Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

03/11/2010 - EL SINGULAR DIGITAL.CAT - Opinió - Eslògans totalitaris

Ir abajo

03/11/2010 - EL SINGULAR DIGITAL.CAT - Opinió - Eslògans totalitaris Empty 03/11/2010 - EL SINGULAR DIGITAL.CAT - Opinió - Eslògans totalitaris

Missatge  Montser Dc 03 Nov 2010, 11:24

EL SINGULAR DIGITAL.CAT
Opinió
Eslògans totalitaris
Publicat 03/11/2010
Josep Maria Casasús, periodista i catedràtic d’Universitat

“En porto una col•lecció guardada en el meu portàtil -em diu ell: Vigileu la cartera, que venen Zapatero i Rajoy / No us cregueu els partits polítics, que venen eleccions / No fem festa per Nadal, que venen els ateus / Expliqueu als nens que els Reis són els pares / Disfresseu-vos pel Halloween, que venen els esnobs”.

Visità la meva Clínica de Rumors un client que no vol donar el seu nom. “Vull mantenir l’anonimat –diu- perquè sóc catòlic, cosa mal vista en els ambients que freqüento. Tots t’admiren si dius que has tornat de l’Índia convertit en hinduista; que visites cada dissabte el monestir budista del Garraf; que respectes els costums islàmics; o que fas màgia negra perquè el cristianisme és antiquat. Però tothom et mira amb rialla mofeta si dius que ets catòlic.”

El client duia un cas que l’entristia. “He vist –em digué- que hi ha facebooks que escampen aquest eslògan: Amagueu les criatures que ve el Papa. M’han dit que circulen altres eslògans que trameten missatges de la mateixa mena, feixistes i totalitaris, dirigits contra altres persones i grups.”

Benvolgut client: aquell eslògan l’he vist a la xarxa. Però em sorprèn que n’hi hagi altres d’aquest estil ¿Per què dieu que són eslògans totalitaris”.

“Són totalitaris -contestà el client- perquè generalitzen faltes, incoherències, hipocresies, falsedats o impostures de dirigents o militants d’una religió o un partit. Són rumors que col•lectivitzen la culpa per corrupcions o perversions comeses per individus d’un grup, i per desacreditar els seus líders. Es veu que hi ha una fàbrica d’eslògans anti-sistema.”

A més del que afecta al Papa, ¿quins són aquests eslògans?

“En porto una col•lecció guardada en el meu portàtil -em diu ell: Vigileu la cartera, que venen Zapatero i Rajoy / No us cregueu els partits polítics, que venen eleccions / No fem festa per Nadal, que venen els ateus / Expliqueu als nens que els Reis són els pares / Disfresseu-vos pel Halloween, que venen els esnobs”.

“He capturat altres eslògans –doctor- adreçats pels partits als seus rivals o a grups de poder. ERC a CiU: Torneu a negociar amb nosaltres per fer govern, que us prendrem el pèl com el 2003 i el 2006. ICV als capitalistes: Recolzeu un nou tripartit, que de protegir SICAVs, diners a paradisos fiscals i altres martingales, ja ho fem nosaltres; PSC, CiU, ERC, ICV i PP als rics: Mantingueu les societats patrimonials, que l’impost de successions el seguiran pagant les classes mitjanes i baixes.

Benvolgut client: és cert que circulen aquests eslògans tan cínics. També és cert que són eslògans totalitaris. El cinisme és la retòrica dels totalitaris.

Llegir aquí: http://www.elsingulardigital.cat/cat/notices/2010/11/eslogans_totalitaris_59007.php
Montser
Montser

Nombre de missatges : 4636
Fecha de inscripción : 08/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum