Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

informació impost herència no familiar

3 participantes

Ir abajo

informació impost herència no familiar Empty Re: informació impost herència no familiar

Missatge  Melitón Ds 12 Des 2009, 14:18

En principi, la successió molt em temo que anirà tal com ja li ha comentat el Sr. Bonet, però hi cabria la possibilitat de que la seva mare es trobi en una situació qualificada com a "convivència d'ajuda mútua", segons la Llei 190/1998, de 28 de desembre, del Parlament de Catalunya, sobre situacions convivencials d'ajuda mútua. Si es donessin els requisits previstos en aquesta Llei, la seva mare podria ser qualificada com a parent del Grup III (segons la Disposició Addicional Primera), que tampoc és que sigui una reducció notable, però que en tot cas té una tributació inferior amb el Grup IV de les persones sense parentiu (la quota passaria del coeficient 2 al 1,5882).

Melitón

Nombre de missatges : 27
Fecha de inscripción : 08/10/2009

Tornar a dalt Ir abajo

informació impost herència no familiar Empty Re: informació impost herència no familiar

Missatge  jordibonet Dv 11 Des 2009, 12:37

Si no hi ha lligam familiar no hi ha cap tipus de reducció per parentiu ni per l'habitatge habitual del causant, i a mes un cop calculat l'impost es multiplica per 2.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

informació impost herència no familiar Empty informació impost herència no familiar

Missatge  pepwallace Dv 11 Des 2009, 12:16

Hola,

Els meus avis i la meva mare van estar cuidant (sense cobrar) una parella coneguts seus (l’home tenia Alzehimer) durant 16 anys. La dona va deixar la casa en herència als meus avis i a la meva mare a canvi. Fa uns mesos es va morir la dona (l’home i els meus avis van morir fa uns anys). M’agradaria saber com hauria de calcular el què li tocaria pagar a la meva mare.

Hi ha molta diferència si hi ha lligam familiar o no ?

Em van comentar que si la dona estava empadronada a la casa podria haver-hi una rebaixa de l’impost. Algú ho sap ?

Moltes gràcies.

pepwallace

Nombre de missatges : 1
Fecha de inscripción : 17/12/2008

Tornar a dalt Ir abajo

informació impost herència no familiar Empty Re: informació impost herència no familiar

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum