Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

19/11/2010 - TOT SANT CUGAT - Parlem-ne - Artur Mas: “La prioritat de CiU al Vallès és fer el Quart Cinturó”

Ir abajo

19/11/2010 - TOT SANT CUGAT - Parlem-ne - Artur Mas: “La prioritat de CiU al Vallès és fer el Quart Cinturó” Empty 19/11/2010 - TOT SANT CUGAT - Parlem-ne - Artur Mas: “La prioritat de CiU al Vallès és fer el Quart Cinturó”

Missatge  Montser Dv 19 Nov 2010, 10:32

TOT SANT CUGAT
Parlem-ne
Artur Mas: “La prioritat de CiU al Vallès és fer el Quart Cinturó”
Publicat 19/11/2010

Quina serà la teva primera decisió si ets elegit president de la Generalitat?
Fer el govern dels millors.

I Recoder serà conseller?
No ho sé.

Primer s’ha de guanyar, després governar...
Exacte, és així. Per tant, la resposta és no ho sé en aquest moment.

Es pot exportar el model Sant Cugat de Lluís Recoder a Catalunya, es pot aplicar el model de la transparència?

Sí, és extrapolable.

Si no ets president, quin altre candidat seria un bon president?

Aquesta pregunta no me l’hauria formulada mai, la veritat. Doncs... José Montilla.

Amb qui governarà CiU si ho necessita?

Si traiem menys diputats que el tripartit, trucaré a la porta dels altres partits i miraré qui té el programa que s’ajusta més a CiU. Ara, espero no haver-ho de fer, perquè si CiU té més diputats que el tripartit, podrem fer un govern fort, sense necessitat de crosses ni hipoteques.

Has perdonat ERC perquè va preferir PSC i ICV dues vegades abans que CiU?

Mai no l’he culpada d’això i, per tant, no tinc res per perdonar. Ara, si la pregunta és si vaig amb algun ànim de revenja en aquestes eleccions, et diré que cap ni un, ni cap a ERC ni cap a ningú.

Dues mesures anticrisi.
Moderar la fiscalitat i, en aquesta línia, suprimir l’impost de successions i donacions. I fer un programa d’avals públics per ajudar a fer que circuli millor el diner de les petites i mitjanes empreses en un moment que el sistema financer ordinari (bancs i caixes) no pot donar-hi una resposta suficient.

Hi ha demandes històriques al Vallès en infraestructures, com el Quart Cinturó. Quina és la prioritat de CiU?
La prioritat és el Quart Cinturó, i l’altra és el Corredor del Mediterrani, és a dir, ample de via europeu per a mercaderies per situar l’economia catalana al centre d’Europa.

Tenim un problema amb la immigració?

Tenim un fenomen que genera tensions, però també oportunitats. El PP i el PSOE no haurien d’haver deixat entrar a tothom quan van governar Espanya, però, un cop els tenim aquí, se’ls ha de tractar com a persones que són, amb deures i drets. Si ho volem resoldre, hem de potenciar la contractació de la immigració en origen i amb contracte de treballar a la mà.

Puntua del 0 al 10 el president Zapatero.
Un 3.

Montilla diu que no, però si el tripartit suma, es reeditarà?
Van dir el mateix quatre anys enrere... Reneguen de la seva criatura, però això no s’ho creu ningú. Si el tripartit sumés, que jo crec que no sumarà, Montilla no renunciaria a la presidència de la Generalitat per no fer el tercer tripartit.

Què és el millor de tu?
La força de voluntat.

Has hagut de retallar despeses per la crisi?
Nosaltres sempre ens hem comportat amb una certa austeritat. Entre la meva dona i jo hem procurat estalviar una part dels ingressos que teníem i hem renunciat a determinades coses. Com que en els últims 30 anys mai no vaig gastar tot el que ingressava ni mai no em vaig endeutar més del que podia, no he hagut de retallar res.

Si tinguessis l’opció de fer marxa enrere, quina vivència personal o política eliminaries?

Tant de bo no haguéssim signat els anys 90 els convenis amb el Palau de la Música, vist com s’ha portat el Palau i com ha anat derivant tot plegat.

Un llibre que hagis abandonat perquè no hi havia per on agafar-lo...?
Normalment els llibres que començo els acabo. És més, moltes vegades en començo alguns i els deixo, però els acabo llegint. Sóc una mica tastaolletes en aquest sentit i en lloc de llegir un llibre des del començament fins al final, tinc diversos llibres oberts, però els acabo tots.

T’ha fet un favor Pilar Rahola amb el seu llibre La màscara del rei Artur?

Jo crec que sí, com a mínim m’ha ajudat perquè determinada gent vegi que hi ha molts clixés i molts estereotips que no es corresponen amb la realitat. M’ha anat bé el llibre tot i que el risc que tenia era immens, però qui no s’arrisca no pisca.

Puntua del 0 al 10 la imitació que fan de tu al programa Polònia.
L’entomo amb esportivitat. Prefereixo no posar-hi nota, perquè es podria considerar una crítica a algú que no vull criticar. Ells fan la seva feina i jo la respecto. Segurament hi ha imitacions al Polònia més reeixides que la meva.

Les senyores, amb pantalons o amb faldilles?

(Riu). Depèn de la senyora. N’hi ha que amb faldilla queden de nassos i n’hi ha que amb pantalons queden espectaculars, i fins i tot n’hi ha que queden bé amb pantalons i amb faldilles.

Si et telefona la Michelle Pfeiffer, què li dius...?

(Riu molt). Li dic que sí, li dic “yes, we can”.

Llegir aquí: http://www.totsantcugat.com/noticies/detall.asp?id_noticia_portal=11146&sec=22&subportada=1
Montser
Montser

Nombre de missatges : 4636
Fecha de inscripción : 08/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum