Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Impuesto de DONACIONES

+4
pregost
mylai
jordibonet
aguiral
8 participantes

Impuesto de DONACIONES Empty Segona donació

Missatge  assgupe Dc 07 Oct 2009, 17:35

Si, està prou clar.

Gràcies.

assgupe

Nombre de missatges : 61

Tornar a dalt Ir abajo

Impuesto de DONACIONES Empty Re: Impuesto de DONACIONES

Missatge  cesc Dc 07 Oct 2009, 13:31

Has d´esperar 4 anys per la primera donació i aleshores 4 anys mes per la segona.Si te la jugues i les 2 donacions per exemple es fan en l´interval d´un sol any,aleshores haurien de passar 5 anys (4 respecte la primera i 4 anys mes respecte la segona) per respirar tranquil,ja que sino les donacions s´acumulen.Espero haver set prou clar.

cesc

Nombre de missatges : 443

Tornar a dalt Ir abajo

Impuesto de DONACIONES Empty Segona donació

Missatge  assgupe Dc 07 Oct 2009, 11:35

Hola,

Seria el mateix funcionament i periodes de temps en el cas d'una segona donació, després d'una primera, amb una separació temporal entre les dues, que el que s'ha comentat anteriorment quan primer es una donació i després ja és la successió?

Gràcies.

assgupe

Nombre de missatges : 61

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  mylai Dt 06 Oct 2009, 19:16

Has tingut en compte que, al tractar-se de donacions d'immobles la teva mare haurà de pagar per la transmissió impost sobre la renda?.
Independentment de l'impost de successions, jo et recomano que et calculin el cost que suposarà pagar també I.R.P.F. A veure si us surtirà més cara la salsa que els cargols.
Respecte al consell, òbviament ningú sap que passarà amb l'impost de successions, tot i que tots voldriem que el suprimissin o reformessin i ningú es pot refiar dels polítics i les seves promeses.

mylai

Nombre de missatges : 176

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  pregost Dt 06 Oct 2009, 18:22

La pregunta del milió de dòlars: Que feríeu esperar a que canviés la llei o cursar la donació?
La incògnita es troba si en un termini de menys de 4 anys hi haurà una reforma substancial de la llei o no. Pel que he entès cal esperar 4 anys per tal sigui efectiva la donació, si la donació fos "ipso facto" ho tindria molt clar,però no és el cas ..... ........per tant esperar el canvi de llei en els pròxims 4 anys o fer la donació¿?.

pregost

Nombre de missatges : 8

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  mylai Dt 06 Oct 2009, 18:14

LAPSUS MEU. PERDONEU.

Perdoneu el meu lapsus. Ha estat produit per una discrepància entre la Llei de l'Impost i el Reglament. El termini són QUATRE ANYS, donat que allò que preval en aquests casos és la Llei.
Article 30,2 de la Llei, reformat a l'any 2000 estableix que s'acumularan a l'herència les donacions realitzades pel causant al beneficiari de l'herència en els quatre anys anteriors a la defunció i no en els cinc que us havia dit anteriorment. Us deixo el texte la l'article i l'enllaç:
"Artículo 30. Acumulación de donaciones.
1. Las donaciones y demás transmisiones inter vivos equiparables que se otorguen por un mismo donante a un mismo donatario dentro del plazo de tres años, a contar desde la fecha de cada una, se considerarán como una sola transmisión a los efectos de la liquidación del impuesto. Para determinar la cuota tributaria se aplicará, a la base liquidable de la actual adquisición, el tipo medio correspondiente a la base liquidable teórica del total de las adquisiciones acumuladas.
2. Lo dispuesto en el apartado anterior, a efectos de la determinación de la cuota tributaria, será igualmente aplicable a las donaciones y demás transmisiones inter vivos equiparables acumulables a la sucesión que se cause por el donante a favor del donatario, siempre que el plazo que medie entre ésta y aquéllas no exceda de cuatro años.
3. A estos efectos se entenderá por base liquidable teórica del total de las adquisiciones acumuladas la suma de las bases liquidables de las donaciones y demás transmisiones inter vivos equiparables anteriores y la de la adquisición actual."

http://www.meh.es/Documentacion/Publico/NormativaDoctrina/Tributaria/Impuesto%20sobre%20sucesiones%20y%20donaciones/Ley_29-1987.pdf

Ho sento pel lapsus.

mylai

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  mylai Dt 06 Oct 2009, 17:19

Desconec perque a la guia pràctica hi posa 4 anys. El texte del Reglament és clar al respecte. Fins i tot he consultat el texte del mateix que figura a la pròpia web de la Generalitat i clarament especifica els cinc anys (article 61). Us deixo l'enllaç:
http://www.e-tributs.net/pt/ca/Tributs/Normativa/anterior/Successions+i+donacions/J_SUC_RD1629-1991_col·laboradors.htm

mylai

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Admin Dt 06 Oct 2009, 16:02

Cinc anys es el que jo també tenia entès.

En canvi, a l'apartat c) de la pàgina 17 (pàgina 22 del fitxer .pdf) de la "Guia pràctica" sobre l'impost de Successions i Donacions que ha editat la Generalitat i que podeu llegir fent clic aquí, diu quatre.

Algú sap si hi ha alguna raó per a aquesta discrepància?

Editat per darrera vegada per Admin el Dt 06 Oct 2009, 18:16, editat 1 cop en total
Admin
Admin
Admin

Nombre de missatges : 1108

http://www.nosuccessions.org

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  mylai Dt 06 Oct 2009, 13:11

Article 61 del Reglament de l'Impost:

Les donacions fetes del causant al beneficiari de l'herència durant el CINC ANYS (i no quatre) anteriors a la defunció s'acumulen a l'herència.
Aquesta informació ja consta en un post meu anterior en aquest mateix apartat.
És indiferent si la defunció es produeix després de tres anys que després de quatre. Si es produeix dins dels cinc anys següents a la donació, es produexi la acumul.lació.

mylai

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  pregost Dg 04 Oct 2009, 22:18

Una última qüestió hi ha diferència entre que mori el dia següent de la donació a si ho fa als 3 anys i 11 mesos?
Moltes gràcies!!!

pregost

Tornar a dalt Ir abajo

Impuesto de DONACIONES Empty donacions

Missatge  fenech Dg 04 Oct 2009, 21:28

Són 4 anys, si d´ aquí 4 anys la teva mare segueix viva la donació que us hagi fet no es tindrà en compte per calcular l´impost de successions.

fenech

Nombre de missatges : 3

Tornar a dalt Ir abajo

Impuesto de DONACIONES Empty Impost de donacions:

Missatge  pregost Ds 03 Oct 2009, 18:19

Us explico el cas de casa. Ma mare vol donar uns pisos als fills. Està pensant la possibilitat de fer la gestió i li reclamen una quantitat important, que ella ara pot assumir. La meva pregunta és quan de temps ha de passar per tal que la donació sigui exempta d'un pagament de successió. És a dir, quants d'anys ha de passar des de la donació a la defunció per tal de que no s'hagi de liquidar l'impost de successions. He sentit a parlar d'un any de dos i de cinc. M'ho podeu aclarir? Gràcies!

pregost

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  mylai Dj 24 Set 2009, 12:21

El saldo pendiente de amortizar de la hipoteca es una gasto deducible. O sea, que se resta a la hora de calcular el valor del caudal hereditario que tirbutará por impuesto de sucesiones.
Esto es siempre y cuando el hipotecante o acreedor no sea el beneficiario de la herencia.

mylai

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  aguiral Dj 24 Set 2009, 11:51

Gracias por vuestra amabilidad.

Una cosa más.

Tengo entendido que si heredas un inmueble con hipoteca, la parte amortizada tributa al tipo de ISD y la hipoteca al 7%, correcto ?

aguiral

Nombre de missatges : 2

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jordibonet Dj 24 Set 2009, 10:23

mylai escrigué:Las donaciones efectuadas dentro de los 5 años anteriores a la defunción, en el caso de que el que las recibe sea el beneficiario de la herencia, se acumulan a la herencia (art. 61 del Reglamento del Impuesto de Sucesiones).

Por eso he dicho yo "me parece saber", a veces me hago un lío con los plazos, menos mal que tenemos a profesionales del tema voluntariosos que nos corrigen.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  mylai Dj 24 Set 2009, 09:59

Matización :

Las donaciones efectuadas dentro de los 5 años anteriores a la defunción, en el caso de que el que las recibe sea el beneficiario de la herencia, se acumulan a la herencia (art. 61 del Reglamento del Impuesto de Sucesiones).

Consejo : Acude a un profesional lo antes posible para que, analizando tu caso, vea si hay posibilidad de hacer alguna cosa.

mylai

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jordibonet Dj 24 Set 2009, 09:37

Te digo lo que se o me parece saber:

La vivienda habitual es lo único que goza de una reducción decente (95%), así que es lo único que yo no pondría en donación ya que tampoco me consta que haya exención alguna para el impuesto de donaciones.

Cuando es obra nueva, si que creo que la valoración se hace por los "módulos de obra nueva" en lugar de por los coeficientes del valor catastral, ahora, no se decirte hasta que antigüedad se considera nueva.

El impuesto de plusvalía del suelo lo habrás de pagar también al recibir en herencia, así que eso si que no tiene mayor importancia, pero lo que si es muy importante es la plusvalía que tu padre deberá pagar en su declaración de renta.

Si un donante fallece antes de 1 año de la fecha de donación, el valor de lo donado se acumula al resto de la herencia, y simplemente te dejan descontar lo pagado por el impuesto de donaciones, con lo que no se gana absolutamente nada (mejor dicho, se pierde, dado que tu padre o tu en su defecto, tendreis que liquidar la plusvalía de la renta que no se paga en caso de herencia). Y si fallece antes de 4 años, el valor de lo donado se acumula para calcular el porcentaje de impuesto, si bien dicho porcentaje se aplica solamente por el valor del resto de la herencia.

Si el patrimonio es tan importante como dices, yo consultaría a un profesional.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757

Tornar a dalt Ir abajo

Impuesto de DONACIONES Empty Impuesto de DONACIONES

Missatge  aguiral Dc 23 Set 2009, 22:11

Hola soy aragonés pero mi padre esta radicado en Cataluña por lo que creo que tengo un problema.

El caso es que el hombre tiene bastante patrimonio (en ladrillo que no en dinero) y yo soy hijo único por lo que estoy bastante agobiado con el tema.

He pensado que en cuenta de esperar al momento en que fallezca y me llegue todo el bofetón de golpe pues ir haciendo donaciones cada 2 ó 3 años para minimizar el impacto.

Hasta donde he conozco en Catalula el impto de donaciones es de 5%,7% y 9% segun tramos.

Lo que me preocupa es la letra pequeña , es decir, conozco que además de la liquidación del impuesto, mi padre deberá computar las ganancias patrimoniales de los inmuebles donados (salvo la vivienda habitual si es mayor de 65 años creo) y por supuesto el impto de plusvalias del suelo.

Pero hay algo más ?

hay alguna exención en el impto de donaciones por donar vivienda habitual ?

A la Generalitat, le basta con que el valor del bien sea el valor catastral multiplicado por el coeficiente correspondiente o en caso de pisos comprados recientemente te harán imputar el valor de compra (seguro mayor que el de referencia )?

En este supuesto podría ser que el valor de referencia fuese menor que la hipoteca y por tanto sólo habría que tributar el 7% de la hipoteca ¿ correcto ?

Si se hiciera la donación y falleciera dentro de 2 años me suena que se acumularía la donación + la herencia pero supongo que a efectos de calcular el tipo que no de liquidar el montante de ambas transacciones como herencia, ¿ cierto ?

Saludos

Alfredo

aguiral

Nombre de missatges : 2

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt