Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC

5 participantes

Ir abajo

EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC Empty Re: EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC

Missatge  Jels Dt 14 Jul 2009, 22:14

Marc, enhorabona per el teu darrer escrit, ojala pugues escriure tan be i acertadament con ho fas tu.
Salutacions
Jels
Jels

Nombre de missatges : 165
Fecha de inscripción : 06/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC Empty Re: EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC

Missatge  Marc TMT Dt 14 Jul 2009, 19:12

I aquests és el correu que li he enviat:

En primer lloc li vull agrair el temps que està dedicant als meus correus, però com ja coneix em preocupa i m’ocupa l’esmentat pagament, que és tant injust, però més que per injust, per ser quasi impagable per molts de nosaltres, dit això, celebro que hagi dit vostè la paraula clau “ÉS HORA DE POSAR-SE A ACTUAR”, miri avui per avui li ben asseguro que no busco altre cosa que no sigui aquesta, que actuïn, que exerceixin la feina per la que han estat votats; donat que avui per avui, com li comentava en els altres correus és molt més car heretar que rebre una donació en vida, i això no te cap sentit i, la veritat, no m’imagino a un fill dient-li al seu pare o mare, que li doni el seu patrimoni ara que és econòmic, seria una grolleria i moltes vegades una situació prou compromesa pel la gent gran. (quasi un atracament a mà armada)

Si vostès no miren pels catalans, qui ho farà?, no ho farà mai un partit que te un peu a Catalunya i l’altre a Madrid, per tant avui o ho fan vostès o no es farà. Li prego que no demorin aquesta “hora d’actuar”, doncs es tracta (i no sembla que hagi de ser el meu cas pel moment), d’un impost que es paga en un sol dia, no es tracta d’una reforma de l’IRPF, per exemple, que podríem dir que quan abans millor, però que quan arribi és aplicable cada any, no senyor, és un impost que si l’has de pagar avui, no et serveix de res que l’any següent hi hagi una rebaixa o la desaparició del mateix, doncs ja l’has pagat i ningú et retornarà ni un cèntim.

Dir-li també que lamento molt que vostè hagi hagut de fer front al pagament d’aquest impost, doncs això implica la pèrdua d’un familiar i això en definitiva és el pitjor, però com vostè mateix diu no s’acaba amb el pagament d’aquest impost, desprès s’ha de pagar la plusvàlua, al notari, al registre; per no parlar que moltes vegades la família ja ha fet una despesa extraordinària per cuidar o haver de fer cuidar al familiar que finalment ens deixa, fent front a despeses mèdiques, persones que els cuidin (cangurs en definitiva), residències, ...

És per tot això, que els demano, que actuïn el més aviat possible, que o és ara o ja no serà fins qui sap quan, miri el finançament s’ha hagut de pactar molt, n’estic segur, i això vol dir que moltes vegades s’ha de cedir en part, però li ben asseguro que per la persona que ha de fer front a aquest impost el finançament li sembla quelcom molt i molt llunyà, però que de ben segur que ambdues coses estan totalment lligades, és per això que cal aprofitar el moment i eliminar fins on sigui possible aquesta injustícia.

Només per acabar, i abusant de la seva paciència, hi ha una cosa que seria pitjor que no modificar aquest impost, el pitjor seria fer veure que es modifica, però que en definitiva s’hagués de pagar pràcticament el mateix, llavors la decepció seria encara més gran, com vostè segur que sap les grans fortunes i patrimonis tenen mitjans més que suficients per esquivar de manera legal aquesta injustícia, i per tant qualsevol modificació feta per a grans quantitats seria poc menys que deixar-ho com està.

Molt cordialment,
Marc

Marc TMT

Nombre de missatges : 49
Fecha de inscripción : 02/07/2009
Edad : 55

Tornar a dalt Ir abajo

EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC Empty Re: EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC

Missatge  Marc TMT Dt 14 Jul 2009, 19:11

Resposta d'ERC:

Benvolgut Marc,

En resposta a la seva darrera observació voldria comentar-li que sembla que les boires que enterbolien el panorama econòmic de la Generalitat de Catalunya han començat a esvair-se. Per aquest motiu penso que, tal com ja li vaig donar a entendre en anteriors respostes, es tracte de tornar a activar la reforma de l’Impost de Successions i Donacions. Aquesta reforma es va començar a l’anterior legislatura però per diversos motius, entre ells el finiment avançat de la legislatura, es va interrompre. Per aquesta legislatura estava també prevista la reforma esperant que s’aclarissin temes fonamentals com el finançament per reprendré aquesta reforma. Ara , es hora de posar-se a actuar.

D’altra banda dir-li que conec perfectament que representa aquest impost – per motius personal vaig haver de fer-hi front no fa gaire temps – i que depenent del lloc de residència has de suportar un altre impost, aquest d’àmbit municipal, l’impost sobre l’increment dels valors dels terrenys o plusvàlues, en el cas de que els béns heretats siguin immobles.

D’altra banda voldria que entengués que les meves respostes i consideracions han esta fetes a títol d’assessor del grup parlamentari, mai com expert fiscal que no és la meva professió.

Cordialment,
Joan Camps

Assessor del Grup Parlamentari d'ERC


Tel. 93 706 34 39
e-mail:
jcamps@parlament.cat[/size][/size]

Marc TMT

Nombre de missatges : 49
Fecha de inscripción : 02/07/2009
Edad : 55

Tornar a dalt Ir abajo

EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC Empty Re: EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC

Missatge  Marc TMT Dt 14 Jul 2009, 17:24

Estic d'acord, però ells que vagin fent campanya, que nosaltres també l'anirem fent, de moment ja som més de 3.200, de mica en i si no perdem la paciència es poden fer moltes coses, i el que no podem pretendre és que d'un dia per l'altre ens diguim que sí i tot arreglat, ja veuràs com al final ho aconseguirem, tingues en compte que cada vegada que passin per les urnes tindrem una oportunitat, no és feina de quatre dies, però sí que és posssible.

Marc TMT

Nombre de missatges : 49
Fecha de inscripción : 02/07/2009
Edad : 55

Tornar a dalt Ir abajo

EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC Empty Re: EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC

Missatge  mosalma Dt 14 Jul 2009, 14:13

Bé Marc, ho sento, però em sembla que el Sr. Camps ha aprofitat l'oportunitat del teu escrit per fer mitin polític, i com sempre que un no té una bona resposta, carregant contra els altres, en comptes de mirar-se el melic i pensar què podrien fer. Bah..... què fàcil.... quina decepció, i se'n diuen "nacionalistes" .........

mosalma

Nombre de missatges : 9
Fecha de inscripción : 01/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC Empty Re: EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC

Missatge  Admin Dv 10 Jul 2009, 18:27

La resta de grups poden apuntar-se a la reclamació de la supressió de l’ímpost però deixi’m dir-li que han governat durant 23 anys Catalunya i han estat decisius a Madrid per portar-ho a la practica. I ja sabem el resultat
Això es una resposta amb trampa, allò de donar la culpa als altres. En fí, un baix nivell rarament superable.

No em correspon a mi, ni vull, defensar a CiU, però ja que parlen del Govern que va estar 23 anys i que efectivament no ho va tocar, cal dir que tampoc ho va tocar cap altre Govern de cap altra Comunitat Autònoma (a excepció dels Forals, que ja ho tenien) fins a l'any 2.003 (Madrid i València, per exemple, son del 2.007). Tenint en compte que precisament al 2.003 va ser quan va accedir ERC al Govern de Catalunya i hi a romàs des de llavors, mentre totes les altres autonomies anaven fent rebaixa rere rebaixa i aquí no es feia res, excepte l'habitatge habitual amb les condicions que coneixeu, penso que el més responsable de la situació es el que ha estat veient durant set anys el que feien les demés CC.AA. i no ha mogut ni un múscul per desfer aquest greuge comparatiu envers els catalans.
Admin
Admin
Admin

Nombre de missatges : 1108
Fecha de inscripción : 26/10/2008
Edad : 75

http://www.nosuccessions.org

Tornar a dalt Ir abajo

EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC Empty I aquesta és la meva resposta, naturalment

Missatge  Marc TMT Dv 10 Jul 2009, 16:19

Doncs miri, ja hem disculparà però no, no ho entenc, no puc entendre sobretot pel que fa referència al punt 5. “Més encara, no puc entendre, deu ser que no soc tant intel·ligent com vosaltres, que un pare faci donació d’un immoble al seu fill i aquest pagui suposem el 7% en impostos, mentre que si camí del notari per fer aquesta donació un desgraciat accident li treu la vida al pare, llavors ell fill, quan finalment i desprès d’enterrar tant dignament com pugui al seu pare, llavors torni al notari i hagi de tributar 3 o 4 vegades més PEL MATEIX IMMOBLE, m’ho podeu explicar si us plau, és que no ho entenc.”, com tampoc puc entendre el següent: Us seguiu tirant els plats pel cap CIU i ERC, és a dir pocs i mal avinguts.



I no és problema de minories i majories parlamentàries, sou o no sou socis parlamentaris, formeu o no part del Govern de la Generalitat de Catalunya, sou o no catalanistes i independentistes, sou vosaltres que heu fet el més gran pacte amb el psc-PSOE, que pel cas és exactament el mateix.



Més encara, per a mi no és cap argument el mal finançament que pateix Catalunya, doncs insisteixo en que aquest no és motiu per mantenir impostos que tots vostès diuen que és injust, si és injust es treu i punt, si un empresari s’endarrereix en el cobrament als seus clients, tampoc pot anar als seus treballadors i dir-los-hi que els endarrereix el pagament de les nòmines, només faltaria és culpa de l’empresari que no sabut gestionar correctament l’empresa,...



O és que vostès estan al govern triparit tapant-se el nas per poder aguantar tanta mediocritat del psc-psoe, si tant malament ho ha fet el psc-psoe i el PP, què feu formant part d’un govern on el vostre soci és part del psoe i al País Basc pacta amb el PP.



I finalment dir-li que no, que jo no estic afectat actualment per aquest impost, sortosament pel meu pare, simplement és que he fet el càlcul del que em tocarà pagar el dia que malauradament es produeixi aquest fet i m’he esgarrifat, però qui sap, com que tinc per més que suposada la vostre catalinitat i el vostre independentisme, només faltaria, estic del tot convençut que el imminent pacte de finançament o serà bo o no serà, i no puc ni imaginar-me que llavors, amb un bon finançament, no es modificarà aquesta situació, i compte que no estic demanant treure el impost, que ja m’agradaria, em conformo amb que es rebaixi a uns imports assumibles, doncs no som famílies riques, aquestes eludeixen el pagament a base de posar els immobles dintre d’una societat patrimonial i altres sistemes, som famílies treballadores que a base de molts anys, i de no formar part de la bombolla immobiliària al no haver venut, ara ens trobem que el import a pagar per aquest patrimoni és senzillament abusiu.



Molt atentament, i amb tots els respectes que els hi tinc, que no són pocs, no puc més que expressar el meu més profund i absolut desacord amb aquest impost i amb la manera de no rebaixar-lo,

Fins molt aviat,Marc

Marc TMT

Nombre de missatges : 49
Fecha de inscripción : 02/07/2009
Edad : 55

Tornar a dalt Ir abajo

EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC Empty Doncs aquesta és la resposta de ERC !!!

Missatge  Marc TMT Dv 10 Jul 2009, 16:19

Benvolgut Marc,



La seva resposta, es feta des del punt de vista de la persona afectada. La meva argumentació parla d’oportunitat política. Per tant tot el que em diu en el seu punt primer no te res a veure amb el que jo li argumento. Ningú més que Esquerra ha denunciat la discriminació econòmica i l’espoli fiscal que pateix Catalunya. I és precisament per això que volem canviar aquesta situació. Ara estem en un moment clau i per això estem pressionant. La resta de grups poden apuntar-se a la reclamació de la supressió de l’ímpost però deixi’m dir-li que han governat durant 23 anys Catalunya i han estat decisius a Madrid per portar-ho a la practica. I ja sabem el resultat.



D’altra banda suposo que ja sap que aquest impost no només el patim els catalans, li ho recordo per que no es pensi que som nosaltres els únics que el paguem. Remarcar que si algunes Comunitats han posat la tarifa a zero ha estat gràcies al meravellós model de finançament pactat pel PP i CiU que fa pagar a Catalunya el finançament d’una part molt important de moltes CA. En ser molt “solidàries” aquestes, després es permeten la llibertat de rebaixar impostos com el de patrimoni, successions i renda, i en algunes tots tres alhora. Accions que nosaltres no ens podem permetre.



L’impost de successions és de titularitat estatal i es aquest qui pot suprimir-lo. No està en les nostres mans. El que si que podem es modificar-lo en part. Però en aquests moments el govern de l’Estat vol evitar l’eliminació a la practica que han fet algunes CA i estan preparant una nova regulació mínima per a totes les CA.

Finalment dir-li que això es un problema de majories. Nosaltres no la tenim i qui la te i qui la tingut no l’ha volgut ni la vol exercir. Dues legislatures del PP no l’han suprimit i les dues del PSOE tampoc. I a Catalunya, que som al govern, hi som en minoria. Per tant, la nostra força a l’hora d’incidir en les politiques del govern no son absolutes, s’han de pactar i prioritzar. Espero que ho entengui.



Cordialment,





Joan Camps

Assessor del Grup Parlamentari d'ERC

Tel. 93 706 34 39

e-mail: jcamps@parlament.cat

Marc TMT

Nombre de missatges : 49
Fecha de inscripción : 02/07/2009
Edad : 55

Tornar a dalt Ir abajo

EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC Empty Re: EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC

Missatge  mosalma Dv 10 Jul 2009, 16:12

Gràcies per copiar el meu post!

No et contestaran, Marc.... aquest escrit teu és incontestable.... no hi ha arguments que es puguin fer servir en contra, senzillament és impossible no veure les coses com tu les planteges.

A la gent se li està acabant la paciència.

mosalma

Nombre de missatges : 9
Fecha de inscripción : 01/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC Empty Re: EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC

Missatge  Jels Dv 10 Jul 2009, 13:51

Que plantemainto mas bien hecho.
Enhorabuena por tu escrito
Un saludo
Jels
Jels

Nombre de missatges : 165
Fecha de inscripción : 06/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC Empty Re: EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC

Missatge  Admin Dv 10 Jul 2009, 12:56

Molt ben explicat i raonat!!

(M'he permés editar el post per augmentar la mida del text.)
Admin
Admin
Admin

Nombre de missatges : 1108
Fecha de inscripción : 26/10/2008
Edad : 75

http://www.nosuccessions.org

Tornar a dalt Ir abajo

EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC Empty Re: EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC

Missatge  jordibonet Dv 10 Jul 2009, 10:21

Enhorabona, especialment el que esmentes al punt 5 es quelcom que vaig trobar obscé quan es va començar a aplicar. Que primi el viu sobre el mort, es a dir, el mort es un català de segona.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC Empty EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC

Missatge  Marc TMT Dv 10 Jul 2009, 09:56

Aquest és el correu electrònic que he enviat aquest matí al ERC:

Permeti’m que discrepi en algunes de les seves apreciacions,

1, No és culpa de la persona que hereta, que Catalunya tingui un mal finançament, per tant no crec que sigui certa la relació que fa vostè, és a dir, vostè estableix una igualtat matemàtica entre el fet real i palpable que Catalunya te un finançament molt per sota del que li tocaria, i vostè ho iguala a: per tant cal gravar les herències fins a un extrem que moltes vegades és inassolible.

2. Qualsevol donació que es faci inter vius, NO està gravada amb un 5%, 7% o 9%, a aquesta xifra cal sumar-hi el 18% a l’IRPF de la persona donatària, és a dir, realment el tram impositiu és el 23%, 25% i 27%, ja que normalment les donacions es fan de propietats que fa molts anys que pertanyen a la família, (patrimoni familiar), o dit d’una altre manera si un pare vol donar, per exemple, el pis on va anar a viure quan ell es va casar, i ara que es casa el fill vol que el pis sigui per ell, doncs bé el valor cadastral d’aquest immoble és molt baix, i el valor teòric de la donació caldrà multiplicar-lo per un coeficient que produirà uns benefici TEÒRIC, molt elevat, doncs bé, el suposat benefici va penalitzat al IRPF amb un 18%, això vol dir també que es penalitza a aquelles famílies que no han volgut formar part d’aquesta bombolla immobiliària, que ara els perjudica per la gran pujada que han fet els valors cadastrals com a conseqüència d’aquesta bombolla.

3. No puc entendre que un mal finançament, comporti penalitzar als ciutadans, en tot cas hauria de penalitzar als partits politics governants, que són els últims responsables d’aquesta situació, doncs de vosaltres depèn canviar les lleis, no pas de les persones que poden rebre un dia una herència, menys ho puc entendre encara quan ERC està governant amb el mateix partit polític que està governant a Madrid, i que per tant te l’ocasió i els vots necessaris per canviar aquesta llei, si us plau prou prou i prou de tanta doble joc, soc català i catalaniste, i des de fa anys; però cada dia és més difícil mantenir una postura que pot arruïnar-me la vida.

4. Tant difícil és plantar-se davant del Sr. Montilla i el Sr. Zapatero (sí sí el Sr. Apoyaré...) i dir que ja n’hi ha prou, tant difícil és pactar, encara que només sigui per una vegada i per beneficiar als catalans, pactar amb CIU i pressionar fins al final al Sr. Montilla per obligar a fer aquesta modificació des de Madrid, si no m’equivoco aquest import és relativament petit en percentatge d’ingressos a la Generalitat de Catalunya, tant difícil és??????????

5. Més encara, no puc entendre, deu ser que no soc tant intel·ligent com vosaltres, que un pare faci donació d’un immoble al seu fill i aquest pagui suposem el 7% en impostos, mentre que si camí del notari per fer aquesta donació un desgraciat accident li treu la vida al pare, llavors ell fill, quan finalment i desprès d’enterrar tant dignament com pugui al seu pare, llavors torni al notari i hagi de tributar 3 o 4 vegades més PEL MATEIX IMMOBLE, m’ho podeu explicar si us plau, és que no ho entenc.

6. En tot cas no crec que la vostre resposta a tot això pugui ser mai el motiu de la crisi i el mal finançament, doncs crec que és prou evident el que he copiat directament d’una de les intervencions del fòrum de http://www.nosuccessions.org/:

Quan es parla de que "en aquest moment de crisi" no es pot eliminar aquests impost, què volen dir? que amb la seva mort, els meus pares finançaran una part del cotxe que els meus veïns li acaven de comprar al seu fill, que tot sigui dit no necessiten l'ajut de la generalitat? Quina mena de "redistribució de la riquesa" és aquesta? Per què en temps de bombolla immobiliària no feien més que apujar el valor catastral dels immobles, i per tant l'IBI o l'impost de succesions, i ara que porten dos anys baixant els preus de les vivendes NINGÚ ha actualitzat a la baixa els valors catastrals perque baixin els impostos?

Només una última cosa per acabar, si us plau, no ens falleu, si ni ERC ni CIU, feu costat als catalans i a Catalunya, QUI ENS FARÀ COSTAT, si no ens ajudem entre nosaltres, qui ens ajudarà, els catalans no deixem de ser una gran família, que per no tenir, no te ni casa pròpia, ja que la tenim ocupada, el nostre patrimoni també va ser expropiat per el impost de perdre una guerra, ara no ens podem espoliar entre nosaltres.

Atentament,
Marc

Marc TMT

Nombre de missatges : 49
Fecha de inscripción : 02/07/2009
Edad : 55

Tornar a dalt Ir abajo

EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC Empty Re: EL CORREU D'AQUEST MATÍ A ERC

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum