Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Que guanyem amb una donacio?

3 participantes

Ir abajo

Que guanyem amb una donacio? Empty Que guanyem amb una donacio?

Missatge  ofelia Dc 07 Oct 2009, 15:32

Moltes gracies pel consell. Suposo que serà millor deixar-ho correr.

ofelia

Nombre de missatges : 2
Fecha de inscripción : 03/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Que guanyem amb una donacio? Empty Re: Que guanyem amb una donacio?

Missatge  mylai Dt 06 Oct 2009, 18:20

Jordi,

Per un lapsus meu imperdonable vaig dir que el termini perque les donacions s'acumulin eren cinc anys, quan, en realitat, son quatre. Ho he justificat en un altre post meu en aquest apartat. (article 30,2 de la Llei de l'Impost, que es contradiu amb l'article 61 del Reglament i, per tant, preval el texte de la Lle, el qual va ser reformat a l'any 2000).
Per tant i ara sí definitivament, les donacions realitzades pel difunt als beneficiaris de l'herència en els quatre anys anteriors a la defunció s'acumulen a l'herència.
Disculpeu pel lapsus.

mylai

Nombre de missatges : 176
Fecha de inscripción : 25/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Que guanyem amb una donacio? Empty Re: Que guanyem amb una donacio?

Missatge  jordibonet Dt 06 Oct 2009, 17:47

Si es el pis on ells viuen i a mes hi estàn empadronats, NO HO FEU, es l'únic be que rebut en herència te una reducció del 95% fins a un límit de 500.000 euros.

A mes tota donació de bens immobiliaris te la pega (que pots veure a molts posts) de que la persona o persones que fan la donació, encara que no hi treguin cap profit, hauràn de pagar per la teòrica plusvàlua a la seva declaració de renda.

L'unic que pot sortir realment a compte en cas de donació, son diners i valors sempre que aquests últims no tinguin plusvàlues, ja que en aquest últim supòsit, també hauràn de tributar en la declaració de la renda.

I per últim, efectivament fins que no passen 5 anys, si el donant morís, s'acumularía per determinar l'impost a tributar, i si mor abans d'un any, directament s'acumula a la massa d'herència.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Que guanyem amb una donacio? Empty Que guanyem amb una donacio?

Missatge  ofelia Dt 06 Oct 2009, 17:32

Els meus pares em vol fer donació del pis on viuen, pero despres d'haver llegit els missatges d'aquest apartat no li veig la gracia. Si avui pago la burrada que em significa aquest impost i el meu pare es mor d'aqui a tres mesos, ¿he de pagar un altra cop pel mateix pis pero aquesta vegada en concepte d'herencia?
En quin cas surt a compte una donacio?
Gracies

ofelia

Nombre de missatges : 2
Fecha de inscripción : 03/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Que guanyem amb una donacio? Empty Re: Que guanyem amb una donacio?

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum