Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

I per les herències entre familiars de 3r. grau que fem?

Ir abajo

I per les herències entre familiars de 3r. grau que fem? Empty I per les herències entre familiars de 3r. grau que fem?

Missatge  Roser Payà i Mercè Dj 24 Set 2009, 10:16

Clar i català,

Impost de successions

Una tieta, en la família tradicional catalana, és com una segona mare pels seus nebots. Som dos germans solters que varem perdre el pares fa més de vint anys i la nostra tieta (germana del meu pare) que ara en té 92 ha viscut sempre amb nosaltres. La meitat del patrimoni familiar va al seu nom i ens han dit en una gestoria que el dia que falti haurem de fer front a uns 150.000 euros d’impost de successions més uns 45.000 de plusvàlues (els dos nebots).

Aquesta quantitat serà impossible de pagar si no hipotequem les finques urbanes o les venem (si és que podem).

La meves preguntes són les següents:

1-Ara que es parla tant de la supressió (millor dit reducció a mínims de l’impost com en altres comunitats), m’agradaria saber si com a familiars de tercer grau, aquestes possibles i futures reformes poden arribar a beneficiar-nos, o millor dit, a fer justicia.

Hi ha algún partit que contempla també una rebaixa per aquests supòsits?.

Com està el tema a la resta de comunitats autonomes de l'Estat Espanyol?

Quan es parlar de reforma general de l'impost hem d'esperar que afecti també als tipus impositius aplicats al tercer grau de parentiu?

Si no es contempla cap rebaixa ho consideraré un agravi comparatiu. Caldria presionar des d'aquesta plataforma per tal d'assolir també una modificació substancial del tipus impositius per aquest tipus d'herència, tot respectant la rebaixa al 95 o 99% per a familiars directes (de sang i matrimonis) com la única i més justa opcció.

Us agrairia molt una contestació,

Xavier

Lleida, 20 de setembre de 2009

Roser Payà i Mercè

Nombre de missatges : 4
Fecha de inscripción : 24/09/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum