Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Herència de tia a nebots

4 participantes

Ir abajo

Herència de tia a nebots Empty Re: Herència de tia a nebots

Missatge  geles77 Ds 27 Nov 2010, 14:52

Gracias Irina por tu completa respuesta. Tengo apuntado todo lo que me habéis dicho para comentarlo con el abogado el miércoles que viene.
Mil gracias por vuestra colaboración!!

geles77

Nombre de missatges : 5
Fecha de inscripción : 25/11/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Herència de tia a nebots Empty Re: Herència de tia a nebots

Missatge  irina Ds 27 Nov 2010, 14:25

CÁLCULOS: Coincido con los números de Jordi. Para acotar al máximo el proceso y evitar sorpresas tendrías que verificar que el valor catastral que indicas sea el mismo que el del recibo IBI 2010, ya que por el coeficiente multiplicador comentado debe de hacer poco tiempo que el municipio donde radica el inmueble heredado ha actualizado valores catastrales. Lo de los 800 euros por persona de gastos, también os lo podría confirmar con bastante precisión el notario, por si puede reducirse algo, que os calcule también con el máximo detalle posible la plusvalía municipal, pues a veces puede dispararse bastante.

PRESCRIPCIÓN: Efectivamente el ISD devengando en el 2004 ya ha prescrito para TODOS los herederos (cabe suponer que durante esos años no se han producido ningún acto por parte de nadie que haya interrumpido la prescripción) y ahora solo deberéis liquidar el generado tras el fallecimiento de vuestra tía, aplicando la nueva normativa en vigor. Enlazando con lo indicado con Sitgetà, no caigáis en la tentación de dejar de presentar el actual impuesto, ya que la tecnología de la administración ha evolucionado mucho y al cruzar datos electrónicamente con las defunciones comunicadas periódicamente por los registros civiles, controlan milimétricamente cualquier declaración no presentada y la mano sancionadora la tienen muy ágil.

PLANIFICACIÓN ACEPTACIONES HERENCIAS:
Desde el 2004 el inmueble ha quedado en una situación de lo que jurídicamente se denomina una HERENCIA YACENTE, que es como una comunidad de bienes que, tras haberse procedido a la declaración de herederos, queda "A LA ESPERA de la aceptación por parte de los mismos", la cual puede producirse de forma expresa (ante notario) o tácita. Todo este proceso NO ALARGA la prescripción del ISD, simplemente es un período transitorio (que el código civil permite diferir hasta 30 años) y que mientras no hubiera necesidad de vender o similar, permitía dicha economía de opción. Tan solo comentar que si el inmueble hubiera generado algún tipo de ingresos por arrendamiento o imputaciones inmobiliarias, en teoría los miembros de la comunidad de bienes (como administradores y beneficiarios del bien) tendrían que haber liquidado el IRPF correspondiente.

Comentas que estaba planificada la aceptación derivada del 2004 para el mes de diciembre. Puestos a optimizar plazos, yo haría todas la aceptaciones pendientes en ENERO 2011, por si se produce algún tipo de novedad legislativa por parte del nuevo gobierno de la Generalitat que os pueda beneficiar de alguna manera (aunque el nuevo impuesto ya está devengado, independientemente de la fecha de aceptación de la herencia y Ttan solo está dentro del plazo de 6 meses para ser liquidado, no está de más esperar un poco, por si acaso). Recordar de hacer la aceptación "a beneficio de inventario", pues aunque no existan deudas conocidas, siempre es mejor ser precavidos.

Saludos.

irina

Nombre de missatges : 262
Fecha de inscripción : 07/11/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Herència de tia a nebots Empty Re: Herència de tia a nebots

Missatge  geles77 Ds 27 Nov 2010, 10:02

Hola Sitgetà!
Moltes gràcies per la informació! Li comentaré al meu advocat.
La veritat es que les 3 germanes a les que va deixar l'herència el meu tiet no van acceptar l'herència durant tant de temps perquè son totes tres jubilades amb pensions mínimes i el que es hi costava l'herència encara que no era gaire, era massa per poder fer-li front, així que han estat estalviant mica a mica i al desembre tenien previst fer l'acceptació...
Gràcies de nou per la informació!!

geles77

Nombre de missatges : 5
Fecha de inscripción : 25/11/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Herència de tia a nebots Empty Re: Herència de tia a nebots

Missatge  Sitgetà Ds 27 Nov 2010, 04:14

Hola Gelés.

Comentar-te que desprès de cinc anys (si no t´enxampen) no s´ha de pagar res. En el cas del germà de la teva tia va morir el 2004... i estem a finals del 2010... per tant, parla amb el vostre advocat i li ho comentes el que t´estic dient. Es a dir, si la teva tia visquès i acceptès ara l´herència no hauria de pagar res d´impostos. Només l´escriptura d´acceptació. Això si... van tenir sort que no els van enxampar.

Salutacions!

Sitgetà

Nombre de missatges : 99
Fecha de inscripción : 13/09/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Herència de tia a nebots Empty Re: Herència de tia a nebots

Missatge  geles77 Dj 25 Nov 2010, 12:06

Gràcies de nou Jordi per la teva resposta.
Molt agraït!!!

geles77

Nombre de missatges : 5
Fecha de inscripción : 25/11/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Herència de tia a nebots Empty Re: Herència de tia a nebots

Missatge  jordibonet Dj 25 Nov 2010, 12:00

Aixó si que no ho se, ja que potser el advocat us va calcular les despeses globals i us les va dividir per 3, però si no es el cas, jo ho parlaría amb l'advocat en questió (o amb els altres tiets a veure com varen quedar), ja que penso que alguna partida com despeses de notari i registre potser si que us les podeu estalviar.

O si no espera a veure si algun altre forer que en sàpiga mes digui la seva, jo mes aviat domino el tema de números, pero estic mes peix pel que fà als temes legislatius i alguns dels burocràtics.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Herència de tia a nebots Empty Re: Herència de tia a nebots

Missatge  geles77 Dj 25 Nov 2010, 10:10

Hola Jordi,
Mil gràcies per la resposta tan rápida i ben explicada, m'ha quedat tot ben clar.
Confirmar-te que la meva tía no tenia res més per donar, ni diners ni altres propietats (tampoc deutes).
Com que els 3 germans -entre ells la meva tieta morta- no havien acceptat encara l'herència (havien fet la declaració d'hereus, però no l'acceptació) i el meu germa i jo (nebots de la difunta) heretarem el terç que li corresponia a la meva tieta (però encara no havia acceptat), creus que els gastos d'acceptació de la casa que li corresponien a ella per la seva herència (l'advocat va calcular un 800 euros per a cadascuan dels 3 germans) els hauriem de pagar nosaltres? O això queda "en l'oblit" i passem directament només a pagar el costos d'acceptació del terç de la meva tía a nosaltres?
De nou, moltes gràcies!!


geles77

Nombre de missatges : 5
Fecha de inscripción : 25/11/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Herència de tia a nebots Empty Re: Herència de tia a nebots

Missatge  jordibonet Dj 25 Nov 2010, 09:55

A mes del coeficient de població, t'has oblidat del 0,8 que es pot aplicar als immobles rebuts en herència (en donacions no).

Per tant segons el que expliques el calcul del valor per a cada un de vosaltres (tu i el teu germà) sería:

270.000 * 1,3 * 0,8 / 3 / 2 = 46.800

El que no ens expliques es si la tieta us ha deixat quelcom mes (algún altre immoble, diners en comptes, accions, etc.), si es que no hi ha res mes, afegiu el 3% d'aixovar per no tindre problemes amb Tributs, amb el que resultaríen 48.204€ per ca d'un.

D'aquest import, sent del grup III (nebot/neboda vs oncle/tia = col·lateral de 3er grau) us podeu deduïr 31.250€, a juliol de l'any que ve hauríen de ser 50.000, però com la reforma està entrant en vigor per fases, per la data de defunció us correspon un 62,5%.

Per tant la base liquidable sería de 16.954€ * 7% * 1,5882 (coeficient grup III) = 1.884,84€ ca d'un

Be, insisteixo que tot plegat es en el supòsit de que no hi hagi res mes a heretar que l'immoble, si no, els números s'hauríen de refer, ara, afegiu-hi la plusvàlua municipal, despeses d'assessoría, notari, registre, etc. I no oblideu que heu de respondre per compte de la vostre tieta si hi hagués algún deute pendent (especialment tributari), sense oblidar tampoc que aquests possibles deutes, junt amb les despeses de darrera enfermetat i sepeli son deduïbles si es que vosaltres heu fet front i teniu les corresponents factures.





jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Herència de tia a nebots Empty Herència de tia a nebots

Missatge  geles77 Dj 25 Nov 2010, 00:28

Hola,
D'avantmà agraïr aquest fòrum que m'ha ajudat a veure més clar el tema del impost de successions.
Malgrat això m'agradaria comentar el meu cas particular perquè per mes casuístiques que llegeixo no trobo cap en que quedi reflectida i la veritat porto nits fent-li voltes al cap pensant si al final heretar en compte de ser una ajuda serà el pitjor malson.
La meva tieta, germana de la meva mare va morir el 30 d'octubre de 2010 i al testament, ha deixat la seva herència a mí i al meu germà. (tot i ella tenir dos germans -la meva tia era soltera, no té ni fills i els seus pares també van morir fa molts anys)
La meva tia estava pendent de fer l'acceptació d'una herència anterior (del seu germà, que va morir al 2004) i que era una casa. Per tant, a la meva tia li corresponia 1/3 de la casa (l'herència es va repartir a parts iguals entre els tres germans que quedaven).
Suposo que ara nosaltres (el meu germà i jo) heretarem aquest terç (dividit en dues parts iguals, tal i com fica al testament de la meva tia).
El valor catastral de la casa es de 270000 euros (el total), el que fa que el terç a heretar sigui de 90000 euros a repartir entre 2. El coeficient de la població l'he mirat a la vostra web i es del 1.3
Com que no viviem amb ella, ni som majors de 65 anys, pel que he llegit, no tenim dret a la reducció del 95%.
Quant haurem de pagar per heretar el terç de la casa corresponent a la meva tia?
Segons he calculat, em surt a uns 3300 euros jo i uns altres 3300 el meu germà, però no sé si és una xifra que s'aproxima a la realitat o m'he equivocat amb els calculs.
La veritat es que em preocupa molt el tema perquè soc bastant jove i ni tan sols puc fer front quasi als gastos de la meva vivenda... i m'espanta l'idea de que hagi de fer una gran despeça per heretar...
Moltes gràcies per tot,
Genís L.

geles77

Nombre de missatges : 5
Fecha de inscripción : 25/11/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Herència de tia a nebots Empty Re: Herència de tia a nebots

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt


 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum