Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Mort mare: hereu pare + 2 fills legitimaris

2 participantes

Ir abajo

Mort mare: hereu pare + 2 fills legitimaris Empty Re: Mort mare: hereu pare + 2 fills legitimaris

Missatge  jordibonet Dc 30 Set 2009, 22:35

Molt be, aclarit, es que jo en la teva situació no m'enfrontaría com en Gary Cooper a "Sólo ante el peligro", però si ja estàs assistit, ja em deixes mes tranquil.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Mort mare: hereu pare + 2 fills legitimaris Empty Re: Mort mare: hereu pare + 2 fills legitimaris

Missatge  alphavillian Dc 30 Set 2009, 11:34

Hola Jordi,

el que estic fent és tramitar-ho amb un advocat: ell ja m'ha fet els càlculs, que coincideixen als que jo he fet; demà anem al notari a fer l'acceptació d'herència; i el dimarts anem a l'Agència Tributària a que ens el calculin ells.

El que jo vulgui estar tan a sobre és perque ja m'he posat en mans d'advocats en nombroses ocasions i no he tret una opció única davant d'un fet. Tot és interpretable i qüestionable (no és pels advocats moltes vegades, sino per les lleis i la diferent aplicació d'elles).
Per tant, tot i que m'ho estiguin tramitant i calculant, vull tenir el meu paré propi i poder contrastar-ho amb el que em diguin.

Moltes gràcies de nou,
Héctor.

alphavillian

Nombre de missatges : 13
Fecha de inscripción : 08/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Mort mare: hereu pare + 2 fills legitimaris Empty Re: Mort mare: hereu pare + 2 fills legitimaris

Missatge  jordibonet Dc 30 Set 2009, 09:44

Aqui a Catalunya regeix la separació de bens, i crec que afecta a tot aquell que n'es resident encara que s'hagues casat per ganancials.

I les teves altres suposicions crec que en general son correctes, només puntualitzar el tema de les liquidacions que crec que quedaría així.

Per la mort de la teva mare, sobre el 50% de la massa d'herència (si es que tot era de titularitat conjunta): La del teu pare sobre el 75% mes les dues vostres a raó del 12,5% cada un.

Per la mort del teu pare: Les dues vostres sobre el que ja era del vostre pare, mes l'heretat de la mare, suposo que al 50% tret de que hi hagi testament que digui altre cosa, i sense oblidarse d'aplicar la reducció per doble imposició que us resulti mes favorable.

Ara alpha, vist tot el que has anat postejant, jo de tu no m'autotramitaría la liquidació si es el que estàs pensant fer.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Mort mare: hereu pare + 2 fills legitimaris Empty Mort mare: hereu pare + 2 fills legitimaris

Missatge  alphavillian Dt 29 Set 2009, 12:59

Una altra qüestió que m'agradaria contrastar en el foro.

- A la mort de la meva mare, el meu pare era hereu per testament, però el meu germà i jo són legitimaris.
- Els meus pares vivien en règim de ganancials (tot al 50%).

Són correctes les següents suposicions?
1.- Per cada bé, el 50% continua sent del meu pare i no tributa l'Impost de Successions.
2.- Per cada bé, es tributarà pel 50% del valor.
3.- De la part que es tributa (el 50%), el 75% és pel meu pare i el 25% pels 2 fills (legítima).
4.- Aleshores, hi haurà que presentar 3 autoliquidacions d'aquesta herència: una per l'hereu (pare) (75% del 50%) i una altra pels fills (legitimaris) (25% del 50%).

Agraeixo la vostra ajuda.
Héctor.

alphavillian

Nombre de missatges : 13
Fecha de inscripción : 08/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Mort mare: hereu pare + 2 fills legitimaris Empty Re: Mort mare: hereu pare + 2 fills legitimaris

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum