Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

DUBTES SOBRE L'I.S. AJUDA!!!!!!

5 participantes

Ir abajo

DUBTES SOBRE L'I.S. AJUDA!!!!!! Empty Re: DUBTES SOBRE L'I.S. AJUDA!!!!!!

Missatge  Melitón Dv 09 Oct 2009, 01:17

Hola Carolina,
T'entenc perfectament. En totes les liquidacions d'herències cal acompanyar l'extracte d'un any anterior a la defunció, i cal justificar quina inversió ha fet el difunt per les extraccions de certa importància.
Un advocat especialitzat amb el tema, que n'hi ha molts (i no és el que has visitat, clar), et pot orientar, i en algunes notaries també.
Si pots, llegeix una opinió que he posat avui en aquesta secció Donació? Herència?. Penso qe el teu cas seria per estudiar possibles donacions, tant d'immobles com d'efectiu.
Molta sort !

Melitón

Nombre de missatges : 27
Fecha de inscripción : 08/10/2009

Tornar a dalt Ir abajo

DUBTES SOBRE L'I.S. AJUDA!!!!!! Empty IMPOST DE SUCCESSIONS, AJUDA A QUI???

Missatge  carolina ruiz Dj 24 Set 2009, 17:40

Benvolguts/des companys/es,

A quina mena de professional m'he d'adreçar per explicar com podrem sortir-nos d'aquest impost maleït???.
He truca't a una Notaria i allà m'han dit que ells t'assessoren sobre la paperassa, és a dir, escriptures, testaments, etc. però no sobre matèria fiscal.
Per una altra banda he parlat amb un advocat, però fent els càlculs de l'IBI de cada bé no li preguntis més.
Algú de vosaltres coneix a algú que sàpiga donar-me totes les respostes alhora, fil per randa???. Al final em gastaré més en minutes de notaries i advocats que el que podrem heretar.
Per cert, sóc de l'hospitalet de llobregat, però si coneixeu algú de Barcelona que sàpiga bé del tema, si us plau doneu-me les dades que el trucaré.
Ja us explicaré més aviat!!!
Una abraçada!!!.
Carol.

carolina ruiz

Nombre de missatges : 4
Fecha de inscripción : 17/09/2009

Tornar a dalt Ir abajo

DUBTES SOBRE L'I.S. AJUDA!!!!!! Empty Re: DUBTES SOBRE L'I.S. AJUDA!!!!!!

Missatge  mylai Dl 21 Set 2009, 19:37

No es tracta de la desaparició dels diners dels comptes del difunt, sino del fet que la Generalitat pugui averiguar que aquests diners han anat a parar al compte o al patrimoni d'algun dels hereus en els cinc anys anteriors a la mort sense cap justificació. Llavors, els consideraria com a una donació i, pel que fa a l'impost de successions, la normativa estableix que les donacions de bens fetes pel difunt a qualsevol dels beneficiaris de l'herència durant el cinc anys inmediatament anteriors a la mort s'afegeixen al capdal hereditari.
O sigui, que si es treuen els diners del compte i l'Administració no pot acreditar que els han rebut els hereus no passa res, però si la Administració pot provar que els han rebut, tocarà pagar el corresponent impost.

Així són les coses i el més greu és que la gent no ho sap. És per això que un dels nostres objectius és precisament informar d'aquests temes perque la gent sigui conscient de la situació de injustícia i desigualtat en la qual ens troiben actualment els catalans.

mylai

Nombre de missatges : 176
Fecha de inscripción : 25/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

DUBTES SOBRE L'I.S. AJUDA!!!!!! Empty Moviment de comptes

Missatge  Rafel Dl 21 Set 2009, 18:42

Una persona que se sent malata , si teoricament vol treure els seus diners del compte bancari, fer una bacanal i anar al bingo i jugars-ho tot, com es demostra després que no ho ha fet, o bè va deixar sota una rajola o al mitjó. Es que ja es masa que vulguin rastrejar els diners d'un any abans. voldría que algún expert del foro m'expliqués que podría fer el govern davant de la desaparició dels diners. Tinc uns coneguts, que el mateix dia de la defunció del familiar, abans de l'enterrament, ja tenien les comptes bloquejades. Es que es masa, com es pasa aquest govern catalá. Rafel

Rafel

Nombre de missatges : 161
Fecha de inscripción : 13/11/2008
Edad : 83

Tornar a dalt Ir abajo

DUBTES SOBRE L'I.S. AJUDA!!!!!! Empty Re: DUBTES SOBRE L'I.S. AJUDA!!!!!!

Missatge  jordibonet Dl 21 Set 2009, 10:21

carolina ruiz escrigué:i tinc un nen que ara ha fet 5 mesos (menor de edat, com pots veure).

El teu fill gaudiría d'una reducció de 114.000 euros, així que si hi-ha quelcom que pogueu deixar-li de llegat, fins a aquest import no pagaría res d'impost, aixó si, quan assoleixi la majoría d'edat, no podràs fer res per evitar que en disposi, però per aixó encara faltaràn molts anys, i si us podeu permetre que el llegat sigui econòmic, potser serà mes fàcil fer-vos amb la custodia dels diners fins que veieu que a mes de major d'edat, es prou madur per gaudir-ne.

I tal i com t'ha dit la mylai, altanto amb els moviments de comptes, en teoría al liquidar l'impost s'ha d'aportar el certificat dels moviments del any anterior a la defunció (hi-ha qui aporta nomès un certificat dels saldos), i si no m'equivoco, si hi-ha hagut algún moviment en els titulars, les entitats també estàn obligades a fer-ho constar, i afegir un titular de facte es considera una donació (el 33,3% que hauríes adquirit sobre el saldo quan eren titulars els teus pares).
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

DUBTES SOBRE L'I.S. AJUDA!!!!!! Empty Re: DUBTES SOBRE L'I.S. AJUDA!!!!!!

Missatge  mylai Dg 20 Set 2009, 22:18

Compte amb els canvis de nom i traspassos dels comptes bancaris. La Generalitat els pot considerar com a donacions i, si s'han fet dins dels cinc anys inmediatament anteriors a la defunció, s'afegiran al valor de l'herència.
En el moment de la defunció, la Generalitat pot demanar (i, de fet, hi ha vegades que ho demana) els extractes dels comptes del difunt en els quals es reflecteixin els moviments dels anys anteriors a la mort.

mylai

Nombre de missatges : 176
Fecha de inscripción : 25/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

DUBTES SOBRE L'I.S. AJUDA!!!!!! Empty GRÀCIES PER RESPONDRE JORDIBONET

Missatge  carolina ruiz Dg 20 Set 2009, 20:59

Gràcies de tot cor, Jordi.
Ja vec que estàs bastant informat sobre aquests temes tan importants.

Dir-te, tal i com em preguntes, que jo sóc filla única i tinc un nen que ara ha fet 5 mesos (menor de edat, com pots veure). Ma mare té 57 anys. I cap dels tres (ni ma mare, ni el meu nen, ni jo, patim cap minusvàlua). El que la pateix és el meu pare, degut al càncer que pateix, però crec que com és ell el que està pitjor, no crec que la seva minusvàlua valgui.

Ara per ara, ma mare ja ha posa't totes les llibretes d'estalvis al seu nom i al meu, perquè no puguin treure "tajada" també d'aquí.

Moltes gràcies per tot, aniré veient, com bé dius tu amb paciència, el foro amb els temes semblants al meu i així assabentar-me del que li ha pogut ocórrer a gent com tu i com jo, i les seves opinions.

Vagi bé!!!.

carolina ruiz

Nombre de missatges : 4
Fecha de inscripción : 17/09/2009

Tornar a dalt Ir abajo

DUBTES SOBRE L'I.S. AJUDA!!!!!! Empty Re: DUBTES SOBRE L'I.S. AJUDA!!!!!!

Missatge  jordibonet Dv 18 Set 2009, 16:22

Encara que tinguin un testament "de mi para ti y de ti para mi" la legítima que a Catalunya es una quarta part dels bens, corresponen als fills o altres descendents (si un fill ha mort, el dret passa a nets), ara, hi poden renunciar a favor de la mare o pare supervivent, també el pare o mare supervivent, pot renunciar a favor del/s fill/s.

La vivenda habitual te un 95% de reducció amb un límit de 500.000 €, s'han de complir alguns requisits, com que s'hi hagi estat empadronat com a mínim un día en els dos anys anteriors a la defunció, i que no s'hagi llogat en el mateix periode.

La valoració dels immobles en principi es fà segons el valor cadastral de immoble+sol (hauría de sortir als rebuts de l'IBI) multiplicat per un coeficient segons la població que pots trobar aqui.

Els bens encara que siguin de titularitat comuna i fruit de l'esforç dels cònjuges o de tota la familia, s'inclouen sense cap excepció, es a dir, pagareu per el 50% que es la part del pare junt amb la mare, mes per el 100% del que sigui titularitat del teu pare, aixó a mes donada la progressivitat de l'impost pot ser contraproduent.

Si rebusques per aquest fòrum (amb una mica de paciencia, ja que hi-ha molta informació), trobaràs que per exemple una acurada repartició de la herencia pot fer baixar l'import a pagar, ara, no sempre aixó es factible o convenient.

Falten dades importants com per exemple si tens fill/es menors de 21 anys, si la teva mare o tu mateixa teniu alguna discapacitat encara que no la tingueu reconeguda (es pot gaudir de reduccions addicionals de 245.000 a 570.000 euros), la edat de la teva mare, el capital que puguin tindre en dipòsits, accions, i altres valors, i qui son els titulars, etc.

En tot cas jo aniría a un bon professional a que us assessori.

Anims.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

DUBTES SOBRE L'I.S. AJUDA!!!!!! Empty DUBTES SOBRE L'I.S. AJUDA!!!!!!

Missatge  carolina ruiz Dv 18 Set 2009, 11:53

Hola!!! Us explico el meu cas. Els meus pares tenen testament fet, en el que indica que quan falti un passa a l'altre i desprès a mi (sóc filla única). El meu pare està malalt de càncer. Voldria saber si falta algún dia, quant haurà de pagar ma mare sobre els béns que tenen en comú. Com es fa el càlcul???. Es mira la referència cadastral de cada bé... o com???. Tinc entès que la vivenda habitual, per part del "mort" no es paga... és cert???. Tenen en comú (50% ma mare i 50% el meu pare): 1 casa a Tarragona 1 parking La vivenda habitual A banda d'això, el meu pare té només al seu nom (100% pare): 1 local 1 pis (que el tenen llogat) Què es pot fer perquè no ens ho treguin aquests malparits????. Moltes gràcies a tots, i molta força???. Carol.

carolina ruiz

Nombre de missatges : 4
Fecha de inscripción : 17/09/2009

Tornar a dalt Ir abajo

DUBTES SOBRE L'I.S. AJUDA!!!!!! Empty Re: DUBTES SOBRE L'I.S. AJUDA!!!!!!

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum