Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

03/08/2009 - Carta del Gabinet del Conseller

5 participantes

Ir abajo

03/08/2009 - Carta del Gabinet del Conseller Empty Re: 03/08/2009 - Carta del Gabinet del Conseller

Missatge  Sitgetà Dt 29 Set 2009, 11:53

Totalment impresentable i imfumable, si mirem la resta de l´estat espanyol, la carta del Gabinet del Conseller. El qual li deu dir a la secretària o secretari que passi les adreces als "maxatques" de torn, i facin els envios per tal de quedar bé contestant; que no contestant bé el tema. De totes formes sr. Conseller, arribará el día que les haureu de contestar com cal. Ja som -amb poc temps- més de 6.500 nuclis!! i espereu!!

En tot cas, no hauriem de parar de seguir enviant cartes. Sabeu perquè? perquè encara que no ho sàpigueu -ni molt menys ens ho diran- els fot moltíssim. I més sabent que tenim raó. I que no ens vinguin en que Aragó i Andalusia paguen.... perquè en realitat, a dia d´avui, ja ens agradaria a catalunya pagar el que paguen en aqueixes comunitats.!!!

Sitgetà

Nombre de missatges : 99
Fecha de inscripción : 13/09/2009

Tornar a dalt Ir abajo

03/08/2009 - Carta del Gabinet del Conseller Empty Resposta del Gabinet del Conseller

Missatge  ines Dl 14 Set 2009, 17:34

Bones:

Ahora mateix, he rebut una carta igual a la que surt publicada aqui, via e-mail, sense canviar ni una coma. I, això que ho vaig escriure abans de l'estiu, però amb data de 14 de setembre.

Sense comentaris....

ines

Nombre de missatges : 65
Fecha de inscripción : 26/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

03/08/2009 - Carta del Gabinet del Conseller Empty Re: 03/08/2009 - Carta del Gabinet del Conseller

Missatge  Admin Dg 09 Ago 2009, 20:28

La solució a la pregunta que plantejava tres posts més amunt:
"perquè la Conselleria d'Economia i Finances dona tants arguments de 'justícia social' per mantenir els alts tipus impositius de l'impost de successions i, en canvi, sembla que els mateixos arguments no els hi importin gens quan es tracta de l'impost de donacions que es exactament igual pel que respecta a aquests arguments que dona per a les herències i en canvi tributa menys d'una tercera part",
es la següent:
Les donacions d'immobles tributen al lloc on hi ha l'immoble. Quan Madrid, el 2.007, va abaixar el 99% l'impost de successions i donacions (ambdós), una maniobra habitual entre la gent catalana amb diners per fer una donació a un fill era adquirir un immoble a Madrid, donar-lo al fill, aquest el venia i ja estava la donació feta i segurament amb benefici, en aquells anys d'alegria immobiliària i els impostos aplicables reduïts en un 99% doncs tot tributava a Madrid.
Amb aquesta maniobra, la Generalitat no veia ni un euro en impostos ni per la compra, ni per la donació, ni per la venda.
Davant d'aquesta fuga d'impostos, de pressa i corrent, l'any 2.008 la Generalitat va llençar per la borda tots els arguments de "justícia social" envers l'impost de donacions i va abaixar els tipus que anaven del 7,42% al 32,98 en 16 esglaons, com a les herències, a una escala de només tres esglaons del 5%, 7% i 9% màxim.
L'impost segueix sent més alt que a Madrid, però per tal de no tenir les molèsties de la compravenda, es de suposar que les donacions es van tornar a fer a Catalunya.
Conclusió: La "justícia social" es per al nostre Govern molt flexible i adaptable al seu gust, doncs quan no ens podem escapar de l'impost es fan servir els arguments de la "justícia social" per no tocar l'impost, però si hi ha possibilitat de que te'n escapis, llavors la "justícia social" no importa i es rebaixa el que calgui.
Així ho va reconèixer el Conseller Castells en unes declaracions a "El Periódico" l'11 de novembre de 2.008, en les que deia "... el canvi en la tributació de les donacions entre parents directes, que va entrar en vigor aquest any, han reduït força la tributació per aquests conceptes. En concret, va admetre que la recaptació per donacions ha augmentat "considerablement" i que se n'ha frenat la fuga fiscal.". Això sí, gràcies a renunciar als principis. Però com que els morts no poden marxar, en aquest cas no renunciem als principis.
Admin
Admin
Admin

Nombre de missatges : 1108
Fecha de inscripción : 26/10/2008
Edad : 75

http://www.nosuccessions.org

Tornar a dalt Ir abajo

03/08/2009 - Carta del Gabinet del Conseller Empty Resposta del gabinet del conseller

Missatge  bene Dg 09 Ago 2009, 19:52

Bona tarda,

A mi em van enviar una carta pràcticament calcada de la que publiqueu al fòrum fa tres dies. Jo em vaig queixar de l'impost i sembla que quan reben una queixa, simplement reenvien una resposta automàtica.

Si voleu veure la carta, m'ho dieu, però és pràcticament igual que la que heu publicat.

Salut!

Jordi

bene

Nombre de missatges : 17
Fecha de inscripción : 03/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

03/08/2009 - Carta del Gabinet del Conseller Empty Re: 03/08/2009 - Carta del Gabinet del Conseller

Missatge  jordibonet Ds 08 Ago 2009, 21:16

Els que em coneixen ja saben que a mi sempre m'ha escandalitzat mes el fet de que a Catalunya es paqui molt menys per donacions que no per successions, que no pas el fet de que a altres comunitats es pagui res o menys. Es quelcom que vaig trobar obscé i es el que em và donar la empenta per començar a lluitar, primer individualment amb els passos que molts hem seguit, es a dir, cartes al director, al síndic, al parlament i al director de finances, i després col·lectivament quan em vaig enterar de la existència d'aquest fòrum, sent hores d'ara una realitat que per fi existeix una associació legalment constituïda per lluitar a benefici de tots els catalans.

En la contestació que em va donar en Joan Camps d'ERC em deia "En estar el impost de successions i el de donacions totalment relacionats, aquestes tarifes ens indiquen els possibles trams i tarifes que segurament s'inclouran en el futur projecte de llei de successions". Doncs hores d'ara seguim igual, i el que es realment fastigos es que aquell que per desgràcia sàpiga que ha de morir, ni tant sols pugui treure'n profit fent donació dels seus bens, ja que si mor abans d'un any, el valor del que hagi donat s'acumula a l'herència, i si mor abans de 5, s'acumula a efectes de determinar el tipus que gravarà la resta dels bens.

Ja n'hi-ha prou, que es deixin de MANDANGUES, que almenys a mi ja no m'enredaràn pas.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

03/08/2009 - Carta del Gabinet del Conseller Empty Re: 03/08/2009 - Carta del Gabinet del Conseller

Missatge  Admin Ds 08 Ago 2009, 20:10

Hi ha certes frases de la carta del Gabinet del Conseller que no vull deixar passar sense comentar-les, en un sentit diferent del que ho ha fet el nostre company del Fòrum:

Es tracta d'aquest paràgraf, carregat d'ideologia:

"Per altra banda, cal recordar que aquest impost, existent en la majoria del món, compleix una funció redistributiva de la riquesa ja que una part d'aquesta reverteix al conjunt dels ciutadans i a la societat en que s'ha generat, i a més compleix una funció meritocràtica, que és recordar-nos que les coses es guanyen a partir del treball i del mèrit i no amb l'herència rebuda, sent per tant una manera de distribuir la fortuna dels quals podran rebre un patrimoni que no es fruit del seu esforç, impedint que es vagi acumulant permanentment en unes poques mans. Per això parlem de funció social de l'impost, ja que és ..."

Si ho he entès bé, es tracta d'un posicionament ideològic, sobre el que no tinc res a dir, que justifica que els alts tipus impositius d'aquest impost, ho son per complir amb una pretesa funció social de I'impost, doncs:
l'hereter rep un patrimoni que no es fruit del seu esforç
l'impost te una funció meritocràtica, que és recordar-nos que les coses es guanyen a partir del treball i del mèrit i no amb l'herència rebuda
i tambè compleix una funció redistributiva de la riquesa

Aquestes son las raons per cobrar-nos tant impost i per no declarar exempts ni al cónjuge ni als fills.

Doncs bé. Sembla que, això que el Gabinet del Conseller veu tant correctament aplicat quan es parla d'herències, no deuen ser arguments vàlids per a les donacions en les que:
el que rep la donació rep un patrimoni que no es fruit del seu esforç
per la mateixa raó que en les herències, l'impost de donacions hauria de tenir una funció meritocràtica, que és recordar-nos que les coses es guanyen a partir del treball i del mèrit i no amb l'herència (donació en aquest cas) rebuda.
I, per descomptat, també seria vàlid per a l'impost de donacions, dir que compleix una funció redistributiva de la riquesa.

Així doncs, perquè l'impost de donacions te un tipus màxim del 9% i el de successions un 32,84%, si la funció meritocràtica, la redistribució de la riquesa i la recepció d'uns bens de forma gratuïta son principis aplicables tant a les successions com a les donacions?? Perquè ja no tenim en compte la funció social de l'impost??

La solució (si no la dona ningú altre abans), demà.
Admin
Admin
Admin

Nombre de missatges : 1108
Fecha de inscripción : 26/10/2008
Edad : 75

http://www.nosuccessions.org

Tornar a dalt Ir abajo

03/08/2009 - Carta del Gabinet del Conseller Empty 03/08/2009 - Carta del Gabinet del Conseller

Missatge  Admin Ds 08 Ago 2009, 19:10

Un membre del Fòrum m'envia amb prec de publicació aquesta carta de la Conselleria d'Economia i la resposta que ell dona tot seguit en públic a través del Fòrum.

03/08/2009 - Carta del Gabinet del Conseller RespCast1p

03/08/2009 - Carta del Gabinet del Conseller RespCast2p

RESPOSTA:

"En relació a l'amable resposta per part de la Secció d'Atenció al Ciutadà d'una carta enviada al Gabinet del Sr. Conseller Castells voldria donar la resposta de manera oberta responent a alguns dels comentaris de la mateixa (Les frases entre parèntesi i en majúscules són els meus comentaris, la resta de frases corresponen al contingut de la carta rebuda):

...cada any s'introdueixen modificacions amb l'objectiu de reduir el gravamen de l'impost ... de forma que s'afavoreixi la transmissió de determinats bens .. que tenen per objectiu la protecció de la família i del patrimoni familiar (Llei 17/2007). (PEL QUE SEMBLA AQUESTES MESURES NO SÓN SUFICIENTS TENINT EN COMPTE QUE MOLTES FAMÍLIES HAN DE TORNAR-SE A HIPOTECAR O MALVENDRE ELS SEUS BENS EN ÈPOCA DE CRISI PER A PAGAR L'IMPOST).

Cal fer avinent que l'impost... és un tribut estatal... (JA HO SABEM. ESTÀ TRANSFERIT) les competències normatives que pot assumir el Parlament ... no permeten la supressió (NO VOLEM LA SUPRESSIÓ, SINÓ LA REFORMA) de la tributació ni en el cas d'adquisicions ... (PARLAMENTS AUTONÒMICS REGITS PER PARTITS QUE NO SON CONSERVADORS: CASTELLA-LA MANXA, CANTÀBRIA, BALEARS, PAÍS BASC, GALÍCIA -FINS FA POC- , .. HAN FET REDUCCIONS SIGNIFICATIVES)

Impost existent en la major part del món... (I ABSENT O AMB EXEMPCIONS FAMILIARS EN PAÏSOS COM PORTUGAL, ÀUSTRIA, SUÈCIA, ITÀLIA, LETÒNIA, ESLOVÀQUIA, NORUEGA, FINLÀNDIA, GRAN BRETANYA, IRLANDA, POLÒNIA, LITUÀNIA, TXÈQUIA, ...) ... compleix una funció redistributiva de la riquesa ja que una part (MOLT IMPORTANT) d'aquesta reverteix al conjunt dels ciutadans i a la societat en que s'ha generat (AMB EL SACRIFICI I ESFORÇ DEL PROPI FINAT A QUI LA SOCIETAT HA D'AGRAIR QUE HI HAGIN PERSONES EMPRENEDORES COM ELL CREADORES DE RIQUESA. BONA FORMA DE RECOMPENSAR A AQUEST TIPUS DE PERSONES AL FINAL DE LA SEVA VIDA! NO S'HAN PAGAT AMB ESCREIX AQUESTS BENS? L'HEREU NO TORNARÀ A PAGAR?).

... Compleix una funció meritocràtica, que ens recorda que les coses es guanyen a partir de l'esforç, del treball ("AHI IBA YO!", DEL TREBALL I L'ESFORÇ!) i del mèrit... (ES EVIDENT QUE EL MÈRIT DEL CÒNJUGE [I MOLTES VEGADES ELS FILLS] QUE HA LLUITAT EN COMÚ AMB EL FINAT PER A CREAR LA RIQUESA ÉS INAPRECIABLE COMPARAT AMB EL DEL GOVERN!).

... impedint que es vagi acumulant en poques mans (ES REFEREIX A LES GRAN FORTUNES QUE S'ESCAQUEGEN DE PAGAR AQUEST IMPOST?. UNA SEGONA VIVENDA ACONSEGUIDA AMB SACRIFICIS PER ARRODONIR LA PENSIÓ DEL FUTUR AMB EL SEU LLOGUER O DONAR-LA AL FILL MILEURISTA ÉS UN GRAN CAPITAL?),

...fent-lo compatible amb un objectiu que tots compartim, que és que el fruit del nostre esforç pugui ser deixat als nostres hereus (JA COMENCEM A ENTENDRE'NS! PER CERT "HEREU" ÉS UNA FIGURA TÍPICAMENT CATALANA, NO?).

Algunes comunitats han endegat la modificació de l'impost per tal que les transmissions lucratives dins del nucli familiar directe quedin fora de la tributació d'aquest impost (NO ÉS DE SENTIT COMÚ?).

...s'han adoptat mesures.. que alleugeren aquesta situació (DONCS RESPECTIN LES ULTIMES VOLUNTATS DEL FINAT, POSIN UN NIVELL DE CAPITAL RAONABLE A PARTIR DE QUIN PAGAR AMB TRAMS ASSUMIBLES , DONIN FACILITATS PER FER-LO EFECTIU, NO CONVERTEIXIN UNA HERÈNCIA EN UNA DESGRÀCIA SOBREAFEGIDA A LA PÈRDUA D'UN FAMILIAR ESTIMAT, ...)

...han estat adoptades modificacions (reduccions)... sempre dins dels marges de competència normativa de que disposa la Generalitat... (NO SÓN LES MATEIXES QUE LES COMUNITATS VEÏNES? NO ESTAN IGUALMENT TRANSFERIDES?).

Rebi una atenta salutació (IGUALMENT)."
Admin
Admin
Admin

Nombre de missatges : 1108
Fecha de inscripción : 26/10/2008
Edad : 75

http://www.nosuccessions.org

Tornar a dalt Ir abajo

03/08/2009 - Carta del Gabinet del Conseller Empty Re: 03/08/2009 - Carta del Gabinet del Conseller

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum