Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

DONACIO I EXPROPIACIO

3 participantes

Ir abajo

DONACIO I EXPROPIACIO Empty Re: DONACIO I EXPROPIACIO

Missatge  Admin Dv 04 Set 2009, 19:24

Per a que et sigui més còmode, poso els enllaços que pots necessitar:

Informació oficial

Taula del coeficients multiplicadors de la província de Barcelona vàlida per al segon semestre del 2.009

Si he interpretat bé que la casa es de la ciutat de Barcelona, el coeficient actual es el 2,90.
Admin
Admin
Admin

Nombre de missatges : 1108
Fecha de inscripción : 26/10/2008
Edad : 75

http://www.nosuccessions.org

Tornar a dalt Ir abajo

DONACIO I EXPROPIACIO Empty Re: DONACIO I EXPROPIACIO

Missatge  mylai Dv 04 Set 2009, 17:36

Ah, respecte als impostos corresponents a la expropiació, haureu de pagar en la vostra declaració de I.R.P.F. depenent de l'import de la indemnització i també en funció del sistema seguit en el mecanisme expropiatori.
Pel que fa al I.T.P., en cas d'haver-se de pagar, donat que si qui expropia és una Administració Pública, normalment està exenta de l'impost, ho hauria d'abonar qui adquireixi la finca.
De totes formes, s'hauria d'estudiar el cas i el sistema d'expropiació seguit i la legislació aplicable en el moment en el qual aquesta es produeixi

mylai

Nombre de missatges : 176
Fecha de inscripción : 25/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

DONACIO I EXPROPIACIO Empty Re: DONACIO I EXPROPIACIO

Missatge  mylai Dv 04 Set 2009, 17:30

En primer lloc, haureu de pagar impost de donacions, sobre el valor calculat multiplicant el valor cadastral de la casa pel coeficient corresponent al municipi en la qual estigui ubicada. Trobaràs els coeficients vigents a la pàgina www.nosuccessions.org, a l'enllaç "informació oficial".
A més,, al tractar-se d'una donació d'un immoble, la teva mare haurà de pagar per la transmissió en la seva declaració de l'I.R.P.F.

mylai

Nombre de missatges : 176
Fecha de inscripción : 25/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

DONACIO I EXPROPIACIO Empty DONACIO I EXPROPIACIO

Missatge  rcamarpi Dv 04 Set 2009, 13:34

Hola a tots
a veure si em podeu fer un cop de ma. Visc amb el meu marit i els meus fills a la casa de la meva mare a Barcelona. Ella viu a un altre municipi. El cas es que la casa esta afectada per l'Ajuntament i ens trobem que volem fer el canvi de nom, es a dir una donacio en vida.
Ho vàrem calcular amb el valor cadastral. Tots els impostos van al nostre càrrec, ja que la meva mare tampoc disposa d'un gran patrimoni.
El que vull saber es que si d'aqui a 10 anys quan m'han dit aproximadament que ens expropiaran, haurem de pagar ITP i IRPF.
Gràcies per la vostra atenció.

rcamarpi

Nombre de missatges : 2
Fecha de inscripción : 04/09/2009

Tornar a dalt Ir abajo

DONACIO I EXPROPIACIO Empty Re: DONACIO I EXPROPIACIO

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum