Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

02/03/2011 - EL SINGULAR DIGITAL.CAT - Opinió - Moments singulars - Tu no m’ho aclaries

Ir abajo

02/03/2011 - EL SINGULAR DIGITAL.CAT - Opinió - Moments singulars - Tu no m’ho aclaries Empty 02/03/2011 - EL SINGULAR DIGITAL.CAT - Opinió - Moments singulars - Tu no m’ho aclaries

Missatge  Montser Dc 02 Mar 2011, 08:07

EL SINGULAR DIGITAL.CAT
Opinió
Moments singulars
Tu no m’ho aclaries
Publicat 02/03/2011
Josep Maria Casasús

"Vaig comentar amb un company que “l’obra social” de les Caixes hauria de començar per no abusar dels qui hi posen diners"

Un amic, simpatitzant de l’esquerra casposa, m’insistia sempre amb aquest nyigo-nyigo: afavoreix als rics abaixar els impostos pel treball i suprimir l’impost de successions.

Sempre li demanava en quines dades ell i el seu líder, Herrera, sostenen aquesta afirmació rutinària, tòpica, carca.

El que tu no m’aclaries, amic, el conseller Cleries ho féu en una de les trobades que organitza Fòrum Europa a l’Hotel Palace de Barcelona.

En aquests actes anoto el que diu el conferenciant i el que diuen altres convidats, dins i fora de la sala, i les idees que em suggereixen les opinions i dades aportades per uns i altres.

Transcric algunes notes d’aquell dia: 1) l’impost de successions perjudica sobretot a les classes mitjana i baixa, pel fet que els rics de veritat tenen “societats patrimonials” que eviten que els hereus paguin aquest impost; 2) mesurar la riquesa per l’IRPF és una ficció quan hi ha empresaris que es declaren un sou baix i les despeses personals les posen com si fossin de l’empresa; 3) no és just, doncs, determinar qui té dret a prestacions socials, com ara les dependències de la gent gran, en funció de l’IRPF de la persona afectada i dels seus fills; 4) seria més just avaluar també els signes externs, com són, posem per cas, el nombre i models de cotxes de qui pot fer-se càrrec de la persona dependent.

En definitiva, molts rics que defrauden a Hisenda eviten pagar part del impostos i alhora obtenen més beneficis socials que les persones honrades pel fet que són “pobres” segons la declaració oficial de renda.

No tot això ho va dir Josep Lluís Cleries, actual conseller de Benestar Social i Família. Però es desprenia de la seva intervenció i de l’intercanvi d’opinions dels qui l’havíem escoltat.

Algú preguntà sobre el futur de l’Obra Social de les Caixes. Vaig comentar amb un company que “l’obra social” de les Caixes hauria de començar per no abusar dels qui hi posen diners. Que no ens explotin més amb comissions per qualsevol gestió i amb taxes de custòdia dels diners que els hi deixem.

El senyor Moragas fundà la Caixa per assegurar uns dinerons per a la jubilació de la gent senzilla que hi confiava els estalvis. El primer objectiu de les Caixes, ara, és que els estalvis de la gent senzilla assegurin una dinerada per a la jubilació dels alts directius.

Llegir aquí: http://www.elsingulardigital.cat/cat/notices/2011/03/tu_no_m_ho_aclaries_64561.php
Montser
Montser

Nombre de missatges : 4636
Fecha de inscripción : 08/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum