Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

21/11/2009 - EL PUNT.CAT - Punt de vista - El debat a Catalunya

Ir abajo

21/11/2009 - EL PUNT.CAT - Punt de vista - El debat a Catalunya Empty 21/11/2009 - EL PUNT.CAT - Punt de vista - El debat a Catalunya

Missatge  Montser Ds 21 Nov 2009, 08:53

EL PUNT.CAT
Punt de vista
La pluja fina
El debat a Catalunya
21/11/09
Jordi Cabré

El debat polític i l'intercanvi comunicatiu ha derivat en la xerrameca, la difusió de rumors...

Malament quan la notícia més comentada de la setmana ha de ser l'afer de Manuel Fuentes i el seu eventual fitxatge per un programa d'Antena 3. El que em preocupa no és el fons de l'assumpte (tan menor que em fa vergonya) sinó el fet que, davant d'una setmana en què hem debatut la resposta a una sentència negativa del TC envers l'Estatut (amb pronunciament del mateix president Montilla) o bé la credibilitat que té el tripartit per suprimir o gairebé suprimir l'impost de successions (una credibilitat ben escassa, donada la composició del mateix tripartit), el gran tema a comentar sigui si Fuentes ha de figurar en aquella televisió o en aquella altra, o en cap.

La situació a Catalunya Ràdio és preocupant i els últims anys han estat de davallada en qualitat i en audiència, i el mateix Fuentes és el primer a posar l'alerta en aquest punt. Però estic segur que la davallada del nivell de qualitat i d'audiència de Catalunya Ràdio té més a veure amb la davallada del nivell de qualitat del debat polític a casa nostra. Sí, existeixen pressions a periodistes, els mitjans estan fortament condicionats ideològicament i lligats per pressions de poder... però això no treu que col·lectivament hem començat a fixar-nos en beneiteries que ens distreuen enormement dels assumptes principals. Posaré un exemple.

Fa poc debatíem el tema de les manilles i les bosses de plàstic: que si el tracte a Alavedra i a Prenafeta havia estat excessivament degradant, criteri que d'altra banda comparteixo. Acte seguit van sortir representants d'ERC a dir que compte: que el detall no ens faci perdre la visió general, i que en comptes de parlar de manilles parléssim de les bosses de diners. A aquesta baixada del nivell del debat és a la que em refereixo. A la derivació cap a la demagògia més barata. El debat polític i l'intercanvi comunicatiu ha derivat en la xerrameca, la difusió de rumors i el tirar pel broc gros: i així evidentment que creixen líders suposadament «populistes». Perquè el que avui volem els ciutadans és tornar a parlar de política, i amb rigor. En efecte, el debat de les manilles és molt menor: el que hauria de debatre's és si l'aposta tripartida d'ERC ha pagat la pena, o quina resposta cal donar a la sentència del TC, o qui ens donarà més garanties de rebaixes o supressions d'impostos absurds. Tornar a parlar de política, i no difamar sobre bosses de diners. Tornar a un determinat nivell del debat.

M'és igual si en Fuentes fa un programa paral·lel, però que ens ajudi a elevar el to. I no em refereixo als decibels. Gràcies.

Publicat a

* El Punt Barcelona 21-11-2009 Pàgina 13
* El Punt Barcelonès Nord 21-11-2009 Pàgina 13
* El Punt Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre 21-11-2009 Pàgina 13
* El Punt Comarques Gironines 21-11-2009 Pàgina 15
* El Punt Maresme 21-11-2009 Pàgina 13
* El Punt Penedès 21-11-2009 Pàgina 13
* El Punt Vallès 21-11-2009 Pàgina 13

Leer aquí: http://www.elpunt.cat/noticia/article/-/-/106688.html
Montser
Montser

Nombre de missatges : 4636
Fecha de inscripción : 08/05/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum