Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Salutacions y consulta, dun altre CASTIGAT per perdre un Ese

4 participantes

Salutacions y consulta, dun altre CASTIGAT per perdre un Ese Empty Re: Salutacions y consulta, dun altre CASTIGAT per perdre un Ese

Missatge  josé luis micolau arbiol Dj 23 Jul 2009, 10:24

Bon dia Mylai y Admin, merses per les vostres opinions y ajut.
Si, ja em faig a la idea de paga y ja esta, mes que res per evitar posiples problemes majors com apunteu, y acaba ja en aquest 'suplici', pero desde luego que seguire lluitan.

Salutacions
j.l. micolau

josé luis micolau arbiol

Nombre de missatges : 4

Tornar a dalt Ir abajo

Salutacions y consulta, dun altre CASTIGAT per perdre un Ese Empty Re: Salutacions y consulta, dun altre CASTIGAT per perdre un Ese

Missatge  Admin Dc 22 Jul 2009, 23:29

Si la senyora va morir el 09/02/09, ja no està a temps de demanar la pròrroga.
Admin
Admin
Admin

Nombre de missatges : 1108

http://www.nosuccessions.org

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  mylai Dc 22 Jul 2009, 21:33

Totalment desaconsellable no pagar l'impost i més si hi ha comptes bancaris pel mig, donat que les entitats bancàries estan obligades a donar regularment informació a Hisenda. A més, tal com diu el Jordi Bonet, la Generalitat pot comprovar les defuncions inscrites en el Registre Civil en qualsevol moment, donat que aquest és públic. Jo ho he pogut veure en més d'un cas en el qual ha enviat cartes a familiars de difunts requerint informació sobre els seus bens per veure si procedeix el pagament de l'impost. Ja ho veus. Igual que voltons.
Pel que fa a la reforma de l'impost a Catalunya, no sóc gens optimista, però, encara que es reformés, en el teu cas, no t'afectaria, donat que normalment les reformes tributàries no a'aproven amb caràcter retroactiu.
El que sí que podries fer és, dins dels cinc mesos posteriors a la defunció, demanar una pròrroga per pagar l'impost. Si t'enteressa, la concessió, obviament, pagant els corresponents interessos, és automàtica.

mylai

Nombre de missatges : 176

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  josé luis micolau arbiol Dc 22 Jul 2009, 21:12

Merces Jordibonet per les vostres recomenacions.
Salutacions
J.L. Micolau

josé luis micolau arbiol

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jordibonet Dc 22 Jul 2009, 20:56

Jo no ho faría ja que jo sàpiga els de Tributs van repassant la relació de difunts del registre civil per veure si s'ha passat per caixa, així que mes aviat o mes tard, crec que rebreu alguna notificació, i com segurament la rebreju passats els 6 mesos que hi-ha per la liquidació voluntària, a mes de tindre que pagar, us cobraran interessos de demora i us caurà la pertinent sanció que pot ser una bona picossada.

Ara, aixó es una opinió, en tot cas sempre recomano consultar a un professional, generalment advocats especialitzats en dret successori/tributari.

I pel que fà a si amb la nova financiació el govern farà alguna reforma, jo personalment crec que si la fa, serà per intentar salvar les seves poltrones, potser ens trobarem amb quelcom insuficient que ens vendràn com una gran cosa (en le seu día van dir a bombo i plateret que el 80% de catalans no pagaría l'impost, i en canvi la recaptació no ha deixat de creixer), ja tenim experiencia en la desinformació interessada dels nostres governants. I en tot cas, si es fà alguna reforma, no conteu que tingui efectes retroactius.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757

Tornar a dalt Ir abajo

Salutacions y consulta, dun altre CASTIGAT per perdre un Ese Empty Salutacions y consulta, dun altre CASTIGAT per perdre un Eser Volgut (La meva Dona)

Missatge  josé luis micolau arbiol Dc 22 Jul 2009, 15:55

Hola tod@s,

En principi presentam, em dic José Luis, y aclarir que parlo, ames del Castella, Catala (o Chapurreau, com diem daon soc, del Baix Arago, Comarca del Matarraña), pero l'escric bastan malament, pero magrada escriurei aixi y penso es la manera de anarse perfeccionan y aprenen, per lo cual us demano comprensio y si algo no me enteneu prou be meu dieu. Tambe aclari que no em fa res escriure o rebre notes en castella, per favor si algu prefereix que meu digui.

En segon lloc, felicitaus a tos qui han participat en la iniciativa de la creaçio de aquet Forum que trovo mol interesant y de gran ajut, tant pels qui ens trovem en aquestes situacions tan injustes e inhumanes, com pel conjunt de la Societat, que a traves de coneixe aquet tipo de situacions penso se anira fen cultura social per poderu cambiar.

Y per ultim explicarli el meu cas vreument, per que vexin de que va, que es de un viudo recet (jo), ya que sem va morir la meva dona de sobte el 09/02/09 (en 53 anys, y tres dies despres de la seva Mare) y a sobra de la gran pena y trasbals que aijo ens a suposat a Mi a als Nostres dos Fills, y a tota la Familia, Amics, etc., ens tropecem en tota la problematica, papeleo, trabes, etc. y finalment despres de uns cuans mesos, mes a mes, la tremenda 'penalitsaçio' economica per haberse mort, que ens suposa posa al meu nom lo que ere dels dos (la herencia), despres de tans anys de suaru y paga impostos y mes impostos, ESTALBIAN COM A TONTOS pel dia de dema!?

Per tot aixo y per haver sentit quel 'PUNYETERO' impost de succsessions aquet (que mes habiat es una tremenda sancio Administrativa, desproporcionada), prescriu als 4 anys y 6 mesos, me interesarie saver, si algu meu podeu aclari, que pase si jo, que tinc tot el papeleo a punt per signa al Notari, u deijo corre y espero que pasi el temps esperan que prescrivi, per formalitza la herencia a posteriori ?
De entrada ya se y entenc, que les contes que ting 'bloquejades' el 50% de la Dona, seguirien aigi sense pugueru toca, pero que posibilitats ya que Icenda si foti abans de temps !?
Y sen sap algo si ya previsions del Gobern de la Generalitat de erradica l'impost aquet properament, hara que ja esta acordat el finansament !?

Bueno ja em direu algo si podeu, de tots modos es un plae saludarvos y pode agrairvos a Tos esta iniciativa y lo que esteu fent.

Saludos cordiales
José Luis Micolau
Tlfs:609972747

josé luis micolau arbiol

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt