Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

15/08/2009 - EUROPA PRESS - Més de 4.000 persones volen la supressió de l'Impost de Successions

Ir abajo

15/08/2009 - EUROPA PRESS - Més de 4.000 persones volen la supressió de l'Impost de Successions Empty 15/08/2009 - EUROPA PRESS - Més de 4.000 persones volen la supressió de l'Impost de Successions

Missatge  Admin Dg 16 Ago 2009, 18:53

EUROPA PRESS
Economia i Finances
Breus de finances
Publicat el 15/08/2009
A CATALUNYA
Més de 4.000 persones volen la supressió de l'Impost de Successions

BARCELONA, 15 (EUROPA PRESS)

Un total de 4.826 persones estan adherides al manifest per l'abolició de l'Impost de Successions de Catalunya a través de la web 'Nosuccessions.org', constituïda el maig del 2009.

L'objectiu d'aquesta plataforma és aconseguir la reducció en un 99% de l'impost de successions a Catalunya, que pot arribar a representar el 30% de l'herència, per posar-ho al nivell d'altres comunitats autònomes i de la resta de països europeus.

En declaracions a Europa Press, el tresorer de 'Nosuccessions.org', Jordi Bonet, ha explicat que s'està recollint diners per a publicitar-se en autobusos urbans en totes les capitals de província catalanes, el que suposaria un cost de més de 9.000 euros, que reben en forma de donacions particulars. També preparen insercions en diferents mitjans de comunicació amb anuncis a tota pàgina.

Bonet ha explicat que l'única manera de fer partícip a la societat d'aquest "espoliació fiscal", com anomenen en la seva pàgina a l'impost, és a través de la difusió mediàtica, perquè en matèria tributària no existeix la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) i els únics que tenen accés al Tribunal Constitucional són els propis parlamentaris que defensen l'impost.

Des de l'associació, que no descarta portar a terme mobilitzacions als carrers a la tardor, critiquen que per heretar dins del nucli familiar més pròxim, cònjuges o fills, hagi d'abonar-se una gran quantitat d'allò heretat.

Bonet ha criticat que l'impost perjudica especialment a les classes mitges que a vegades han de renunciar a l'herència perquè no poden fer front a l'impost. D'altra banda, les "grans fortunes" estan més protegides, ha explicat, ja que les herències de patrimonis empresarials estan exempts d'un 95% de la quota per llei i els patrimonis immobiliaris "són disfressats" d'empreses o es domicilien en una altra comunitat autònoma per eludir la càrrega "abusiva" de l'impost.

Des de la seva aparició als mitjans de comunicació, han triplicat el nombre d'adherits al manifest, però esperen créixer molt més a partir de setembre, quan es constitueixin definitivament com a associació en la qual els socis tindran veu i vot en les assemblees.

----------------------------------------------------

Aquesta noticia que nosaltres sapiguem ha sigut publicada integrament per REGIO 7 (PDF gentilesa d'una forera del Bàges) i DIARI DE GIRONA

----------------------------------------------------

Llegir-ho a europapress.cat: http://www.europapress.cat/economia/noticia-mes-4000-persones-volen-supressio-limpost-successions-catalunya-20090815174856.html

Afegit per jordibonet: Quan em van fer la mini entrevista telefònica, jo a la entrevistadora li vaig dir que erem uns 4.200 usuaris registrats, em va dir si li podía concretar, i com que no podía ser ja que estic de vacances i en aquell moment estava passant una estona de lleure amb la família, li vaig dir que ella mateixa podía entrar al fòrum i veure el nombre d'adherits on-line, i no se pas d'on và treure la xifra de 4.826!, de totes maneres en aquests moments que estic escrivint aquesta nota, ja estem a poc mes de 100 per aconseguir la esmentada xifra. Be, mes que res ho dic perque no penseu que nosaltres practiquem la mateixa estratègia de "desinformació" que practiquen alguns dels nostres contraris.
Admin
Admin
Admin

Nombre de missatges : 1108
Fecha de inscripción : 26/10/2008
Edad : 75

http://www.nosuccessions.org

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum