Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

DECLARACIO COMPLEMENTARIA SUCCESSIONS PER INCLOURE DEVOLUCIO DE LA RENDA

2 participantes

Ir abajo

DECLARACIO COMPLEMENTARIA SUCCESSIONS PER INCLOURE DEVOLUCIO DE LA RENDA Empty Re: DECLARACIO COMPLEMENTARIA SUCCESSIONS PER INCLOURE DEVOLUCIO DE LA RENDA

Missatge  empipat Dj 05 Maig 2016, 12:00

Mi hermano consultó a otro gestor y hay coincidencia plena con lo que dices. Y por lo que respecta a la renta, aunque yo la confeccioné y presenté, ya tuve en cuenta lo de la deducción por viudedad y he puesto un post-it para no olvidarme en los dos próximos años.

Muchas gracias por tu valiosa segunda opinión.

empipat

Nombre de missatges : 4
Fecha de inscripción : 13/05/2015

Tornar a dalt Ir abajo

DECLARACIO COMPLEMENTARIA SUCCESSIONS PER INCLOURE DEVOLUCIO DE LA RENDA Empty Re: DECLARACIO COMPLEMENTARIA SUCCESSIONS PER INCLOURE DEVOLUCIO DE LA RENDA

Missatge  irina Dc 04 Maig 2016, 19:38

Una vez solucionados los trámites principales, con los siguientes no tendría que haber demasiados problemas:

DEVOLUCIÓN DE IRPF: Al ser vuestra madre la heredera universal, no hay que aportar poderes ni certificados de titularidad de la cuenta bancaria; ya que en la legislación civil catalana los legitimarios no tienen la calificación jurídica de herederos, sino que pasan a ser una especie de acreedores de la heredera, hasta que ésta paga dichas legítimas en dinero o bienes.

DECLARACIÓN COMPLEMENTARIA DEL ISD: Por si acaso, mejor poner también el importe de la devolución de renta 2014.
Cuando cumplimentes dicha complementaria, recuerda que el impreso hay que hacerlo poniendo de nuevo todos los bienes, etc que se declararon en su día y no solo las adiciones de las devoluciones de IRPF.

IMPUESTO SOBRE PATRIMONIO: El Valor declarado en sucesiones es el que hay que poner como valor de adquisición en Patrimonio (de la misma manera, si algún día se vendiera alguno de esos inmuebles, se aplicaría ese mismo criterio sobre el valor de adquisición en la declaración de renta).
Recuerda que la vivienda habitual tiene una reducción en el Impuesto sobre el Patrimonio de hasta 300.000 euros.

Como siempre, si no lo ves claro, mejor que le de un vistazo a todo un gestor, pues al estar implicados tres impuestos, mejor que no se presenten con errores.

(Por ejemplo, hay personas que no tienen en cuenta que en Catalunya la persona viuda puede aplicarse en su declaración de IRPF una deducción de 150 euros durante el año de fallecimiento del cónyuge y durante los dos años siguientes; o que el año de la defunción puede presentar la declaración de IRPF conjunta, si es más favorable).


irina

Nombre de missatges : 262
Fecha de inscripción : 07/11/2009

Tornar a dalt Ir abajo

DECLARACIO COMPLEMENTARIA SUCCESSIONS PER INCLOURE DEVOLUCIO DE LA RENDA Empty DECLARACIO COMPLEMENTARIA SUCCESSIONS PER INCLOURE DEVOLUCIO DE LA RENDA

Missatge  empipat Dj 28 Abr 2016, 12:59

Bon dia.

Aviat farà un any que vaig postejar a aquest fòrum. Be, els tràmits principals ja estàn fets, finalment vaig canviar d'assessor ja que el primer al que vaig acudir ben be no en tenia ni idea de l'assumpte, ja que al haver-hi adjudicació d'immobles, tal i com em va dir la Irina, per força s'havia de fer amb escriptura notarial.

Be, ara hem haugut de fer la darrera declaració del pare, i ens trobem en que la devolució per poc passa dels 2.000€, i per això ens obliguen a presentar una complementària del impost de successions. El problema es que l'assessor que ens va portar els tràmits es va jubilar i la persona que hi ha deixat a càrrec no ens mereix massa confiança. Per sort vaig demanar que em passessin el fitxer de la declaració, així que amb l'aplicatiu d'ajuda podem fer la complementària fàcilment, de fet ja tinc preparat l'esborrany, però em sorgeixen els següents dubtes:

- A la web de l'AEAT diu que si hi ha més d'un hereu, s'ha de presentar poders notarials a favor del que es vol que ho cobri (la mare), o alternativament, aportar certificat de titularitat conjunta del compte d'abonament: Com sigui que al testament la mare està com a hereva universal, i jo i el meu germà som legitimaris, seria necessari l'esmentat poder?.

- A la renda de 2014 ja varem d'haver de fer part d'aquests tràmits, però sense la complementària ja que la devolució era de menys de 2.000€: Incloc també aquesta devolució ja cobrada a la complementària per curar-nos en salut?, sigui com sigui la mare no haurà de pagar rés, així que no ens importa fer-ho.

I una darrera cosa no relacionada amb l'impost de successions, però si algú em pot ajudar ho agrairé: Resulta que potser la mare ara estigui obligada a presentar impost de patrimoni, tot depen del valor que hagi de declarar pels immobles. Segons he vist a internet, diu que s'ha de tenir en compte el major dels següents valors:

1. Valor cadastral.
2. El comprovat per l'administració a efectes d'altres tributs.
3. El preu pagat per la darrera adquisició (aixó descartar, ja que son inmobles comprats fa molts anys, amb el que el preu d'adquisició està per sota del cadastral).

Si fos el cadastral no hauría de presentar declaración ja que no passa dels 500.000€ exempts, però com la valoració en la escriptura d'herència i la declaració de l'impost de successions es va fer aplicant el coeficient de municipi x 0,80, entenc en que ens posem en el segon cas, i en aquest cas si que passaria del mínim exempt, es així?, i en cas afirmatiu, el 0,80 l'he de retrocedir?, tinc entés que el 0,80 es un descompte excepcional en cas d'herència, però no sé si aquest també es aplicable a patrimoni (o potser no filen molt prim en les possibles comprovacions).

Moltes gràcies per endavant.

empipat

Nombre de missatges : 4
Fecha de inscripción : 13/05/2015

Tornar a dalt Ir abajo

DECLARACIO COMPLEMENTARIA SUCCESSIONS PER INCLOURE DEVOLUCIO DE LA RENDA Empty Re: DECLARACIO COMPLEMENTARIA SUCCESSIONS PER INCLOURE DEVOLUCIO DE LA RENDA

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum