Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

18/02/2011 - PARLAMENT.CAT - Activitat parlamenttària - SIAP - Proposició de llei d'addició de l'apartat 2 de l'article 58 de la Llei 19/2010, de 7 de juny, de regulació de l'impost sobre successions i donacions

Ir abajo

18/02/2011 - PARLAMENT.CAT - Activitat parlamenttària - SIAP - Proposició de llei d'addició de l'apartat 2 de l'article 58 de la Llei 19/2010, de 7 de juny, de regulació de l'impost sobre successions i donacions Empty 18/02/2011 - PARLAMENT.CAT - Activitat parlamenttària - SIAP - Proposició de llei d'addició de l'apartat 2 de l'article 58 de la Llei 19/2010, de 7 de juny, de regulació de l'impost sobre successions i donacions

Missatge  Montser Ds 19 Feb 2011, 09:01

PARLAMENT.CAT
Activitat parlamenttària
SIAP
Proposició de llei d'addició de l'apartat 2 de l'article 58 de la Llei 19/2010, de 7 de juny, de regulació de l'impost sobre successions i donacions
Publicat 18/02/2011

Consulta d'expedients

Detall expedient

Legislatura 9
Núm. expedient 202-00023/09
Tipologia tramitació Proposició de llei
Data obertura 18.02.2011
Núm. registre 2505
Proponents GP PPC

Alegret Martí, Alicia de GP PPC
Bertomeu i Bertomeu, Juan de GP PPC
Calbó i Roca, Pere de GP PPC
Chumillas Zurilla, Pedro de GP PPC
Cornet i Serra, Jordi de GP PPC
Coto Roquet, José Antonio de GP PPC
Garcia Cuevas, María José de GP PPC
García i Rodríguez, Eva de GP PPC
Llobet Navarro, Josep de GP PPC
López Aguilar, Dolors de GP PPC
López i Rueda, Rafael de GP PPC
Luna Vivas, Rafael de GP PPC
Montserrat i Culleré, M. Dolors de GP PPC
Rodríguez i Serra, Santi de GP PPC
Xandri Pujol, Marisa de GP PPC

Situació Tramitable
Descriptors
Procediment Ordinari
Veure els tràmits de l'expedient:

Llegir aquí: http://www.parlament.cat/web/activitat-parlamentaria/siap?STRUTSANCHOR1=detallExpedient.do&criteri=202-00023/09&ad=1

Vídeo: http://www.parlament.cat/web/actualitat/canal-parlament/videos?p_cp1=908210&p_cp2=&p_cp3=&p_cp22=
Montser
Montser

Nombre de missatges : 4636
Fecha de inscripción : 08/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

18/02/2011 - PARLAMENT.CAT - Activitat parlamenttària - SIAP - Proposició de llei d'addició de l'apartat 2 de l'article 58 de la Llei 19/2010, de 7 de juny, de regulació de l'impost sobre successions i donacions Empty Publicació 28/02/2011

Missatge  Montser Dc 02 Mar 2011, 08:59

Proposició de llei d'addició de l'apartat 2 de l'article 58 de la Llei 19/2010, del 7 de juny, de regulació de l'impost sobre successions i donacions

Núm. expedient 202-00023/09

1. Admissió a tràmit de la iniciativa i tramesa al Govern 22.02.2011
2. Publicació de la iniciativa 28.02.2011


Publicació de la iniciativa
Data del tràmit 28.02.2011
Tipologia de la publicació BOPC
Número de publicació 27
Pàgina 16

Proposició de llei d’addició de l’apartat 2 de l’article 58 de la Llei 19/2010, del 7 de juny, de regulació de l’impost sobre successions i donacions
Tram. 202-00023/09

Presentació

Grup Parlamentari del Partit Popular de Catalunya

Reg. 2505 / Admissió a tràmit: Mesa del Parlament, 22.02.2011

A la Mesa del Parlament

Alícia Sánchez-Camacho i Pérez, presidenta del Grup Parlamentari del Partit Popular de Catalunya al Parla¬ment, Josep Enric Millo i Rocher, portaveu, Maria de los Llanos de Luna Tobarra, portaveu adjunt, Maria Dolors Montserrat i Culleré, Maria José Garcia Cuevas, Eva Garcia Rodríguez, Dolors López Aguilar, Marisa Xan¬dri Pujol, Alícia Alegret i Martí, Jordi Cornet i Serra, Pere Calbó i Roca, Juan Bertomeu i Bertomeu, Santi Rodríguez i Serra, Rafel Luna i Vivas, Pedro Chumillas Zurilla, Josep Llobet Navarro, Rafael López i Rueda i José Antonio Coto Roquet, diputades i diputats del Grup del Partit Popular de Catalunya, d’acord amb allò que disposa l’article 100, apartat b), del Reglament de la Cambra, presenten la següent proposició de llei:

Exposició de motius


I

L’Impost sobre successions i donacions es configura com un tribut altament progressiu sense tenir en compte que n’hi ha d’altres tributs dins el sistema fiscal que venen a recaure sobre la mateixa font de riquesa objecte de la transmissió «mortis causa».

És, per exemple, el cas de l’IRPF o de l’impost local so¬bre les plusvàlues, o dels anomenats «impostos patrimo¬nials» com són l’IBI o el desaparegut Impost sobre el patrimoni. Per una altra banda, s’han anat introduint di¬ferents mecanismes de reducció i/o correcció del seu im¬pacte adreçat a determinats col•lectius, tot atenent a di¬versos motius i fonaments: des de alleugerir la tributació de l’empresa familiar amb la finalitat d’afavorir la seva continuïtat i permanència fins a l’adopció de mesures di¬rigides a afavorir la transmissió de l’habitatge habitual, passant per d’altres mesures encaminades a donar suport a l’assegurança de vida com a sistema d’estalvi i previsió.

Ara bé, tots aquests mecanismes produeixen uns efectes perversos. Es fàcil comprovar que aquests beneficis fis¬cals parcials han acabat per convertir aquest impost en una càrrega que només paguen els subjectes que no han pogut acollir-se a cap d’ells, forçant d’aquesta forma el seu caràcter d’impost igualitari i equitatiu tal com histò¬ricament s’havia configurat a aquest impost.

II

En el marc del sistema de finançament autonòmic, i pel que fa a l’Impost sobre successions i donacions, la ca¬pacitat normativa de les comunitats autònomes es prou àmplia, i admet la possibilitat de regular les reduccions en la base imposable així com altres elements estructu¬ rals del tribut, com ara les bonificacions o les normes de gestió i recaptació impositiva.

La majoria de comunitats autònomes ja han legislat sobre aquest extrem tot eliminant la tributació entre parents. És el cas de la Comunitat Foral de Navarra on està pre¬vista la no tributació de les adquisicions hereditàries dels ascendents, descendents, adoptants i adoptats i en¬tre cònjuges (per a parents més llunyans es preveu una tributació mol atenuada) o del País Basc on també hi ha exempcions per a les adquisicions de bens i drets per herència, llegat o qualsevol títol successori a favor del cònjuge, ascendents, descendents, adoptants i adoptats. Aquestes comunitats autònomes han pogut legislar sobre la matèria gràcies a que gaudeixen d’un règim especial en l’àmbit del finançament autonòmic, però el cert es que actualment les comunitats de règim comú tenen també oberta la possibilitat de modificar l’impost per als matei¬xos supòsits que hem vist en els territoris basc i navarrès.

Si bé és cert que formalment cap comunitat autònoma de règim comú està capacitada per suprimir ni aquest ni cap altre tribut cedit per l’Estat que recapti en el seu territori, sí que pot intervenir normativament sobre tots o sobre alguns aspectes, segons es tracti d’un tribut ce¬dit total o parcialment, que afecten a la configuració i estructura de l’impost, especialment pel que fa al pro¬cediment de quantificació, tot assolint un efecte equiva¬lent al de la seva supressió. En el cas de l’Impost sobre transmissions «mortis causa» entre parents propers i cònjuges, aquest objectiu s’aconsegueix fent que la base liquidable de l’impost quedi reduïda a la mínima ex¬pressió numèrica.

En els darrers anys moltes Comunitats Autònomes han establert reduccions de la base imposable i deduccions o bonificacions en la quota o han modificat les tarifes per tal de que, especialment els subjectes passius del Grup I i II no tinguin que pagar pràcticament tant en el cas d’ad¬quisicions «mortis causa» com en el cas de donacions «inter vivos».

Arrel de la pressió ciutadana davant el greuge compa¬ratiu a que estaven sotmesos els ciutadans i ciutadanes de Catalunya en relació als ciutadans d’altres comunitats autònomes, així com a la pressió exercida per diferents forces polítiques amb representació parlamentària com l’exercida pel Partit Popular de Catalunya –que ja a l’any 2006 va presentar una proposició de llei de modifica¬ció de la regulació aleshores vigent del impost que ens ocupa amb l’objectiu de reduir al màxim la tributació en transmissió «mortis causa» entre ascendents i descen¬dents directes i cònjuges–, el Govern de la Generalitat va procedir a realitzar una reforma tímida i insuficient de l’impost de successions i donacions amb una aplicació diferida en el temps fins el juliol de 2011resultat de la qual fou la Llei 19/2010, del 7 de juny, de regulació de l’impost sobre successions i donacions.

III

La Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l’Estatut d’autonomia de Catalunya, estableix en la seva Disposició addicional setena que l’Impost que ara ens ocupa té la consideració tribut estatal cedit totalment, i això des del mateix moment de l’entrada en vigor de l’Es¬tatut.

Això obre la porta de bat a bat per què el Govern ar¬ticuli la legislació al respecte en tots els elements que conformen tècnica i jurídicament l’impost. En tractar-se d’un tribut cedit totalment a la Generalitat, aquesta té atribuïda la capacitat normativa més àmplia possible per regular de nou l’esmentat impost, i si més no introduir un règim específic de reduccions i bonificacions com la que introdueix aquesta proposició de llei, consistent en una bonificació del 99,9% de la quota tributària per els grups I i II.

En un context de crisi econòmica galopant com el que viu Catalunya en aquests moments, que fon les seves ar¬rels en el darrer trimestre de 2007, el Grup parlamentari del Partit Popular de Catalunya considera que la política fiscal ha d’ésser un dels instruments capitals per iniciar la recuperació econòmica, especialment quan aquest ins¬trument es posa al servei dels interessos dels ciutadans i ciutadanes amb una aposta decidida per la reducció de la càrrega tributària, tal com la que es formula en aquesta proposició de llei.

En termes de política fiscal, són dos les direccions que cal impulsar en matèria fiscal en aquest context de crisi: per una banda, promoure la reducció dels impostos –el que s’anomena col•loquialment «baixada d’impostos»– i per l’altra introduir en el sistema fiscal vigent importants deduccions centrades en aquells col•lectius de persones físiques o jurídiques més vulnerables a les actuals cir¬cumstàncies econòmiques. Aquesta proposició de llei, doncs, s’insereix en aquest context.

Per tot l’antecedent, el Grup Parlamentari del Partit Po¬pular de Catalunya al Parlament presenta la següent:

Proposició de llei d’addició de l’apartat 2de l’article 58 de la llei 19/2010, de 7 de juny, de regulació de l’impost sobre successionsi donacions

Article únic

S’afegeix un apartat segon, a l’article 58 de la Llei 19/2010, de 7 de juny, de regulació de l’impost sobre successions i donacions, que tindrà el següent redactat:
«2. Els subjectes passius de l’impost, inclosos en els grups I i II definits en l’article 2 d’aquesta llei, aplicaran una bonificació del 99,9% del resultat de la quota tributaria, sens perjudici del que estableix la Disposició addicional única».

Disposició addicional única

La previsió continguda en aquesta llei s’ha d’estendre progressivament a la resta dels Grups per raó del grau de parentiu entre l’adquirent i el causant previstos en l’arti¬cle 2, tot fent-se efectiva no més tard del 31 de desem¬bre de 2013. A aquests efectes el Govern articularà els procediments i instruments necessaris per donar compli¬ment a aquest mandat.

Disposició transitòria Primera

Aquesta Llei serà aplicable a tots els fets imposables que es produeixin a partir de la seva entrada en vigor. Els fets imposables produïts amb anterioritat a la vigència d’aquesta llei es regiran íntegrament per les disposicions de la Llei 19/2010, de 7 de juny, de regulació de l’impost sobre successions i donacions.

Disposició transitòria Segona

Les repercussions econòmiques que impliqui l’entrada en vigor d’aquesta llei seran exigibles a partir del proper exercici pressupostari.

Disposició final

Aquesta Llei entrarà en vigor l’endemà de la seva pu¬blicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Palau del Parlament, 18 de febrer de 2011

Alícia Sánchez-Camacho i Pérez, Josep Enric Millo i Rocher, Maria de los Llanos de Luna Tobarra, Maria Do¬lors Montserrat i Culleré, Maria José Garcia Cuevas, Eva Garcia Rodríguez, Dolors López Aguilar, Marisa Xandri Pujol, Alícia Alegret i Martí, Jordi Cornet i Serra, Pere Calbó i Roca, Juan Bertomeu i Bertomeu, Santi Rodrí¬guez i Serra, Rafel Luna i Vivas, Pedro Chumillas Zu¬rilla, Josep Llobet Navarro, Rafael López i Rueda i José Antonio Coto Roquet

Antecedents referents a la Proposició dellei d’addició de l’apartat 2 de l’article 58de la llei 19/2010, de 7 de juny, de regulacióde l’impost sobre successions i donacions

1. Objecte de la Proposició de llei

La present proposició de llei, que presenta el Grup par¬lamentari del Partit Popular, té per objecte introduir un apartat nou a l’article 58 de la llei reguladora de l’impost sobre successions i donacions consistent en que els sub¬jectes passius de l’impost inclosos en els Grups I i II –as¬cendents, descendents i cònjuges– puguin aplicar-se una bonificació del 99,9% de la quota tributària.

Amb aquesta mesura legislativa les transmissions «mor¬tis causa» produïdes entre pares i fills o entre cònjuges tributaran de forma quasi simbòlica, tot alleugerint la càrrega fiscal que suporten les famílies catalanes. No en va la pressió fiscal que suporten els ciutadans i ciuta¬danes de Catalunya és la més alta de l’Estat espanyol, i amb aquest mesura legislativa es pretén contribuir a un alleugeriment de la càrrega tributària, alhora que utilit¬zar els instruments de política fiscal per contribuir a la recuperació econòmica.

2. Afectacions normatives

La proposició de llei afecta de manera exclusiva a:

– Llei 19/2010, de 7 de juny, reguladora de l’impost sobre successions i donacions, en especial el seu article 58 que regula la determinació de la quota tributària.

Per aquest motiu, es presenta un text articulat, format per un únic article, una disposició addicional, dues disposi¬cions transitòries, inclosa la de repercussió pressupos¬tària, i una disposició final. L’article únic el que fa es afegir un segon apartat a l’article 58 de la llei 19/2010 que, en cas d’aprovar-se podria integrar-se perfectament en el cos normatiu fiscal de Catalunya com a normativa pròpiament catalana exercida en funció de la capacitat legislativa que en aquesta matèria atorga la legislació so¬bre finançament autonòmic i sobre cessió de tributs a les Comunitats Autònomes de règim comú.

A més, com antecedent normatiu important a tenir en compte, hom considera adient aportar les proposicions de llei que ja, en les VI, VII i VIII legislatures va presen¬tar el Grup parlamentari del Partit Popular de Catalunya, i que estan degudament publicades en el Butlletí Oficial del Parlament (BOPC). Aquestes proposicions de llei, si bé és cert que modificaven la llei aleshores vigent en la matèria, perseguien exactament el mateix objectiu que aquesta que ara es presenta.

3. Afectacions pressupostàries

La proposició de llei preveu expressament la no afecta¬ció de la modificació normativa presentada fins el proper exercici pressupostari, i estableix en tot cas la seva entra¬da en vigor per el 1 de gener de 2012.

Llegir aquí: Document PDF: http://www.parlament.cat/activitat/bopc/09b027.pdf#page=16
Montser
Montser

Nombre de missatges : 4636
Fecha de inscripción : 08/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

18/02/2011 - PARLAMENT.CAT - Activitat parlamenttària - SIAP - Proposició de llei d'addició de l'apartat 2 de l'article 58 de la Llei 19/2010, de 7 de juny, de regulació de l'impost sobre successions i donacions Empty Re: 18/02/2011 - PARLAMENT.CAT - Activitat parlamenttària - SIAP - Proposició de llei d'addició de l'apartat 2 de l'article 58 de la Llei 19/2010, de 7 de juny, de regulació de l'impost sobre successions i donacions

Missatge  Montser Dv 01 Abr 2011, 10:55

3. Obertura del termini de presentació d'esmenes a la totalitat 01.03.2011
4. Assignació de la Comissió tramitadora 01.03.2011
5. Publicació termini presentació esmenes a la totalitat 08.03.2011 Document PDF:

http://www.parlament.cat/activitat/bopc/09b032.pdf#page=10

6. Concessió pròrroga termini presentació esmenes totalitat 22.03.2011
7. Publicació pròrroga termini presentació esmenes totalitat 28.03.2011 Document PDF:

http://www.parlament.cat/activitat/bopc/09b044.pdf#page=14

8. Concessió pròrroga termini presentació esmenes totalitat 29.03.2011
9. Publicació pròrroga termini presentació esmenes totalitat 30.03.2011 Document PDF:

http://www.parlament.cat/activitat/bopc/09b046.pdf#page=7

10. Concessió pròrroga termini presentació esmenes totalitat 31.03.2011
Montser
Montser

Nombre de missatges : 4636
Fecha de inscripción : 08/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

18/02/2011 - PARLAMENT.CAT - Activitat parlamenttària - SIAP - Proposició de llei d'addició de l'apartat 2 de l'article 58 de la Llei 19/2010, de 7 de juny, de regulació de l'impost sobre successions i donacions Empty Re: 18/02/2011 - PARLAMENT.CAT - Activitat parlamenttària - SIAP - Proposició de llei d'addició de l'apartat 2 de l'article 58 de la Llei 19/2010, de 7 de juny, de regulació de l'impost sobre successions i donacions

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares
» 06/06/2011 - PARLAMENT.CAT - Llei de modificació de la Llei 19/2010, del 7 de juny, de regulació de l'impost sobre successions i donacions - PUBLICACIÓ DE LA LLEI EN EL BOPC
» 26/04/2011 - PARLAMENT.CAT - Projectes de llei en tràmit - Projecte de llei de modificació de la Llei 19/2010, del 7 de juny, de regulació de l'impost sobre successions i donacions
» 01/06/2011 - PARLAMENT.CAT - Transcripcions de sessions plenàries - Projecte de llei de modificació de la Llei 19/2010, del 7 de juny, de regulació de l'impost sobre successions i donacions (tram. 200-00003/09)
» 15/06/2011 - GENERALITAT DE CATALUNYA - DOGC 5900, 15-06-2011 - LLEI 3/2011, del 8 de juny, de modificació de la Llei 19/2010, del 7 de juny, de regulació de l'impost sobre successions i donacions
» 16/02/2010 - PARLAMENT.CAT - Iniciatives legislatives - Projectes de llei - Projecte de llei de regulació de l'impost sobre successions i donacions

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum