Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Donació (Casa sense escriptura)

4 participantes

Pàgina 2 de 2 Previ  1, 2

Donació (Casa sense escriptura) - Página 2 Empty Donació (Casa sense escriptura)

Missatge  abizanda Dc 06 Oct 2010, 09:13

Recuerdo del primer mensaje :

Bon dia,

Visc a Barcelona i tenim una casa a LLiça d'Amunt que es del meu avi. Ell me la vol donar perque jo hi visqui (1a residencia) i jo vull fer reformes. La propietat no està escriturada, el terreny si.

Ahir un gestor em va dir que tenia que pagar :

Escritures,registre de propietat,Impost de Transmissió Patrimonial (7%+1%) i després la donacio.

Tot ho feia desde el valor Catastral multiplicat per 3,2 ... quan veig que les taules que vosaltres linkejeu aqui posa que per LLiça d'amunt es x1,35 ... vaig errat? Es 3,2?

El valor catastral del sol es 40.000 euros i de l construccio 40.000 més, total 82000 euros.

Clar no es el mateix fer un 8% per ITP i despres de la donació de 80.000 que de 250.000 ....

Gracies per endavant!!!

abizanda

Nombre de missatges : 12

Tornar a dalt Ir abajo

Donació (Casa sense escriptura) - Página 2 Empty Re: Donació (Casa sense escriptura)

Missatge  abizanda Dc 06 Oct 2010, 20:46

Moltissimes gracies per les respostes!

Muchisimas gracias por las respuestas!

Bé ja veig que em trobo verd verd Smile

Nosaltres som joves 27 anys i si que serà la nostra vivenda habitual, així que si que cumplim aquests requisits el que no entenc be és la deducció. Que em suposarà?

I si no és abusar tinc un parell de qüestions:

- El valor catastral es del ultim rebut de 2009 i son 83000 euros la totalitat. El ITP surt del valor catastral per el coeficient? O el % de que l'has de fer?

- La questió es que el meu avi està be de salut i les reformes les comencen j perque la meva avia no esta ja força be i volem adaptar perque si pot pujar doncs que pugi ... per tant lo de esperar al testament (que per cert ja estava arreglat perque fos per mi) trobeu algun altre mètode més eficient?

- Existeix un simulador per fer un càlcul de que pot costar-me tot? ITP, escriptures,registre,donacions?

Altre cop mil gracies per la vostra ajuda!

abizanda

Tornar a dalt Ir abajo

Donació (Casa sense escriptura) - Página 2 Empty Re: Donació (Casa sense escriptura)

Missatge  irina Dc 06 Oct 2010, 19:48

COEFICIENTES MULTIPLICADORES: Efectivamente, desde 1/7/2009 el coeficiente de Lliçà d'Amunt es 1,35 como consecuencia de que los valores catastrales del municipio fueron revisados ese año. En el Primer semestre del 2009 el coeficiente era 1,60 y en años anteriores (2008: 3,80; 2007: 3,40; 2006: 2,90; 2005: 2,50). Por lo tanto, tendrías que verificar si los valores catastrales que indicas son los actuales, según el último recibo de IBI.

DONACIÓN: Salvo que puedas aplicar los beneficios que menciona Admin para personas jóvenes, en general hay que pensárselo muy bien antes de iniciar cualquier tipo de donación, pues la ventaja que comporta su simplicidad financiero-civil, puede quedar neutralizada por las repercusiones agregadas de los diferentes tributos que a continuación se activan (Impuesto de Donaciones, Plusvalía municipal, IRPF, etc), así como posibles efectos a corto plazo en el Impuesto sobre Sucesiones si el donante fallece a cabo de poco tiempo. Por otra parte, de momento lo prudente es esperar al nuevo gobierno de Catalunya, a ver hasta qué punto se eliminan las cargas tributarias en el ISD.

TESTAMENTO: No hay que descartar estudiar si sería más conveniente planificar dicha transmisión por la vía sucesoria, modificando el testamento. Si bien las reducciones personales para nietos no son muy elevadas, en el caso de que dicho inmueble tenga la consideración de vivienda habitual de tu abuelo, las reducciones aplicables por vivienda permitirían eliminar totalmente la tributación en el ISD, aparte de que no se devengaría el IRPF. Evidentemente, todo ello controlando que no existan problemas con las legítimas, lo cual requeriría consultar previamente el tema con vuestro notario de confianza.

DECLARACIÓN DE OBRA NUEVA: De cara a futuras transmisiones (lucrativas u onerosas), licencias para reformas, coberturas de las pólizas de seguros en caso de siniestro, tener que solicitar una hipoteca o subvención, litigios con vecinos, etc; siempre es positivo proceder a escriturar la edificación construida, a pesar de que ello pueda representar algún coste actual, ya que si no a la larga todo se puede complicar bastante.

irina

Nombre de missatges : 262

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Admin Dc 06 Oct 2010, 19:06

Efectivament, el coeficient multiplicador de Lliçà d'Amunt és 1,35.
Potser es podria pensar que si es tracta d'un gestor que també treballi per a Lliçà de Vall, apliqués equivocadament el coeficient d'aquesta altra població que és 2,85, però 3,2 no sé d'on surt. La xifra més pròxima que he pogut trobar es 3,1 per a Lliçà de Vall al primer semestre del 2.009 (el segon semestre va baixar a 2,85, que és l'actual, però igualment no és el teu cas). Amb una mica més d'imaginació, potser és un gestor de Barcelona i t'ha donat el coeficient de Barcelona, que el primer semestre del 2009 era justament el 3,2, però potser ja és imaginar molt.
Sigui com sigui, el coeficient és 1,35 i en tot cas li podeu fer avinent al gestor o, si més no, preguntar-li d'on treu aquest coeficient, per si la finca tingués alguna condició especial que aconsellés valorar-la per sobre de la fórmula de la Generalitat.
La propietat no està escriturada, el terreny si.
No ho entenc, si això vol dir que el teu avi no té la propietat escripturada, efectivament haurà de satisfer l'ITP (8%) pel concepte que correspongui per poder-la escripturar a nom seu abans de poder-la donar, suposant que per alguna raó no estigui subjecte a IVA en lloc d'ITP. O a l'ISiD si l'ha d'escripturar per herència. Naturalment, també cal comptar les despeses d'escriptura i registre.

Després, la donació, que no està subjecta a l'ITP sinó a l'Impost de Successions i Donacions.

A la nostra pàgina web trobaràs la Llei i la taula de la tarifa per a les donacions, que és molt senzilla: fins a 200.000 euros de base, el 5%, la resta fins a 600.000 euros, el 7% i el que sobrepassi 600.000 euros, el 9%.

Per altra banda, si el donatari (el que rep la donació) és menor de 36 anys i es tracta de la donació del que serà el seu primer habitatge habitual, pot deduir el 95% del valor de l'habitatge (calculat amb el coeficient multiplicador) amb un màxim de 60.000 euros de deducció. Si estàs en aquest cas, mira a partir de l'article 54 (pàgina 20) de la Llei que trobaràs fent clic aquí per tal de comprovar si reuneixes la resta de requisits.

Una vegada més, també cal afegir-hi les despeses d'escriptura i registre.

Tingueu en compte que el donant sempre ha de tributar a la declaració de l'IRPF de l'any següent per la plusvàlua generada.

Editat per darrera vegada per Admin el Dc 06 Oct 2010, 19:48, editat 1 cop en total
Admin
Admin
Admin

Nombre de missatges : 1108

http://www.nosuccessions.org

Tornar a dalt Ir abajo

Donació (Casa sense escriptura) - Página 2 Empty Donació (Casa sense escriptura)

Missatge  abizanda Dc 06 Oct 2010, 09:13

Bon dia,

Visc a Barcelona i tenim una casa a LLiça d'Amunt que es del meu avi. Ell me la vol donar perque jo hi visqui (1a residencia) i jo vull fer reformes. La propietat no està escriturada, el terreny si.

Ahir un gestor em va dir que tenia que pagar :

Escritures,registre de propietat,Impost de Transmissió Patrimonial (7%+1%) i després la donacio.

Tot ho feia desde el valor Catastral multiplicat per 3,2 ... quan veig que les taules que vosaltres linkejeu aqui posa que per LLiça d'amunt es x1,35 ... vaig errat? Es 3,2?

El valor catastral del sol es 40.000 euros i de l construccio 40.000 més, total 82000 euros.

Clar no es el mateix fer un 8% per ITP i despres de la donació de 80.000 que de 250.000 ....

Gracies per endavant!!!

abizanda

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 2 de 2 Previ  1, 2

Tornar a dalt