Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

23/11/2010 - ADN.ES - Política - Sánchez-Camacho: "Vull limitar el poder de Mas"

Ir abajo

23/11/2010 - ADN.ES - Política - Sánchez-Camacho: "Vull limitar el poder de Mas" Empty 23/11/2010 - ADN.ES - Política - Sánchez-Camacho: "Vull limitar el poder de Mas"

Missatge  Montser Dt 23 Nov 2010, 09:58

ADN.ES
Política
Sánchez-Camacho: "Vull limitar el poder de Mas"
Publicat 23/11/2010
Marta Rodríguez / Lluís Tusell
Barcelona

Està cansada, afònica i creu que amb febre. Una foto d'ell i un calendari amb el compte enrere presideixen el seu despatx de líder del Partit Popular de Catalunya.

Quin resultat ha d'obtenir el dia 28 per quedar contenta?

Que nosaltres siguem la força que aportarà la moderació i la centralitat, i que decidirà el pròxim Govern de Catalunya. És la meva aspiració.

Dependrà, en gran part, del resultat que obtingui Mas.

El que jo vull és limitar el grau de poder que pugui tenir Artur Mas, que pot portar amb majoria absoluta a un independentisme cada vegada més creixent a Catalunya. Per això és tant important el vot útil al PP.

Tot i ser la primera dona candidata a presidir la Generalitat, això no li ha suposat un gran impuls. Què hi diu?


Els catalans voten projectes polítics i els millors projectes electorals. Sí que crec que és un valor afegit perquè puc ser molt més pròxima a polítiques que afavoreixen les dones, la conciliació de vida laboral i familiar, la igualtat i la promoció de la dona. Però no crec que sigui un fet com per suposar que hi hagi un impuls. Els catalans estan valorant que nosaltres som un partit de centre moderat i que resol els problemes dels ciutadans.

El seu discurs sobre immigració ha tapat la resta de les seves propostes?

En absolut. El nostre discurs en immigració és el mateix que fa 15 anys, que és complir les lleis, que hi hagi una immigració legal i ordenada amb contracte de treball, que hi hagi contundència davant la immigració irregular i solucionar els problemes de convivència. Tenim una avantatge, que és la coherència. Sempre hem dit el mateix i és un discurs d'acord a les lleis. El PP ha posat sobre la taula alguns dels problemes reals, siguin d'immigració, d'inseguretat o de crisi.

Què és el compromís d' integració i convivència que proposa pels immigrants?


És un compromís en el que als nouvinguts se'ls garanteixen tots els seus drets i es comprometen a respectar la Constitució i els nostres drets i deures.

Això no és aplicable també als espanyols?

Els espanyols ja estem regits per la nostra Constitució i tenim el nostre Codi Penal.

Però no hem firmat res.


Només és un gest que demostra la voluntat d'integrar-se i del país que acull de respondre a aquesta integració.

Tenen privilegis els immigrants com es diu des del PP?


Del que es tracta és que tots tinguem els mateixos ajuts i els mateixos serveis.

I no els tenim?


Jo el que vull és que els ajuts només es donin pel nivell de renda, i no per altres coses.

Només donarà suport un candidat a la Generalitat a canvi d'entrar al Govern?


No. Les aspiracions nostres no vénen per assumir un o altre càrrec sinó per garantir una Catalunya de moderació i centralitat, i frenar una Catalunya nacionalista que és el que vol construir el senyor Mas. I per això estic sacrificant la meva vida personal, per impulsar la Catalunya que vull. Ni jo ni ningú al PP estem aquí pels càrrecs.

Com és que el seu programa electoral no està en català a la seva web?


El vam aprovar dissabte i encara no hi ha hagut temps de confeccionar-lo, però al PP tot estarà bilingüe.

En ell s'hi diu que hi ha comissaris lingüístics a les escoles i mesures coactives. Ho pot explicar?


El decret d'Ensenyament estableix que s'ha de tenir un control de l'ús del català en els patis i durant les activitats recreatives dels nens, i hi ha hagut associacions que han impulsat denúncies. La societat catalana del segle XXI necessita llibertat i incentius per a la llengua catalana però ni amb controladors ni multes.

Aposten per separar els nens en funció de la llengua?


Apostem pel model que es segueix en les escoles privades on el senyor Montilla i el senyor Mas porten els seus fills. Allí no segreguen els nens i estudien en català, castellà i una tercera llengua.

Volen rebaixar en un terç la mida de la Generalitat. Com?

Volem rebaixar i reduir el 30% de les empreses públiques i reduir l'Administració que està duplicant serveis. I que els funcionaris tinguin part del seu sou en funció de l'assoliment d'objectius. Ha de ser una Administració eficient i del segle XXI i no per col·locar uns socis de Govern.

Tornarien competències a l'Estat?


Cap company meu ho ha dit això formalment. Cal fer una reflexió per limitar la despesa pública de les Administracions local, autonòmica i central. No es tracta d'un debat de competències, però el que no pot ser és que s'estiguin regulant les mateixes competències.

Quines diferències hi ha entre les seves propostes econòmiques i les de CiU?


CiU quan va governar mai va baixar els impostos. Jo suprimiré l'impost de successions, baixaré els quatre impostos que ha pujat el senyor Montilla i reduiré dos punts el tram autonòmic de l'IRPF.

Digui'm alguna cosa bona d'Artur Mas.


Crec que és una persona treballadora, i davant els Governs tripartits que hem tingut fins ara, crec que tenir persones i polítics treballadors és important.

Llegir aquí: http://www.adn.es/politica/20101122/NWS-0532-SanchezCamacho-eleccions-entrevista-generalitat.html
Montser
Montser

Nombre de missatges : 4636
Fecha de inscripción : 08/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum