Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

15/11/2010 - DIARI DE GIRONA.CAT - Comarques - Montilla: "La sentència del TC va evidenciar que el PP no ha assimilat del tot la Constitució"

Ir abajo

15/11/2010 - DIARI DE GIRONA.CAT - Comarques - Montilla: "La sentència del TC va evidenciar que el PP no ha assimilat del tot la Constitució" Empty 15/11/2010 - DIARI DE GIRONA.CAT - Comarques - Montilla: "La sentència del TC va evidenciar que el PP no ha assimilat del tot la Constitució"

Missatge  Montser Dj 25 Nov 2010, 10:18

DIARI DE GIRONA.CAT
Comarques
Montilla: "La sentència del TC va evidenciar que el PP no ha assimilat del tot la Constitució"
Publicat 15/11/2010

M'assegura que si voto PSC tindré un orgasme?
Mmm, no li ho puc garantir.

Li va agradar aquesta campanya de les joventuts del PSC?
Diguem que no m'ha entusiasmat gaire.

I el joc d'Alícia Croft disparant a il·legals i a independentistes?
Posa en evidència el pensament del PP, que és xenòfob, especialment pel que fa referència a la immigració. Deixa entreveure la seva ideologia.

Dir que no tornarà a ser candidat és una forma de fer campanya?

No, crec que convé que la gent sàpiga que em presento per última vegada. No és una decisió d'abans d'ahir, en entrevistes de fa mesos ja deia que dos mandats són suficients.

Ha declarat que no reeditarà el tripartit... amb les condicions que posen els seus antics socis. I si aquestes condicions canvien?
No sé què passarà d'aquí a quatre o dotze anys. Però per aquest període que obrirem descarto reeditar el tripartit. Ho descarto per la posició que té ERC, que ho condiciona a la celebració d'un referèndum o a una transició per a un nou concert. Amb aquest full de ruta és impossible compartir projecte, això són dreceres que no porten enlloc. I crec que ho diuen sincerament, almenys jo quan dic una cosa és per complir-la.

Li retreu alguna cosa a l'acció de govern d'ERC?
En ocasions les forces més petites d'una coalició tenen la temptació de pensar més en el seu 10% que en el conjunt de la població. Amb caràcter general això no ha passat, però en alguns moments sí que han pensat més en la seva parròquia que en el conjunt de Catalunya. Bé, això segurament és inevitable.

Amb algun partit descarta pactar sigui quina sigui la seva proposta?

Amb el PP. No coincidim ni en les polítiques socials ni en les nacionals, d'enfortiment de l'autogovern. És un partit que ha combatut l'autogovern, l'estatut, la llengua, i està a les nostres antípodes en polítiques socials. Jo ho descarto clarament, el problema són d'altres que no descarten ni el PP ni altres.

Parla de CiU?
A aquestes alçades CiU hauria de descartar clarament un pacte amb el PP, després de tot el que ha fet.

Uns resultats no dolents, sinó desastrosos, del PSC el farien prendre alguna decisió dràstica?

Fa de mal dir què passarà si les coses van molt malament. Jo estic treballant perquè vagin bé, per guanyar les eleccions. El dia 28 escoltaré què han dit els ciutadans i prendré les decisions pertinents, no abans.

L'han menystingut des d'alguns sectors per -amb perdó-xarnego?

Jo sé que això ho pensen algunes persones, afortunadament poques. Però francament, em rellisca. Sempre hi ha persones classistes, fins i tot xenòfobes.

Insisteixen que el problema del tripartit és no haver comunicat prou bé la tasca que feien. Doncs per què no la comunicaven millor?
Perquè no ho hem sabut fer millor, no tot ho fem bé. El que és evident és que em trobo a aquestes alçades força gent que em diu "això ho hauríeu d'haver explicat abans". Per tant alguna cosa ha fallat, i en això hem fallat nosaltres.

Què suposaria un ascens important del PP en les eleccions?

La constatació que a Catalunya hi ha gent de dretes i espanyolista. Catalunya no és uniforme. La Catalunya on no hi ha espanyolistes ni gent de dretes és una ficció d'alguns. O és que Franco no va tenir suport aquí? I tant, que en va tenir. Bé hi ha franquistes catalans i amb cognoms ben catalans. Avui la gent de dretes se situa majoritàriament a CiU, però també al PP.

Doncs què suposaria un govern de CiU?

Uns quants passos enrere en les polítiques socials i en l'estat del benestar que hem anat consolidant.I també estic convençut que amb aquesta CiU actual, la relació amb Espanya no seria precisament positiva. Ni tampoc serien positives, en clau interna, la cohesió social i la cohesió nacional.

CiU s'ha tornat realment tan sobiranista com sembla?
Per alguns del seus dirigents és una posa electoral, i altres s'ho creuen realment. Però jo no imagino fa 20 anys Pujol dient que votaria que sí en un referèndum per a la independència i a Roca dient el mateix.
Les enquestes indiquen que molts ciutadans voldrien un pacte CiU-PSC.

I si pregunta a Espanya sortirà que molta gent voldria un pacte PSOE-PP. És possible que hi hagi aquesta preferència entre els sectors més... centrats d'una i altra formació. Però amb qui ens disputem nosaltres els electors, sinó bàsicament amb CiU? Un pacte dels dos grans partits només tindria sentit en una situació d'emergència nacional, perquè en la democràcia hi ha d'haver govern i oposició.

Més emergència que aquesta crisi?
Bé, però els pactes són possibles quan hi ha coses importants en comú, quan es pot fer un full de ruta comú. Jo no veig amb CiU la possibilitat d'aquest full de ruta comú. Això no significa que no pugui haver-hi pactes puntuals, com ja n'hi ha hagut en aquesta legislatura. A pactar sobre temes de país sempre hi estaré predisposat.

Fer Saura conseller d'interior ha castigat més el PSC o ICV?

Això són... Què es critica , del conseller Saura? És que amb un altre conseller no hi hauria hagut okupes? No hi hauria hagut aldarulls en les manifestacions dels antisistema? No hi hauria hagut l'incendi d'Horta? Tot això hauria ocorregut igual amb qualsevol altra persona al capdavant de la conselleria. Saura tampoc no té la culpa de la nevada, no? Amb qualsevol altre conseller les torres de Fecsa Endesa que van caure també haurien caigut, i la resposta que va donar la conselleria va ser prou ràpida.

Què va suposar la sentència del TC?

Va suposar una ofensa a Catalunya per part d'un tribunal desprestigiat. I va suposar també l'evidència que la dreta espanyola, el PP, no ha assimilat encara del tot la Constitució.

Per què agafen força les opcions més radicals tant de l'independentisme com de la dreta?
Ja ho veurem, caldrà veure com queda el mapa polític, perquè la majoria d'ofertes són testimonials. Si finalment és així, una raó serà que a Europa el mapa polític està cada vegada més fragmentat, hi ha més formacions polítiques, perquè la societat és cada vegada més complexa i hi ha certa crisi de les ideologies. Si també passa aquí és perquè la globalització funciona. No som un país aïllat com pensen alguns, que parlen d'independència i de coses així, que són del segle XIX.

Per això mentre hi ha països emergents que avancen a gran velocitat, l'Europa tradicional és cada cop més ingovernable?
Certament un dels problemes que tindrem en les properes dècades serà el de la pèrdua de pes d'Europa. Només cal veure quin era el pes demogràfic d'Europa al món fa un segle i quin és ara. Cada cop és més difícil de governar i cada vegada els seus països són més inter?dependents. La sobirania que tenien els països fa 30 anys és història, ningú pot sobreviure sol.

Es pot comprometre categòricament que si governa el PSC no hi haurà copagament sanitari?

És que el copagament sanitari ja existeix, perquè si vostè es posa malalt i va a la farmàcia, alguna cosa ha de pagar, a menys que sigui vostè pensionista. Que no ho és, no?

No encara.
No sé si és just que els pensionistes no paguin, perquè imagini aquests banquers que s'han jubilat fa poc amb una pensió no precisament petita. Doncs ells tindran els medicaments gratuïts, i un aturat que té seixanta anys els ha de pagar.
D'acord, però jo em referia a pagar quan vas a l'hospital.
Al nostre sistema sanitari hi ha coses a millorar des del punt de vista de l'eficiència i de l'eficàcia que no necessàriament comporten copagament. Per tant, hi ha coses a ajustar però no crec que el debat sigui el copagament. Per exemple, per què quan està a l'hospital li han de pagar el menjar, si a casa se'l paga vostè? Això no és part de l'atenció sanitària. Són coses sobre les quals haurem de reflexionar.

O sigui que l'estat del benestar no es pot mantenir?
Jo crec que sí, perquè entre altres coses jo no plantejo abaixar impostos, en això sóc molt clar. Els demagogs són els que plantegen que és possible abaixar impostos i incrementar l'estat del benestar. Després parlen en petit comitè i el que estan pensant és retallar-lo.

Es refereix al PP i a CiU?
No es pot dir el que diu la candidata del PP: "Reduirem l'administració i contractarem cinc mil policies més". Molt bé, i amb què els pagaràs? Amb sacs d'arròs? En aquesta campanya hi ha candidats que només diuen disbarats.
Diu que retallant despeses.

Si els ciutadans em donen la confiança i formo govern, serà un govern més compacte, més reduït. Però no es pot fer fora de la feina els funcionaris, ni eliminar serveis: escoles, hospitals, comissaries, etc. Quins serveis pensen retallar o quins funcionaris acomiadar? Que ho diguin.

En canvi es mostra vostè contrari a eliminar l'impost de successions.

Aquest impost el pagarà el 6% de la població que més diners té. Per les herències d'aquest 6% que més té, deixarem d'ingressar uns centenars de milions que s'hauran de traduir en retallades socials? Això no és just.

Llegir aquí: http://www.diaridegirona.cat/comarques/2010/11/25/sentencia-del-tc-evidenciar-que-pp-no-ha-assimilat-del-constitucio/448100.html
Montser
Montser

Nombre de missatges : 4636
Fecha de inscripción : 08/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum