Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Previsió?

2 participantes

Ir abajo

Previsió? Empty Gràcies

Missatge  Cesc_26 Dt 07 Jul 2009, 19:18

Gràcies per la ràpida resposta.
El cas es el segon, es a dir, dos fills (la meva dona i cuñat). La meva sogra sempre acaba dient "...i tot això serà per a vosaltres algun dia...". Aiaiai...

Cesc_26

Nombre de missatges : 2
Fecha de inscripción : 07/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Previsió? Empty Re: Previsió?

Missatge  jordibonet Dt 07 Jul 2009, 18:29

Dos germans de qui?...

1. De la teva sogra?, si es així així es el grup III i te tres "petites" pegues:
- No es pot gaudir de la deducció del 95% sobre el valor de la vivenda habitual (tret que en el moment de la mort de la teva sogra, tinguin mes de 65 anys i hagin viscut a casa de la teva sogra com a mínim els ultims dos anys).
- El que toqui d'impost s'haurà de multiplicar per 1,5882.
- La reducció general es de 9.000 € en lloc dels 18.000 € dels hereus del grup II

El resultat es que suposant una valoració d'un milionet rodó, al que s'hauría d'afegir 30.000€ d'aixovar, i suposant que es reparteixi entre els dos hereus, es a dir 515.000€ per ca d'un, hauràn de pagar la "modesta" xifra de 173.000€ aprox. ca d'un, a aixó naturalment se l'hi haurà d'afegir la plusvàlua municipal, i les altres despeses de notari i registre..

2. Fills de la teva sogra?, llavors la cosa es posa "millor" ja que els dos hereus es prorrategen la deducció del 95% sobre la vivenda habitual:

Amb el mateix supòsit vindríen a pagar una mica mes de 48.000€ ca d'un, a aixó afegeig-li les mateixes mandangues de plusvàlua, notari i registre com en el primer cas.

En tot cas son números aproximats suposant que sigui acceptable una valoració de 500.000€ segons els coeficients de la Generalitat, a mes, no se, pero no te també alguns estalvis?, no tindrà algunes accions o valors?, te cotxe?, pensa que encara que sigui un 600 amb mes de 20 anys d'antiguitat a la seva esquena s'haurà d'incloure a l'inventari de bens, encara que no vinguin un día i se'ls posi'n a valorar com obres d'art! (possiblement ja ho estiguin fent).

Com veus tot plegat es força "raonable"

NOTA: Intencionadament m'he oblidat del 20% de descompte que per "gràcia" es pot aplicar al valor real d'un immoble, per dues raons, pel fet que em dius que el valor es superior als mig milionet per immoble, i pel fet de que de vegades encara que aquest valor estigui d'acord amb la fórmula valor_cadastral x coeficient_poblacio, no et garanteix que els hi dongui per revisar-lo a l'alça.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Previsió? Empty Previsió?

Missatge  Cesc_26 Dt 07 Jul 2009, 17:20

Hola a tots,
he llegit amb certa alarma tots els casos que esteu exposant. Us voldria preguntar/plantejar el nostre cas i preveure possibles consecuències. Amb la regulació actual:
La meva sogra té dues cases, una al maresme (vivenda habitual) bastant per sobre de 500.000€ en tasació i una segona casa, no habitual lògicament, a l'Empordà que probablement ronda un valor força alt (més de 500.000) tot i que es va comprar fa uns quants anys, al voltant del 1987 o 88 (hi deu haver una forta plusvalia desde aleshores). A quant pujaria l'impost a dia d'avuí? NOTA: L'herència seria per a dos germans.

Esperem que encara falti molt per a que es trobin (trobem al cap i a la fi) en aquest cas. Hi ha alguna cosa que es pugui fer per minimitzar l'impacte de l'impost.

Gracies a tots.

Cesc_26

Nombre de missatges : 2
Fecha de inscripción : 07/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Previsió? Empty Re: Previsió?

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum