Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

advertir amb un exemple

3 participantes

Ir abajo

advertir amb un exemple Empty Càlcul de l´impost que pertocaria pagar

Missatge  ramon Dv 24 Abr 2009, 14:07

Seria interessant que tothom tingues coneixement del cànon multiplicador que apliquen els notaris sobre el valor cadastral del rebut del IBI en el moment de formalitzar l´escriptura de donació o de successió, que en molts municipis pot arribar fins el 5%.
Una vegada obtingut el resultat que cada ú ho apliqui al seu cas amb la guia de la pàgina de e-tributs (gencatr.cat)així com a la llei 17/2007 article 13 en quan a les deduccions. SON DEDUCCIONS DE LA BASE IMPONIBLE sobre la que s´aplica límpost.
Al resultat de la multiplicació anterior cal aplicar les deduccions segons el Grup.
Grup 1 "Adquisicions per descendents i adoptats de 21 anys, 18.000 euros, més 12.000 euros per cada any menys de 21 que tingui el drethavent, fins el límit màxim de 114.000 euros"
Grup 2 "Adquisicions per descendents i adoptats de 21 anys o més, cònyuges i parelles de fet assimilades a aquests, ascendents i adoptants, 18.000 euros"
i així successivament.....
On radica la principal dificultat es en poder saber la quantitat sobre la qual s´han de començar a fer càlculs.
Si algú pot proporcionar alguna web on es pot obtenir aquesta informació sería molt útil.
Gràcies

ramon

Nombre de missatges : 4
Fecha de inscripción : 24/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

advertir amb un exemple Empty Re: advertir amb un exemple

Missatge  jordibonet Dj 16 Abr 2009, 20:30

A mi em van publicar cartes a L.V. i a EL PUNT (no estàn a la hemeroteca d'aquest fòrum, però les podeu veure a www.successions.cat/page_4.html ) on feia constar el pal que ens vindría el día que els meus pares faltin (deu els hi dongui molts anys de vida), els números ens el và calcul·lar per sobre un gestor pero amb bastanta cura.

El problema es que no hi-ha massa gent disposada en fer públic el seu drama o futur drama, i penseu que cap diari publica anònims.

Per tant crec que el que hem d'aconseguir es divulgar alló que la premsa no ha sapigut explicar, com?, crec que la proposta d'un anunci a tota plana ens dona prou espai com per posar-hi varis exemples perqué la gent vegi que no cal ser ric perque et fotin una bona clavada.

Mireu, faré un exercici personal, us explicaré el nostre cas:

- Jo tinc 46 anys, esposa i dos fills de 17 i 15.
- La meva esposa fà alguna feina, però el gruix dels ingressos familiar prové del meu sou.
- El testament mutu el tenim amb el tipic "de mi para ti y de ti para mi", es a dir, hereu universal la esposa o marit, i la 1/4 de legítima per als fills.
- Vivim en dos pisos contigus comunicats, un luxe?, ni pensar-hi!, de fet els dos pisos junts no tenen mes de 100 m2 útils, i a mes de vivir-hi, tinc el meu despatx ja que treballo a casa.
- Tenim dues places d'aparcament, però estàn a un altre finca ja que la nostre es antiga i no en te d'aparcament.
- Tinc una assegurança de vida amb un capital de 30.000 euros, la vaig contractar ja fà molts anys perque en cas de mort la meva familia pugues aixecar cap amb una certa tranquilitat.
- D'estalvis hores d'ara poc mes de 10.000 euros.
- D'accions, valors o altres bens res, ni tant sols cotxe ja que de moment m'el posa la empresa.
- Deutes, per sort ara mateix tampoc, però aixó es també un desavantatge, ja que res es podrà deduïr de la massa d'herència.

Que passará si jo LA PALMO de cop (toco fusta):

- Com técnicament nomès un dels pisos es vivenda habitual, l'altre tributarà sencer.
- Les places d'aparcament també, ja que no son a la mateixa finca.
- De l'assegurança de vida, nomès en quedaràn lliures de tributar poc mes de 9.000 euros de miseria.
- I els pocs estalvis també s'afegiran a la massa hereditaria.

Posem aixó en números:

- Valoració de la vivenda habitual: 9.000
- Valoració de la 2ª vivenda que no es pot considerar habitual: 175.000
- Valoració de les places d'aparcament: 70.000 (es curios, pero aquesta valoració ja està per sobre de la real de mercat).
- Estalvis: 10.000
- Aixovar: 8.000

Com de tot som titulars al 50% jo i la meva esposa, la meva massa d'herència actual es d'aproximadament 136.000 euros
als que hi hem d'afegir els 30.000 de l'assegurança de vida, tot plegat 166.000 euros, el repartiment i l'impost quedaría en principi en:

- Cada fill: 20.750, donat que son menors de 21 anys, quedaríen lliures d'impostos, ja que les reduccions superen la base imponible.
- La meva esposa: 124.500, dels que hem de treure 27.000 de reduccions per parentiu i assegurança, queden 97.500 per els que haurà de tributar la gens menyspreable quantitat de 11.700 euros, a aixó haurem d'afegir la plusvàlua municipal, despeses d'advocat o gestor, notari, comissions, etc., no crec que m'equivoqui si dic que tot plegat 15.000 euros volaríen rápidament.

EL NOSTRE CAS NO EL TITLLARIA DE DRAMATIC, PERÓ SI D'INJUST, JA QUE EL VALOR DELS DOS PISOS JUNTS ES ENCARA INFERIOR ALS 500.000 DE LIMIT EN EL CAS DE QUE FOS UNA SOLA VIVENDA, I ELS APARCAMENTS NO ELS TINC A SOTA CASA PERQUE NO PUC, PERO SON PER AL NOSTRE US I ESTAN PROPERS A LA NOSTRE VIVENDA, PERÒ LA RIGIDESA DE LES CONDICIONS DE LA GENERALITAT NO ENS PERMET APLICAR CAP REDUCCIÓ PER ELLS.

D'AIXÓ DE QUE NOMES EL PAGUEN ELS RICS, PUNYETES!
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

advertir amb un exemple Empty advertir amb un exemple

Missatge  jbb Dj 16 Abr 2009, 17:21

Bona tarda, crec que una acció que es podria dur a terme és informar (com s’ha fet fins ara en cartes al director, Tv, etc.) de l’import que li tocaria pagar a cada persona.

M’explico: el gran problema d’aquest tema és que és un impost que afortunadament no paguem cada any i per tant hi ha un gran desconeixement.

A més a més els politics s’inflen la boca en dir que només el paguen els rics graciés a les desgravacions com la de habitatge habitual. Però com tot nosaltres ja sabem a l’hora de la veritat no ens les podem aplicar. Per això penso que seria bo que el càlculs que he vist que alguns de vosaltres heu fet molt i molt bé sortissin als mitjans de comunicació. A la gent al cap i la fí el que l’importa és que li toquen de la seva butxaca, sent campanes però no fa cas i quan se’n adona ja és tard.

Penso que hauria de ser sempre un càlcul aproximat però que alarmes i avises als catalans en la mesura justa advertint-los, com no, que el valor cadastral cal a aplicar factor multiplicadors i convidar a la gent a traves d’un exemple, a agafar els rebuts de la contribució i veure que haurien de pagar en el seu cas.

jbb

Nombre de missatges : 3
Fecha de inscripción : 01/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

advertir amb un exemple Empty Re: advertir amb un exemple

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum