mare hagi portat mes de dos anys i mig empadronada a qualsevol localitat de Catalunya, d'impost de successions no en pagaràs, però si altres com la plusvàlua municipal (mira a la web de l'ajuntament d'Alacant on hauríen d'haver-hi les ordenances o fins i tot potser un simulador), i les despeses de registre, notari, etc.
El fet de no tindre testament crec que no t'afecta ja que si no hi-han germans, ni cònjuge, i no hi ha testament, crec que no hi ha discusió de que tu ets l'hereu. Aixó si, si no hi ha testament el tràmit es una mica mes farragós i costós.
En principi per el que expliques, i sempre que la mare hagi portat mes de dos anys i mig empadronada a qualsevol localitat de Catalunya, d'impost de successions no en pagaràs, però si altres com la plusvàlua municipal (mira a la web de l'ajuntament d'Alacant on hauríen d'haver-hi les ordenances o fins i tot potser un simulador), i les despeses de registre, notari, etc.
El fet de no tindre testament crec que no t'afecta ja que si no hi-han germans, ni cònjuge, i no hi ha testament, crec que no hi ha discusió de que tu ets l'hereu. Aixó si, si no hi ha testament el tràmit es una mica mes farragós i costós.
jordibonet- Nombre de missatges : 757
Heréncia de mare a fill únic sense testament
Bona nit,
Per desgràcia m'hi trobo que ha mort la meva mare la setmana passada.
Volia fer un parell de preguntes en quan a l'heréncia perque tinc molts dubtes.
En primer lloc, la meva mare no va fer testament, era vídua, i jo fill únic.
Tenía de propietat un apartament a Alacant al 50% amb mi, del que estavem pagant una hipoteca tots dos de la meïtat de la totalitat del que va costar.(hipoteca 35.000 €). Aquest apartament no era la vivenda habitual, ja que estava de lloguer a Barcelona.
A més a més, tenía un plaç fixe en un banc del que jo sóc apoderat però no titular. (35.000 €)
Quins impostos hauria de pagar, tenint en compte aquestes premises?
Resto a l'espera de la vostra resposta.
Per desgràcia m'hi trobo que ha mort la meva mare la setmana passada.
Volia fer un parell de preguntes en quan a l'heréncia perque tinc molts dubtes.
En primer lloc, la meva mare no va fer testament, era vídua, i jo fill únic.
Tenía de propietat un apartament a Alacant al 50% amb mi, del que estavem pagant una hipoteca tots dos de la meïtat de la totalitat del que va costar.(hipoteca 35.000 €). Aquest apartament no era la vivenda habitual, ja que estava de lloguer a Barcelona.
A més a més, tenía un plaç fixe en un banc del que jo sóc apoderat però no titular. (35.000 €)
Quins impostos hauria de pagar, tenint en compte aquestes premises?
Resto a l'espera de la vostra resposta.
joancat- Nombre de missatges : 1