Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

05/03/2011 - Opínió - La roda - Un president en classe turista

Ir abajo

05/03/2011 - Opínió - La roda - Un president en classe turista Empty 05/03/2011 - Opínió - La roda - Un president en classe turista

Missatge  Montser Ds 05 Mar 2011, 13:05

EL PERIÓDICO.CAT
Opínió
La roda
Un president en classe turista
Publicat 05/03/2011. Edició impresa, Opinió, pàg. 7
Francesc Escribano

Sóc client habitual del pont aeri de Barcelona a Madrid. De moment encara no he tingut l'ocasió de compartir seient amb el president Mas ni amb cap altre conseller de l'actual Govern. Però no ho descarto. La novetat d'aquesta legislatura és que jo, que viatjo en turista, a partir d'ara puc trobar-me'ls qualsevol dia asseguts al meu costat compartint la incòmoda estretor de la classe econòmica. Tal com es va anunciar en el seu moment, una de les primeres decisions del nou govern ha estat la d'estalviar-se els bitllets en business. No és la primera vegada que un càrrec polític fa un gest d'aquesta mena, el president Montilla ja ho havia fet alguna vegada, però fins ara no era una norma. Vivim temps de restriccions, d'estrènyer-se el cinturó i d'estalviar tant com es pugui. I el millor estalvi comença per un mateix i per coses aparentment petites.

A més, si del que es tracta és de demanar més bon tracte per part del Govern espanyol, no hi ha una manera millor d'arribar a Madrid que amb un bitllet de turista a la butxaca. Encara que, s'hi vagi com s'hi vagi, sempre que algun representant del Govern català viatja a Madrid per demanar el que sigui desperta els recels, els fantasmes dels greuges comparatius i les enveges de molts polítics i presidents de comunitats autònomes que saben molt bé el rèdit que dóna criticar qualsevol concessió que es faci a Catalunya, encara que sigui evident, justa i necessària.

Doncs bé, posats a demanar el mateix que nosaltres, els suggereixo que copiïn aquesta iniciativa del Govern català i que a partir d'ara viatgin tots en classe econòmica, ja que per moure's per la Península no cal anar en business, com habitualment fan. Alguns diran que és la xocolata del lloro, però jo crec que és justament el contrari, que ara més que mai és quan els polítics han de practicar amb l'exemple.

I posats a retallar, a estalviar i a mirar per la salut de les finances públiques, m'afegeixo a les veus que reclamen mantenir l'impost de successions. El que està en joc, siguin 400 milions d'euros segons en Castells, o 140, segons en Mas-Colell, és qualsevol cosa menys la xocolata del lloro.

Llegir aquí: http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/opinio/20110305/president-classe-turista/929206.shtml

Leer aquí: http://www.elperiodico.com/es/noticias/opinion/20110305/presidente-clase-turista/929206.shtml
Montser
Montser

Nombre de missatges : 4636
Fecha de inscripción : 08/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum