Eixos i continguts de la proposta de reforma de l'Impost de Successions i Donacions d’ ERC
+4
jordibonet
corneli
cesc
Admin
8 participantes
Prou Impost de Successions a Catalunya ! :: SECCIONS
SECCIONES :: Altres Informacions d'Interès.
Otras Informaciones de Interés.
Pàgina 1 de 1
mini reforma erc
verge santa!!!!! els catalans acavarem mirant la resta d'Espanya de la mateixa manera que els alemans del est -DDR- veien amb enveja la alemanya del oest -RFA-,I TOT PER CULPA DEL MALEIT IMPOST!!!!!.el impost el comparo amb el mur de berlin,un cop estava enderrocat,ningu recorda haver vist el sr honecker ni cap dels seus reconstruint-lo.Que no s'adona el tripartit que a les balears governa el psib i no han fet marxa enrera per encarir-lo?.Per alguna cosa serà.
coca 67- Nombre de missatges : 55
Fecha de inscripción : 23/07/2009
Edad : 57
Re: Eixos i continguts de la proposta de reforma de l'Impost de Successions i Donacions d’ ERC
Veig que tocarà seguir lluitant per aquí durant molt més de temps, d'això en diuen una bona proposta aquests republicans??? però si els andalusos amb un nivell molt més baix de vida i sent de les comunitats que paguen més per aquest impsot en tota españa tenen un mínim exempt de 150.000 euros desde fot anys!!!! Quina vergonya, reducció al 99% JA, pel que veig haurem d'esperar i creuar els dits per les proepres eleccions pq si depenem del tripartit ho portem clar
lluiss16- Nombre de missatges : 34
Fecha de inscripción : 29/06/2009
Re: Eixos i continguts de la proposta de reforma de l'Impost de Successions i Donacions d’ ERC
No entiendo por que entrais al trapo.
¿Que es lo que tienen las demás comunidades autonomas.?
BONIFICACIONES ENTRE EL 95-99%
Lo demás considero que no es admisible.
Ni ampliaciones de reduccion de 18000 a 100.000 ni historias .
que gasten mejor los dineros que recaudan , que se bajen los sueldos que son sbusivos y den menos subvenciones.
¿Que es lo que tienen las demás comunidades autonomas.?
BONIFICACIONES ENTRE EL 95-99%
Lo demás considero que no es admisible.
Ni ampliaciones de reduccion de 18000 a 100.000 ni historias .
que gasten mejor los dineros que recaudan , que se bajen los sueldos que son sbusivos y den menos subvenciones.
Cristina Juliá Raurell- Nombre de missatges : 57
Fecha de inscripción : 01/05/2009
No nos desanimemos.
Amigos yo no esperaba absolutamente nada de estos. Esto es más que nada, y no dudo que tenga mucho que ver con el trabajo de esta asociación, así que os felicito y me felicito si esto va para adelante. Eso si, yo sigo ere que ere, hasta que lo bajen el 99% o les eche de la poltrona, no hemos llegado hasta aquí para esto. Ya somos mayores para que nos tomen el pelo de esta manera.
Saludos.
Saludos.
Miguelo- Nombre de missatges : 4
Fecha de inscripción : 02/11/2009
Re: Eixos i continguts de la proposta de reforma de l'Impost de Successions i Donacions d’ ERC
Com tinc la sort de tindre un exemplar de les tarifes de 1.991, us puc confirmar que l'endarreriment respecte a la inflació ja el teníem a l'any 2.001.
Entre 1.991 i 2.001 la inflació a Catalunya va ser del 47,1%, doncs respecte a les tarifes 1.991, les del 2.001 només teníen repercutit un escas 17%.
A mes la deflactació hauría de ser mes gran encara, ja que s'hauría de ponderar amb la patida amb els immobles per la bombolla.
Per tant si la intenció d'ERC es recuperar només la inflació de 2.001 a 2.009, no es recuperarà pas el retard que portem, a mes encara son capaços de prendre com a referència la inflació nacional que es mes baixa que la catalana.
Per un altre cantó aquesta reducció progressiva en funció de la edat es una engañifa. A veure, no tindrà mes necessitat de coixí aquell que queda vidu/vidua amb 65 anys?, i de fet també amb 50 o 55, ja que tal com va la cosa, tots acabarem prejubilats cobrant una misèria.
Be, tal i com esperava, UN NYAP.
Entre 1.991 i 2.001 la inflació a Catalunya va ser del 47,1%, doncs respecte a les tarifes 1.991, les del 2.001 només teníen repercutit un escas 17%.
A mes la deflactació hauría de ser mes gran encara, ja que s'hauría de ponderar amb la patida amb els immobles per la bombolla.
Per tant si la intenció d'ERC es recuperar només la inflació de 2.001 a 2.009, no es recuperarà pas el retard que portem, a mes encara son capaços de prendre com a referència la inflació nacional que es mes baixa que la catalana.
Per un altre cantó aquesta reducció progressiva en funció de la edat es una engañifa. A veure, no tindrà mes necessitat de coixí aquell que queda vidu/vidua amb 65 anys?, i de fet també amb 50 o 55, ja que tal com va la cosa, tots acabarem prejubilats cobrant una misèria.
Be, tal i com esperava, UN NYAP.
jordibonet- Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009
Re: Eixos i continguts de la proposta de reforma de l'Impost de Successions i Donacions d’ ERC
corneli aquesta gent es com es i no els cambiarem pas.Estan a les seves"poltrones" amb els seus sous d´escandol,dietes,privilegis,......van a la seva.Potser es legal el seu sou,dietes,....pero ES INMORAL e INJUST,aixo seu si que ho es.Ja els possaran al seu lloc les urnes,tanquil.Nosaltres hem de continuar explicant a tothom aquesta injustcia,les seves trampes i la seva mala manera de fer,aixi de sencill.
cesc- Nombre de missatges : 443
Fecha de inscripción : 16/12/2008
Re: Eixos i continguts de la proposta de reforma de l'Impost de Successions i Donacions d’ ERC
Proposta vergonyosa, indigne. Una presa de pèl total. Per fer això fa ERC teatre amb en Castells ? Au, va aneu a pastar. Enganyen un cop més...i ara diràn que ARIS defensa als rics, ja veureu. Cal sortir a la premsa amb les reduccion / deduccions que hi ha en el món, cosa que fara sortir els colors als polítics catalans que votin aquesta proposta indigne.
Cap els 10.000 !! i fer mes preoselitisme que mai
Cap els 10.000 !! i fer mes preoselitisme que mai
corneli- Nombre de missatges : 92
Fecha de inscripción : 09/01/2009
Re: Eixos i continguts de la proposta de reforma de l'Impost de Successions i Donacions d’ ERC
Moltes gràcies per l´explicació.Pel que dius NO FAN RES (cosa que ja esperavem la majoria que estem informats per ARIS).Nomes el detall de pasar de 18000 a 100000 eur,guaaaaaaaaaaa !! quina estirada !!!
Jo reitero el que porto dient fa mesos,ERC es fotara una OSTIA en les properes eleccions de la que no es recuperaran MAI MES.Nomes desitjo que els acompanyin tambe els de ICV i els del PSC.
Jo reitero el que porto dient fa mesos,ERC es fotara una OSTIA en les properes eleccions de la que no es recuperaran MAI MES.Nomes desitjo que els acompanyin tambe els de ICV i els del PSC.
cesc- Nombre de missatges : 443
Fecha de inscripción : 16/12/2008
Eixos i continguts de la proposta de reforma de l'Impost de Successions i Donacions d’ ERC
Per a qui no ho hagi vist, ERC va publicar a la seva pàgina web les línies mestres de la seva proposta de reforma de l'impost de successions a Catalunya [notícia a la pàgina d'ERC][descarregar PDF].
El contingut del document es el següent. Els nostres comentaris en color blau.
Eixos i continguts de la proposta de reforma de l’Impost de Successions i Donacions d’ERC
I. Criteris i objectius generals de la reforma
· Mantenir la funció redistributiva de l’Impost, donant compliment a l'art 31 de la CE: “Tothom contribuirà al sosteniment de les despeses públiques d’acord amb la seva capacitat econòmica” i remarcant el seu paper d’instrument de gravamen dels increments patrimonials que no siguin fruit de l’esforç del contribuent o de la seva família directe.
Mai ho hagués pensat, ERC recolzant-se en la Constitució Espanyola !
Curiosament, s'han oblidat de posar l'article 31 sencer, ni la frase sencera han copiat, perquè?
Aquesta frase continua així: "mediante un sistema tributario justo inspirado en los principios de igualdad y progresividad que, en ningún caso, tendrá alcance confiscatorio."
· Recuperar l’equitat i la progressivitat de l’ISD, perdudes a causa de les distintes reformes estatals i autonòmiques de l’impost, donant un millor tractament a l’estalvi familiar tendir a homogeneitzar, en els casos de familiars directes, el tractament fiscal dels patrimonis amb independència de que estigui afecte o no a activitats econòmiques.
· Evitar/Reduir el tractament diferencial dels ciutadans i ciutadanes de Catalunya, derivat de la generalitzades reduccions de l’ISD en la majoria de CA.
· Incrementar la capacitat normativa de Catalunya en la regulació d’aquest impost.
II. Implementació dels objectius
1. Recuperar l’equitat i la progressivitat de l’ISD. Reduir el tractament diferencial de les catalanes i els catalans.
1.1. Equiparar la càrrega fiscal per ISD dels familiars directes a la que suporta la transmissió dels patrimonis vinculats a activitats empresarials.
1.2. Donar cobertura a persones que requereixen atenció especial.
1.3. Equilibrar determinades situacions específiques que es consideren d’especial protecció.
2. Ampliació de la capacitat normativa de les CA sobre l’ISD
EN RESUM, BENVINGUDA QUALSEVOL MILLORA PERÒ
NO ES AIXÒ, COMPANYS, NO ES AIXÒ ...
El contingut del document es el següent. Els nostres comentaris en color blau.
Eixos i continguts de la proposta de reforma de l’Impost de Successions i Donacions d’ERC
I. Criteris i objectius generals de la reforma
· Mantenir la funció redistributiva de l’Impost, donant compliment a l'art 31 de la CE: “Tothom contribuirà al sosteniment de les despeses públiques d’acord amb la seva capacitat econòmica” i remarcant el seu paper d’instrument de gravamen dels increments patrimonials que no siguin fruit de l’esforç del contribuent o de la seva família directe.
Mai ho hagués pensat, ERC recolzant-se en la Constitució Espanyola !
Curiosament, s'han oblidat de posar l'article 31 sencer, ni la frase sencera han copiat, perquè?
Aquesta frase continua així: "mediante un sistema tributario justo inspirado en los principios de igualdad y progresividad que, en ningún caso, tendrá alcance confiscatorio."
· Recuperar l’equitat i la progressivitat de l’ISD, perdudes a causa de les distintes reformes estatals i autonòmiques de l’impost, donant un millor tractament a l’estalvi familiar tendir a homogeneitzar, en els casos de familiars directes, el tractament fiscal dels patrimonis amb independència de que estigui afecte o no a activitats econòmiques.
· Evitar/Reduir el tractament diferencial dels ciutadans i ciutadanes de Catalunya, derivat de la generalitzades reduccions de l’ISD en la majoria de CA.
· Incrementar la capacitat normativa de Catalunya en la regulació d’aquest impost.
II. Implementació dels objectius
1. Recuperar l’equitat i la progressivitat de l’ISD. Reduir el tractament diferencial de les catalanes i els catalans.
1.1. Equiparar la càrrega fiscal per ISD dels familiars directes a la que suporta la transmissió dels patrimonis vinculats a activitats empresarials.
Actuació | Situació Actual | Proposta | Observacions | Comentaris |
Incrementar les reduccions de les bases imposables dels familiars directes (grups I, II i III) (Modificació de l’article 2 de la Llei 21/2001 de 28 de desembre) | Grup I: 18.000 € més 12.000 per cada anys de menys de vint-i-un fins al límit de 114.000 €. | Incrementar-les fins 100.000 € més 12.000 € per cada anys de menys de vint-i-un fins al límit de 196.000 €. | La darrera actualització de les reduccions va ser l’any 2002. | Aquí ja es comença a veure que es tracta de reformetes parcials, tal com tothom es temia. |
Grup II: 18.000 € | Incrementar-la fins els 100.000 € | |||
Grup III: 9.000 € | Incrementar-la fins els 50.000 € | |||
Reducció del 100% de pòlisses de vida amb un límit de 9.380 € | Reducció del 100% de pòlisses de vida amb un límit de 30.000 ó 50.000 € | |||
Actualitzar les escales i tarifes de l’impost, mitjançant la seva deflactació | No es fa pràcticament al menys dels de l’any 2001, si be el tipus marginal el 2003 va passar del 34 % a l’actual del 32’98 %. | Celebrem que algú del Govern s'hagi adonat (una mica tard, val a dir-ho) de que el que es normal i es fa anualment a l'IRPF se'ls hi havia passat per alt fer-ho en aquest impost durant nou anys. |
1.2. Donar cobertura a persones que requereixen atenció especial.
Actuació | Situació Actual | Proposta | Observacions | Comentaris |
Reduir les càrregues de successió per a persones grans | No contemplada | Per a les persones majors de 65 anys i alternativa a l’existent, si es el cas, de les reduccions per minusvalidesa. S’aplica una reducció de 24.500 euros per cada any major de 65 fins a un límit de 570.000 euros. | A partir dels 75 anys equival a aplicar una reducció del 33% de minusvalidesa. A partit del 89 anys equival a una reducció de més del 65% de minusvalidesa. | Benaurats aquells que rebin una herència als 89 anys a Catalunya, doncs gaudiran d'una deducció de 570.000 € ! El que no sabem es com s'ha calculat que aquestes deduccions en euros son equivalents a uns percentatges de deducció. Si son xifres de deduccions fixes, el percentatge que representi respecte a la base imposable dependrà del valor d'aquesta base. Com es pot aventurar que equival a un percentatge de deducció ? Ho deuen haver calculat amb la mateixa calculadora que els hi ha dit que amb aquestes reformes el 85% de les herències no pagaran ! I el que es vergonyós es que si algú als 89 anys encara rep una herència, la màxima deducció a la que te dret ni s'acosta a la que els hi fan, per exemple a Madrid, als hereters de qualsevol edat, que es del 99% de la quota a pagar. |
1.3. Equilibrar determinades situacions específiques que es consideren d’especial protecció.
Actuació | Situació Actual | Proposta | Observacions | Comentaris |
Protegir el patrimoni cultural català | Reducció del 95% | Modificar l'Art. 2.1 d ) Cinquè Reducció de la base imposable per a patrimoni cultural. Reducció del 99% del valor sempre que els subjecte passiu tingui la seva residencia habitual a Catalunya | ||
Evitar la penalització dels titulars de finques afectes a un espai protegit ZEPA | Modificar l’Art. 10.1 Reducció de la base imposable per a patrimoni natural, amb la introducció d’una reducció del 95% per a zona d’especial protecció de les aus (ZEPA) | S’assimilen al tracte de les finques rústegues de dedicació forestal | ||
Evitar la doble tributació hereditària | Reducció per doble transmissió de béns entre ascendents, descendents o cònjuges | Eliminar el requisit de parentiu per poder gaudir d’aquesta bonificació | Actualment es produeixen molts greuges atès que el parentiu entre el primer causant i qui reb finalment l’herència no és d’ascendent, descendent o cònjuge. | Per a greuge el que patim tots en front de les altres comunitats que han reduït la quota a pagar un 99%, però aquest greuge sembla que no importa. |
Afavorir la creació d’empreses i llocs de treball. Donar suport als emprenedors. | Modificar l’Art.10.2 amb la introducció d’una reducció del 95% de la base imposable per donacions dineràries entre ascendents i descendents per a la constitució o adquisició d’una empresa individual o per l’adquisició de participacions en entitats. Els beneficiaris han de ser menors de 35 anys i amb un import màxim 30.000 € | S’integraria aquest últim aspecte en el tractament general del patrimoni afecte a activitats econòmiques. |
2. Ampliació de la capacitat normativa de les CA sobre l’ISD
Actuació | Situació Actual | Proposta | Comentaris |
Fer que les disposicions estatals en matèria d’ISD siguin supletòries de les autonòmiques | Les CA poden crear reduccions per a les successions i donacions sempre que siguin les regulades per l’Estat o la millora (ampliació, reducció de requeriments per accedir-hi, etc) d’aquestes. Quan les CA creen les seves pròpies reduccions, aquestes s’apliquen amb posterioritat a les establertes | Presentar esmena al projecte de llei pel qual es regula el sistema de finançament de les CA de règim comú, de modificació de l’actual redactat de l’article 48 amb el següent contingut: “Las CA podrán crear, tanto para las transmisiones “inter vivos”, como para las “mortis causa”, las reducciones que consideren convenientes. La reducciones establecidas por la normativa del Estado actuarán como supletorias de las autonómicas cuando estas no hubieran establecido reducciones sobre una materia específica. En todo caso, las reducciones estatales se aplicarán con posterioridad a las establecidas en la normativa autonómica que corresponda.” | Com diu un refrany castellà, "per a aquest viatge no calen tantes alforges", es a dir, si amb les capacitats normatives que ara ja tenen totes les Comunitats Autònomes, la majoria han rebaixat l'impost un 99% i aquí no som capaços de fer-ho, per a que volem més capacitat normativa? |
EN RESUM, BENVINGUDA QUALSEVOL MILLORA PERÒ
NO ES AIXÒ, COMPANYS, NO ES AIXÒ ...
Editat per darrera vegada per Admin el Dt 17 Nov 2009, 00:23, editat 10 cops en total
Temas similares
» 03/02/2010 - El día por delante - Conferencias - L’impost de successions i donacions: reforma o desaparició
» 21/03/2011 - ARA.CAT - Política - Economia diu que encara no està tancada la proposta sobre la reforma de l'impost de successions
» 15/06/2011 - GENERALITAT DE CATALUNYA - E-TRIBUTS - Reforma de l'impost sobre successions i donacions
» 24/03/2009 - Proposició de llei de reforma parcial de l'Impost sobre successions i donacions
» 03/02/2010 - Cultura - Barcelona ciudad - Conferencia: L'impost de successions i donacions: reforma o desaparició
» 21/03/2011 - ARA.CAT - Política - Economia diu que encara no està tancada la proposta sobre la reforma de l'impost de successions
» 15/06/2011 - GENERALITAT DE CATALUNYA - E-TRIBUTS - Reforma de l'impost sobre successions i donacions
» 24/03/2009 - Proposició de llei de reforma parcial de l'Impost sobre successions i donacions
» 03/02/2010 - Cultura - Barcelona ciudad - Conferencia: L'impost de successions i donacions: reforma o desaparició
Prou Impost de Successions a Catalunya ! :: SECCIONS
SECCIONES :: Altres Informacions d'Interès.
Otras Informaciones de Interés.
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum