Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

requeriment per liquidar herència del 2005

4 participantes

Ir abajo

requeriment per liquidar herència del 2005 Empty Re: requeriment per liquidar herència del 2005

Missatge  beckett Dj 18 Feb 2010, 00:58

Moltes gràcies de nou per les vostres respostes!
Dilluns vam anar al notari i al banc... Segons els extractes del dia de la defunció del meu pare, només hi constaven uns 7.000 euros, per tant, la liquidació a pagar és 0... i al ser 0 tampoc ens cobren cap sanció (ni interessos, evidentment).
El notari ens va comentar que ens faria una instància declarant que el resultat de la liquidació és 0, aportant també els extractes del banc, els del dia de la defunció i els de l'últim any natural (perquè també ens els demanen).
L'únic problema, per dir-ho d'alguna manera, és que si agafem els saldos que hi havia en l'últim any abans de la defunció del meu pare, sí que hi ha una diferència important de diners... uns 20mil euros... al notari ens van dir que no hi hauria d'haver problema amb l'oficina liquidadora pq es podia justificar que aquests diners s'havien gastat amb despeses mèdiques i atencions sanitàries, tenint en compte que el meu pare tenia més de 90 anys... la història és que no tenim factures de quasi bé res... Ho vam consultar amb l'oficina liquidadora i ells mateixos ens van dir que possèssim el saldo a dia de la defunció i que en la instància expliquèssim que els diners s'havien destinat a l'assistència mèdica del meu pare... I bé, en principi això és el que farem. Ara ens estan preparant la instància al notari, perquè són ells els que ens han tramitat tots els papers.
També ens van comentar que en el pitjor dels casos, si ens féssin pagar pels 20mil euros, ens tocaria pagar uns 160 euros, comptant els interessos i les possibles sancions... Bé, esperem que no sigui així i que al final tot quedi resolt amb la instància aquesta que presentarem... Per cert, també hi afegirem la liquidació de l'herència de la meva mare, que també és 0, i que no havíem fet perquè ens pensàvem que no feia falta...

beckett

Nombre de missatges : 4
Fecha de inscripción : 12/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

requeriment per liquidar herència del 2005 Empty Re: requeriment per liquidar herència del 2005

Missatge  mylai Dl 15 Feb 2010, 17:12

Únicament volia fer constar una cosa. Alò que s'estableix a la normativa de l'impost de successions és que la base imposabale de l'impost és l'import dels bens que tenia el causant a la data de la defunció i no a l'any anterior.
Per tant. per fer l'acceptació d'herència allò que és determinant és el saldo dels compates a la data de la defunció.
Una altra cosa són els criteris que, a la pràctica i moltes vegades sense fonament jurídic, segueix l'Administració Tributària catalana. la qual ens demana mil i una dades i documents en principi innecessaris amb l'únic objectiu de fer una inspecció de la nostra declaració en el matreix moment de presentar-la.
El motiu pel qual sol demanar els extractes bancaris d'uns mesos abans de la defunció és precisament pel que diu en Jordi i perque, com ja s'ha explicat en diverses ocasions en aquesta web, existeixen una sèrie de pressumpcions legals d'acumulació de les donacions i transmissions realitzades pel difunt durant els quatre anys anteriors a la defunció alhora de calcular l'impost de successions.
En tot cas, però, considero que no hem de aportar res més a l'Administració que allò que determina la Llei i, si volen més informació que ens la requereixin i, òbviament en el requeriment haurien de jusitificar el motiu de la sol.licitud de documentació addicional.

mylai

Nombre de missatges : 176
Fecha de inscripción : 25/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

requeriment per liquidar herència del 2005 Empty Re: requeriment per liquidar herència del 2005

Missatge  jordibonet Dl 15 Feb 2010, 13:59

En el model 660 en l'apartat de Documentació acreditativa parla de Certificat emés per l'entitat financera en relació amb els comptes bancaris del causant on constin els moviments del darrer any natural.

Un altre cosa es que en cas d'inspecció puguin demanar mes fins arribar a la prescripció, però d'entrada 12 mesos i prou.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

requeriment per liquidar herència del 2005 Empty Re: requeriment per liquidar herència del 2005

Missatge  Francesc Lleonart Roca Dl 15 Feb 2010, 13:35

El director de una sucursal de una caixa d’estalvis, em va comentar que pels comptes o productes financers compartits, quan es produeix una defunció la Generalitat els hi demana els moviments dels últims 18 mesos.
Si preveient la mort del causant haguessin procedit a fer una retirada "anormal" de diners, s’aplica el "màxim d’efectiu" disposable durant aquest període retrospectiu de 18 mesos.
En qualsevol cas el servei d’inspecció pot analitzar documentalment al seu criteri si estava "justificat" aquest moviment per malaltia del causant o altre causa.
D’aquesta manera, els saquejador de tombes s’asseguren que prevaient-se un òbit mes o menys imminent es produeixi una retirada "¿fraudulenta? de diners".
Així que ¡compte! ni així tenim els estalvis segurs !!!!!!!!!!!!!!! .
Idea: una caixa forta a casa, i fora de control d’entitats financeres (18 mesos, mínim)

Francesc Lleonart Roca

Nombre de missatges : 32
Fecha de inscripción : 24/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

requeriment per liquidar herència del 2005 Empty Re: requeriment per liquidar herència del 2005

Missatge  jordibonet Dl 15 Feb 2010, 11:33

Demanen els moviments de l'any anterior a la defunció per veure si hi ha hagut algún reintegrament fora del normal, si no n'hi-ha cap, o be havent-hi hi ha manera fefaent de justificar a que es va destinar (per exemple a pagar despeses médiques o assistencials, una reforma feta a la casa amb factura, etc.) no heu de patir per aixó.

Mes que res aixó es quelcom que van fer per tallar de rel amb la pràctica de buidar comptes a ultima hora per estalviar-se precissament l'impost.

Be, quan ens diguis el saldo et podré orientar sobre la quantitat que s'hagues hagut de pagar, ara, del tema de si s'ha liquidat be o no l'usdefruit, ho deixo per als experts en dret.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

requeriment per liquidar herència del 2005 Empty Re: requeriment per liquidar herència del 2005

Missatge  beckett Dg 14 Feb 2010, 17:02

Moltes gràcies per les vostres respostes i els consells!!
Demà anem al banc i tindrem el saldo exacte que hi havia a data de la defunció del meu pare. En tot cas, quan tinguem els imports exactes ja us els donaré perquè em feu un càlcul de quan ens tocarà pagar. Pel que recordo hi havia pocs estalvis, però em fa por el tema dels interessos i les possibles sancions...
De totes maneres, l'oficina liquidadora ens demana les dades de l'últim any natural abans de la mort del meu pare... pel que expliqueu, però, el saldo que compta és el del dia de la defunció, no? llavors, per què ens demanen lel de l'últim any natural?? ens poden reclamar alguna cosa més a part del saldo del dia de la defunció? Ho sabeu?
De la meva mare només hem presentat la liquidació de l'usufructe... Us explico: ella era propietària de la casa on viviem jo, la meva dona i els meus pares i em va fer una donació en vida. Ella n'era usufructuària. Quan la meva mare va morir al 2008 vam arreglar això de l'usufructe a través del notari i vam presentar el formulari 653 però no vam fer res més perquè ella no tenia més bens ni diners. No sé si amb això ja n'hi ha prou o també hem de presentar alguna altra liquidació? Al notari ens van dir que ja ho teníem tot arreglat... Però, la veritat, ja no me'n refio perquè en el cas del meu pare també ens van dir que no féssim res i ara ens hem trobat amb el requeriment de l'oficina liquidadora...


mylai escrigué:M'afageixo al consell del Jordi. No signeu res ni aporteu cap document a la Generalitat sense haver-vos assessorat abans. En principi sembla que allò que volen és comprovar els bens del teu pare a la data de la defunció per determinar si s'ahvia de pagar impost de successions.
Té raó el Jordi pel que fa a la obligatorietat de presentar la liquidació de l'impost en els sis mesos posteriors a la defunció, encara que la quota a pagar sigui 0.-€. Per tant, podrien posar una sanció per la manca de presentació. No solen fer-ho quan la quota es 0.-€, però no se sap mai.
Una altra cosa, Heu presentaat la liquidació de l'impost de l'herència de la teva mare?. Si no ho heu fet, també ho haureu de fer ara i abans de que us requereixi la Generalitat per evitar que us sancionin.
Si ens dius els imports de cadascuna de les herències, intentarem calcular les quotes a pagar. En tot cas, a les quantitats resultants, s'hauran d'afegir els interessos de demora.

beckett

Nombre de missatges : 4
Fecha de inscripción : 12/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

requeriment per liquidar herència del 2005 Empty Re: requeriment per liquidar herència del 2005

Missatge  mylai Ds 13 Feb 2010, 20:25

M'afageixo al consell del Jordi. No signeu res ni aporteu cap document a la Generalitat sense haver-vos assessorat abans. En principi sembla que allò que volen és comprovar els bens del teu pare a la data de la defunció per determinar si s'ahvia de pagar impost de successions.
Té raó el Jordi pel que fa a la obligatorietat de presentar la liquidació de l'impost en els sis mesos posteriors a la defunció, encara que la quota a pagar sigui 0.-€. Per tant, podrien posar una sanció per la manca de presentació. No solen fer-ho quan la quota es 0.-€, però no se sap mai.
Una altra cosa, Heu presentaat la liquidació de l'impost de l'herència de la teva mare?. Si no ho heu fet, també ho haureu de fer ara i abans de que us requereixi la Generalitat per evitar que us sancionin.
Si ens dius els imports de cadascuna de les herències, intentarem calcular les quotes a pagar. En tot cas, a les quantitats resultants, s'hauran d'afegir els interessos de demora.

mylai

Nombre de missatges : 176
Fecha de inscripción : 25/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

requeriment per liquidar herència del 2005 Empty Re: requeriment per liquidar herència del 2005

Missatge  beckett Ds 13 Feb 2010, 16:03

jordibonet escrigué:Que jo sàpiga el fet de que la declaraciò de l'IS surti zero, no eximeix de presentarla, així que sanció en si potser si que us caigui, ara be, veig que parles de la teva mare en passat, amb el que entenc que ja es morta, i que jo sàpiga, als difunts no se'ls pot sancionar.

Un altre cosa es que la declaració que ara haureu de fer segons les tarifes i reglamentació de 2005 surti a pagar, en aquest cas tu com a hereu, heretes tant els bens com els deutes, així que com a mínim l'import de l'impost, mes els interessos de demora, si que suposo que te'ls poden reclamar.

Potser la questió es veure si realment s'hauría hagut de pagar, com dius que el teu pare només era titular de compte/s, hauríes de veure quina part del saldo li corresponía a la data de defunció, un cop tinguis la xifra, afegeix-li un 3% pel famòs aixovar, i després divideix-la segons estigui establert en el testament, però pensa que encara que el testament sigui el típic en el que nombrava a la teva mare com a hereva universal, tu igualment teníes dret al 25% de legítima (pel que dius entenc que ets fill/a únic/a, si no fos així, aquest 25% sería en principi a repartir entre tots els fills del teu pare), si cap de les parts supera els 18.000 euros que son els que havía de reducció per parentiu a l'any 2005, en principi et/us salveu de l'impost com a tal, i dels interessos de demora, ara, de la sanció si que no ho se, com tenim forers experts en la materia, potser t'ho aclareixen.

En tot cas si vas/aneu a tributs en solitari, aneu altanto amb signar a la lleugera actes de conformitat, ja que sabem de casos en els que molt espavilats ells, de paraula et diuen que no passa res, i així et deixen sense possibilitats de recurs.


Moltes gràcies per la resposta!!!
Efectivament, el meu pare només era titular de comptes, perquè la casa anava a nom de la meva mare. Ara estem mirant quina part del saldo li corresponia al meu pare a la data de la defunció, però fins dilluns, quan anem al banc, no tindrem les xifres exactes.
En el meu cas, i fent números per sobre, no supero els 18mil euros. En el cas de la meva mare --que va morir al 2008-- pensem sí que potser sí es passaria... (entenent que del saldo que li corresponia al meu pare tot anava a parar a la meva mare, menys un 25% que seria la meva legítima)
De ser així, encara que la meva mare ja sigui morta, també hauría de pagar? I saps de quina quantitat estaríem parlant si la xifra rondés al voltant dels 30mil euros? Em sap greu ser tant poc precís però és que no tinc les xifres exactes, ja ha passat molt temps i com que mai vam arribar a fer papers...
D'altra banda, gràcies per l'advertiment d'arreglar els papers en solitari. En principi ho portarem al notari perquè tot plegat ens resulta massa complicat. Moltes gràcies i espero de nou la teva resposta!

beckett

Nombre de missatges : 4
Fecha de inscripción : 12/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

requeriment per liquidar herència del 2005 Empty Re: requeriment per liquidar herència del 2005

Missatge  jordibonet Ds 13 Feb 2010, 14:05

Que jo sàpiga el fet de que la declaraciò de l'IS surti zero, no eximeix de presentarla, així que sanció en si potser si que us caigui, ara be, veig que parles de la teva mare en passat, amb el que entenc que ja es morta, i que jo sàpiga, als difunts no se'ls pot sancionar.

Un altre cosa es que la declaració que ara haureu de fer segons les tarifes i reglamentació de 2005 surti a pagar, en aquest cas tu com a hereu, heretes tant els bens com els deutes, així que com a mínim l'import de l'impost, mes els interessos de demora, si que suposo que te'ls poden reclamar.

Potser la questió es veure si realment s'hauría hagut de pagar, com dius que el teu pare només era titular de compte/s, hauríes de veure quina part del saldo li corresponía a la data de defunció, un cop tinguis la xifra, afegeix-li un 3% pel famòs aixovar, i després divideix-la segons estigui establert en el testament, però pensa que encara que el testament sigui el típic en el que nombrava a la teva mare com a hereva universal, tu igualment teníes dret al 25% de legítima (pel que dius entenc que ets fill/a únic/a, si no fos així, aquest 25% sería en principi a repartir entre tots els fills del teu pare), si cap de les parts supera els 18.000 euros que son els que havía de reducció per parentiu a l'any 2005, en principi et/us salveu de l'impost com a tal, i dels interessos de demora, ara, de la sanció si que no ho se, com tenim forers experts en la materia, potser t'ho aclareixen.

En tot cas si vas/aneu a tributs en solitari, aneu altanto amb signar a la lleugera actes de conformitat, ja que sabem de casos en els que molt espavilats ells, de paraula et diuen que no passa res, i així et deixen sense possibilitats de recurs.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

requeriment per liquidar herència del 2005 Empty requeriment per liquidar herència del 2005

Missatge  beckett Dv 12 Feb 2010, 23:29

Hola!!
Us volia fer una consulta. L'oficina liquidadora ens ha enviat un requeriment sobre la liquidació de l'herència del meu pare, mort el setembre del 2005, quan tenia 93 anys.
En la carta ens diuen que han detectat que el meu pare havia mort i que no vam fer la liquidació de l'herència causant. Entre d'altres ens reclamen que portem el testament, dades bancàries de l'últim any anterior a la seva mort, els models 650 i 660 de l'impost de successions...
Nosaltres en el seu moment no vam fer la liquidació de l'herència perquè el meu pare no tenia cap bé (la casa anava a nom de la meva mare i ella encara vivia en el moment de la seva mort) i amb prou feines tenia diners estalviats, que anaven a nom del meu pare, de la meva mare i meu. Per això, el notari ens va dir que no calia que féssim res.
I ara ens trobem amb això: que ens reclamen la liquidació de l'herència... He llegit en altres posts que sovint es miren el registre civil per comprovar si hi ha difunts que no han fet liquidació i els envien un requeriment per si "sona la flauta"... Pot ser que només es vulguin informar de si el meu pare va deixar herència? O ens podem reclamar diners? Si és així, ens poden sancionar pel fet d'haver passat tants anys? Com ho veieu?? Agraïré molt les vostres respostes. Estem preocupats pel possible revés econòmic que això ens pugui suposar. Moltes gràcies per avançat!!

beckett

Nombre de missatges : 4
Fecha de inscripción : 12/02/2010

Tornar a dalt Ir abajo

requeriment per liquidar herència del 2005 Empty Re: requeriment per liquidar herència del 2005

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum