Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Calcular cost acceptació herencia d´avia a fill unic premort a nosaltres nets/fills

3 participantes

Ir abajo

Calcular cost acceptació herencia d´avia a fill unic premort a nosaltres nets/fills Empty Re: Calcular cost acceptació herencia d´avia a fill unic premort a nosaltres nets/fills

Missatge  jordibonet Dt 10 Abr 2012, 20:20

Lo mas gravoso en teoría debería ser la plusvalía municipal para la que tal y como dice Irina podrías dirigirte al ayto. de Palafrugell, para este impuesto solamente se tiene en cuenta el valor catastral del terreno, no el del inmueble.

Luego notario, registro de la propiedad, puede que gestoría y alguna tasa. Digo yo que el Notario por lo menos debería poderos presupuestar lo suyo.

El impuesto de sucesiones si que no os debería preocupar ya que si algo os toca pagar, será meramente simbólico.

Y mucho ojo que tanto Notario como Registro para muchos trámites tienen honorarios fijados por aranceles, hay que vigilar que no cobren de mas. Con un poco de paciencia podrás encontrar información en Internet sobre dichos aranceles.




jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Calcular cost acceptació herencia d´avia a fill unic premort a nosaltres nets/fills Empty Re: Calcular cost acceptació herencia d´avia a fill unic premort a nosaltres nets/fills

Missatge  gir27 Dt 10 Abr 2012, 17:53

Gracias Irina, yo tampoco lo entiendo demasiado, espero poder aceptar de mi abuela como asi lo creo.
No sabriais decirme mas o menos los gastos que conllevará??

Gracias por vuestos consejos

gir27

Nombre de missatges : 3
Fecha de inscripción : 05/04/2012

Tornar a dalt Ir abajo

Calcular cost acceptació herencia d´avia a fill unic premort a nosaltres nets/fills Empty Re: Calcular cost acceptació herencia d´avia a fill unic premort a nosaltres nets/fills

Missatge  irina Dl 09 Abr 2012, 23:43

La verdad es que yo tampoco acabo de ver claro que el notario haga hacer tantos trámites. Al fallecer vuestro padre, no tuvo la opción legal de poder aceptar o rechazar las herencias procedentes de vuestros abuelos, por lo que directamente vosotros deberías pasar a ser los herederos de ambos casos (de conformidad con lo dispuesto en el artículo 912.3 del Código Civil relativo a las sucesiones intestadas). Todo ello además es importante desde el punto de vista de los costes registrales.

En cuanto a vuestra madre, tal como dice Jordi, no tiene demasiado sentido lo de su renuncia, pues al haberse separado hace tiempo de vuestro padre (ya fuera de hecho o legalmente), perdió cualquier derecho sucesorio proveniente de él y al ser vosotros mayores de edad además no existen elementos adicionales de tutela a activar.

Como vosotros estáis englobados dentro del Grupo II de parentesco (DESCENDIENTES), el impuesto sobre sucesiones a pagar será prácticamente simbólico. La plusvalía municipal por la parte no prescrita (proveniente de vuestra abuela) es lo que puede subir algo más, por lo que tendrías que solicitar una simulación al ayuntamiento de Palafrugell.

Efectivamente, ante este tipo de trámites tan complejos, siempre es conveniente disponer de un par de opiniones profesionales, pues los formalismos a veces pueden seguir caminos muy diversos, quizá con el mismo resultado final, pero con costes divergentes.

Finalmente recordar la conveniencia general de hacer testamento y de que además nombremos herederos sustitutivos en previsión de que los designados puedan fallecer prematuramente, para evitar tener que activar la complejidad de las sucesiones intestadas, cuyas presunciones legales no siempre coinciden con nuestras ideas sobre quiénes han de ser nuestros sucesores.


Editat per darrera vegada per irina el Dt 10 Abr 2012, 06:47, editat 1 cop en total (Razón : Completar con lo de los herederos sustitutivos)

irina

Nombre de missatges : 262
Fecha de inscripción : 07/11/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Calcular cost acceptació herencia d´avia a fill unic premort a nosaltres nets/fills Empty Re: Calcular cost acceptació herencia d´avia a fill unic premort a nosaltres nets/fills

Missatge  gir27 Dg 08 Abr 2012, 17:52

Doncs si Jordi, primer de tot agrair la teva resposta, doncs si hens han fet fer ( el notari ) declaració d´hereus del meu pare, ja mort, i sense cap propietat o compte, i creiem que no faria falta, pero ens diuen que al no haber deixat fet el testament hem d´encaixar aixi el "tetris", el dubte surt a partir d´aqui, on no sabem com resultarà de cara als impostos.
Abraçada

Sergi

gir27

Nombre de missatges : 3
Fecha de inscripción : 05/04/2012

Tornar a dalt Ir abajo

Calcular cost acceptació herencia d´avia a fill unic premort a nosaltres nets/fills Empty Re: Calcular cost acceptació herencia d´avia a fill unic premort a nosaltres nets/fills

Missatge  jordibonet Dg 08 Abr 2012, 17:39

El meu son els números, però hi han coses que no entenc:

Si el teu pare es mort, no veig jo que pugui heretar res, així que no crec que s'hagi de fer un doble tràmit.

Si la vostra mare no sortía al testament, tampoc veig que hagi d'heretar res, però si fos el càs, renunciar crec que equivaldría a una donació amb el que si quedaría gravada per l'impost de donacions.

Be, en tot cas les notaríes no les trobo indicades per fer tota la tramitació d'una herència, es millor recorrer a algún advocat/da especialitzat en dret successori i si pot ser tributari, ara, de vegades des de la notaría es "subcontracten" aquests serveis.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Calcular cost acceptació herencia d´avia a fill unic premort a nosaltres nets/fills Empty Calcular cost acceptació herencia d´avia a fill unic premort a nosaltres nets/fills

Missatge  gir27 Dj 05 Abr 2012, 20:22

Bona tarda-nit a tothom i gràcies d´avançada per la vostra ajuda.
Us faig 5 "centims" del meu cas.
El meu avi va morir al 1986 casat amb la meva avia en regim català, sense fer testament.
El meu pare ( fill unic ) va morir al 2007, sense fer testament ( estava separat legalment de la meva mare desde el 95)
La meva avia ma morir al 2011 amb testament a favor del meu pare i a nosaltres.

Be, el meu germà i jo estem fent els tramits per a tal d´aceptar l´herencia ( es una casa a palafrugell ) i no se el cost que tindra, despres de buscar tots els certificats ( no ha sigut facil doncs uns familiars que ni coneixem s´ho van endur tot ), hem aconsegit tot, cert. de defuncions, ultimes voluntats, matrimoni etc,,,,,
Hem realitzat una declaració d´hereus del meu avi , on diu que l´hereu universal es el meu pare, i ara hem fet la del meu pare ja que tampoc havia fet testament i l´estem esperant ( 20 dies habils ).
Ara els hereus serém nosaltres,el meu germà i jo, i crec que la meva mare tambe, encara que no ho se, a la notaria ens diuen que haurem de fer tres herencies desde els meus avis fins al pare, i desde aquest fins a nosaltres.
Bé la questió que tinc es, la meva mare renunciarà a favor nostre perque no vol res, es una casa amb valor cadastral de 12.500 euros, calculem donar.li un valor d´uns 80.000 reals, pero heredarem de la meva avia com es realment , ja que el meu pare no tenia cap compte o propietat o heredarem del pare ja que estem posant totes les peçes perquè aixi sigui? I Que ens costarà tot aixó, no m´en en surto per a fer els calculs, no la plusvalua , si no l´acceptació i els impostos, se que es una mica "totxo" pero us volia possar en antecedents.
Sense més, moltes moltes gràcies a tots .......
Att. Sergi

gir27

Nombre de missatges : 3
Fecha de inscripción : 05/04/2012

Tornar a dalt Ir abajo

Calcular cost acceptació herencia d´avia a fill unic premort a nosaltres nets/fills Empty Re: Calcular cost acceptació herencia d´avia a fill unic premort a nosaltres nets/fills

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum