Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Herència que no ha sigut assignada passats 11 anys

4 participantes

Ir abajo

Herència que no ha sigut assignada passats 11 anys Empty Re: Herència que no ha sigut assignada passats 11 anys

Missatge  jordibonet Dj 07 Nov 2013, 10:50

Tot, fins i tot els delictes de sang, te un plaç de prescripció, be que els hi va sobretot als mal anomenats delinqüents de coll blanc.

I pel que fa a que abans de la prescripció et trobin un deute o possible deute tributari, sanció, etc., dels interessos de demora no hi ha qui et salvi, ara, la sanció en el cas objecte d'aquest fil no seria de rebut, però sempre et pots trobar al típic funcionari que et salta amb que "la ignorancia no exime de culpa".

I pel que fà al certificat de defunció he trobat aixó: Puede ser solicitado por cualquier ciudadano que así lo requiera y tenga interés, salvo las excepciones legalmente previstas, que impiden que se dé publicidad sin autorización especial

Aquí l'enllaç de la web: http://www.mjusticia.gob.es/cs/Satellite/es/1200666550200/Tramite_C/1214483953225/Detalle.html

Per tant entenc que el tràmit per saber si hi ha o no testament es pot fer per correu o internet i a un baix cost.

Per últim, suposant que no hi hagi testament, el tràmit de reclamació de la herència que comenta el company Esopomecenas, s'ha de fer a una notaria del municipi on residís el difunt, en aquest fil que vaig obrir jo per el cas d'una coneguda hi ha més detalls:

https://noimpostsuccessions.forocatalan.com/t6349-petita-herencia-sense-testament
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Herència que no ha sigut assignada passats 11 anys Empty Re: Herència que no ha sigut assignada passats 11 anys

Missatge  Secuitenca Dj 07 Nov 2013, 08:36

Bon dia.

Personalment, el que més em sorprèn és que l'Impost de Successions prescrigui, i en el cas de la companya Maria73, pel que crec entendre hauria prescrit però no pas per una manera de fer premeditada a intentar que prescrigues. Amb això vull dir, si algú SÍ que de manera premeditada deixa i deixa passar temps sense satisfer l'ISD oi que lo habitual, i més avui en dia, és que l'hagi de pagar i a més a més ho hagi de fer amb recàrrec, interessos, multes....? I encara que no fos de manera premeditada oi que en un cas com el de la companya Maria73 lo habitual seria que tot plegat sortigués més car?

He revisat l'enllaç facilitat pel company Jordi Bonet, sobre la solicitud del certificat d'ultimes voluntats. El dubte que em queda és sobre ¿qui pot solicitar un certificar de defunció en un jutjat?

Evidentment que és del tot lògic que sols els/les beneficiaris/àries puguin tindre accés a la còpia simple del testament.

Espero que el comentari del company Esopomecenas sigui d'utliitat per a la companya Maria73. En el meu cas (com vaig indicar en el seu moment, junt amb la meva familia, sóc beneficiària de l'herència de la persona a la que cuido, amb la qual no tenim llaços familiars), suposo que també, arribat, el dia hauré de portar testimonis conforme el causant no té ni pares ni fills (o sigui hereus legítims) ?

Gràcies per tot.

Secuitenca

Nombre de missatges : 48
Fecha de inscripción : 16/04/2012

Tornar a dalt Ir abajo

Herència que no ha sigut assignada passats 11 anys Empty Re: Herència que no ha sigut assignada passats 11 anys

Missatge  Esopomecenas Dj 07 Nov 2013, 08:08

Por experiencia propia, puedo decirte que no es tan difícil.
En mi caso lo gestionó todo el notario.
En caso de no existir testamento, el pariente mas próximo al difunto puede reclamar la herencia.
Es necesario personarse ante notario con 2 testigos que avalen que el difunto no tenía ningún hijo a pariente mas cercano que el reclamante (mero trámite).
Después de la reclamación de la herencia hay que esperar un tiempo (Creo que son 6 meses) y si no aparece ninguna persona que la reclame, la herencia se otorga al reclamante.
Entiendo que en tu caso, como han pasado 11 años, no deberías pagar ISD.
Saludos Alex.

Esopomecenas

Nombre de missatges : 247
Fecha de inscripción : 17/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Herència que no ha sigut assignada passats 11 anys Empty Re: Herència que no ha sigut assignada passats 11 anys

Missatge  jordibonet Dc 06 Nov 2013, 16:00

Pel que fà a les últimes voluntats s'ha de presentar si o si el certificat de defunció, però poguent-lo presentar, qualsevol el pot demanar. Podeu veure-ho aquí:

http://www.mjusticia.gob.es/cs/Satellite/es/1200666550200/Tramite_C/1214483963297/Detalle.html

Si no hi ha tal certificat, la cosa es complica i la veritat es que no sé els passos a seguir, però suposo que sortides, per farragoses que siguin, n'hi han.

I la còpia simple si que es lògic que no te la donin si no hi constes com a beneficiari o siguis parent del beneficiari en el supòsit de defunciò del mateix, però igualment el primer pas es aconseguir el certificat d'ultimes voluntats per saber si hi ha o no testament.

De totes maneres els visitants habituals ja sabeu que jo soc més de números que de lleis, així que actueu en conseqüencia.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Herència que no ha sigut assignada passats 11 anys Empty Re: Herència que no ha sigut assignada passats 11 anys

Missatge  Secuitenca Dc 06 Nov 2013, 15:10

Bona tarda.

Com sempre magnífic el company Jordi, segurament que el millor que pots fer és, seguint el seu consell, anar a veure in situ l'estat de l'inmoble i partir de llavors decidir.

Arran del que esteu parlant, el que volia dir jo és que crec que "no tothom" pot demanar el certificat de defunció de qualsevol persona, i d'igual manera "no tothom" pot demanar el certificat d'últimes voluntats de qualsevol persona... i del que estic seguríssima és que "no tothom" pot tindre accés a la còpia d'un testament. Em sembla que per tindre acces al que diu un testament (i per tant a que et donguin la còpia simple), el notari primer té que comprovar que qui ho demana apareix en el testament. Si un/a individu no apareix en el redactat d'un testament, aquell/a individu no pot disposar d'una còpia simple del testament.

Desconec, com funcionen els mecanismes. Jo vaig entrar al fòrum pel meu cas particular... i ara amb el cas de la companya Maria73, em dono compte que jo tampoc sabré massa com actuar. On es pot veure quines normatives hi ha a la hora de demanar la documentació necessària (certificat de defunció, últimes voluntats....) ?

Gràcies




Secuitenca

Nombre de missatges : 48
Fecha de inscripción : 16/04/2012

Tornar a dalt Ir abajo

Herència que no ha sigut assignada passats 11 anys Empty Re: Herència que no ha sigut assignada passats 11 anys

Missatge  jordibonet Dc 06 Nov 2013, 10:27

Maria73 escrigué:Hola.

Una pregunta que m'havia deixa, el certificat d'últimes voluntats és l'últim testament?

Gràcies
No, el certificat d'ultimes voluntats és precissament el document que ens dirà si hi ha o no testament, si n'hi ha, es podrà reclamar la còpia simple del mateix i actuar en conseqüencia, i si no, s'ha d'iniciar el procés per reclamar la herència que es molt més farragós. Per aixó et deia que potser sería bó veure l'immoble o finca per valorar si val la pena posar-s'hi, o és millor deixar-ho correr.

Pel que fà a les notificacions a beneficiaris, si ningú reclama res, potser no s'assabentaran mai que son hereus, o potser ho sabran per una possible reclamació tributària com ha sigut el teu cas. Però això suposo que t'ha passat per ser parent de 3er. grau, en el cas de les teves cosines llunyanes, no se que passaría.

I el bloqueig de comptes no sé si es quelcom que es feia fa 11 anys, per tant es possible que seguís operatiu, i si realment estava bloquejat, suposo que es possible que aquest bloqueig no afecti a determinades despeses comunes (aigua, gas, etc.) i sobretot tributs.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Herència que no ha sigut assignada passats 11 anys Empty Re: Herència que no ha sigut assignada passats 11 anys

Missatge  Maria73 Dt 05 Nov 2013, 22:41

Hola.

Una pregunta que m'havia deixa, el certificat d'últimes voluntats és l'últim testament?

Gràcies

Maria73

Nombre de missatges : 3
Fecha de inscripción : 31/10/2013

Tornar a dalt Ir abajo

Herència que no ha sigut assignada passats 11 anys Empty Re: Herència que no ha sigut assignada passats 11 anys

Missatge  Maria73 Dt 05 Nov 2013, 22:37

Hola.

Moltes gràcies "secuitenca" i Jordi Bonet per l'orientació que em doneu.

El certificat de defunció no el tenim (o si el tenim ves a saber on és), però suposo que ens el deurien poder fer a l'Ajuntament o al jutjat de Valls que és on estava empadronat el tiet al morir i on ha de constar la seva mort.

El que crec jo que ha passat és que aquests impostos estaven domicialitzats i mentre hi havia diners al compte s'anaven pagant els rebuts (i de fet ens reclamen deutes dels últims 2 anys però no dels anteriors)... però no ho entenc, doncs recordo que al morir el meu pare es varen bloquejar les comptes corrents, pla de pensions, llibretes d'estalvi a plaç fix,.... tot, tot i tot on figurava el nom del pare (i sense que jo i la mare notifiquessim res a cap banc).

El meu dubte principal és, al morir una persona ¿qui ha de pendre la iniciativa sobre el que s'ha de fer amb la seva herència (diners, inmobles...) ? vull dir en el cas del meu tiet hi ha algún error en algún lloc de l'administració? Per a que m'entengueu: jo mateixa sóc filla única, tinc fet testament on ho deixo tot a la meva mare i si la meva mare ja ha mort, ho deixo tot a parts iguals a dues cosines llunyanes (tant de parentesc com de lloc de residència entre elles) i aquestes cosines, a dia d'avui, res saben de que siguin beneficiàries al meu testament.... llavors si jo moro després de la mare, ¿qui té la responsabilitat d'avisar a les meves cosines?

Moltes gràcies

Maria73

Nombre de missatges : 3
Fecha de inscripción : 31/10/2013

Tornar a dalt Ir abajo

Herència que no ha sigut assignada passats 11 anys Empty Re: Herència que no ha sigut assignada passats 11 anys

Missatge  jordibonet Dl 04 Nov 2013, 10:29

El que està clar es que l'impost de successions ha prescrit, i hores d'ara ja resulta elevat entre col·laterals, però fà 11 anys encara més, per que t'en facis una idea:

Heretar per valor de 100.000€ costava gairebé 17.000 (17%).
I si fossin 200.000, la cosa ja s'hagués posat en 46.000 (23%).

Per tant crec que abans de deixar que embarguin l'immoble per els impostos municipals pendents i no prescrits, cosa que suposo passarà si feu cas omís de les reclamacions, jo li donaría un cop d'ull a veure si paga la pena reclamar-lo en herència.

Ara, els passos a seguir no els sé, ja que el primer que s'hauría de veure es si hi havía o no testament, però per saber-ho s'ha de demanar el certificat d'últimes voluntats que es un tràmit senzill i barat, però en teoría fà falta el certificat de defunció i no sé si conserveu aquest document.

jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Herència que no ha sigut assignada passats 11 anys Empty Re: Herència que no ha sigut assignada passats 11 anys

Missatge  Secuitenca Dg 03 Nov 2013, 19:48

Bona tarda.

Uff que complicat.... no és que jo et pugui orientar gaire però diria que hi ha un temps límit per reclamar una herència, per a pagar l'ISD, l'impost de plusvalua... suposo que lo més habitual és que els hereus sapiguen en vida del futur causant la seva condició d'hereus.

Em penso que l'obertura d'un testament la pot demanar qualsevol persona física però que el notari de torn no procedirà a obrir el testament davant de ningú que no consti en el testament.

M'imagino que en aquest cas no hi debia d'haver testament i que si el teu tiet no tenia fills el seu hereu seria el seu germà (el teu pare). Dius que el teu pare va morir, llavors diria jo que l'herència quedaria per tu siguent-ne usufructuària la teva mare.

Suposo que aquest és un cas de lentitud burocràtica, diria jo que si passat X temps no es demana d'orbrir un testament, és el jutjat que té que pendre cartes en l'assumpte doncs el jutjat té el certificat de defunció del causant i a més per a poder inhumar-lo cal autorització judicial.

Molta sort!!

Secuitenca

Nombre de missatges : 48
Fecha de inscripción : 16/04/2012

Tornar a dalt Ir abajo

Herència que no ha sigut assignada passats 11 anys Empty Herència que no ha sigut assignada passats 11 anys

Missatge  Maria73 Dj 31 Oct 2013, 16:52

Em dic Maria, sóc de Cornellà i m'he registrat al fòrum per explicar el meu cas, el qual és força rocambolesc. Resulta que sense haver-ne volgut saber mai res d'una herència (i és que ni tant sols sabia que existís aquesta herència) s'em reclama un deute en forma d'IBI i demés impostos que genera un bé inmobiliari del qual ni sóc propietària ni sabia que existís.

El cas és que fa 11 anys va morir un tiet meu (únic germà del meu pare), el cadàver va estar una setmana al dipòsit de Valls, vora Tarragona, fins que vàrem ser localitzats. El meu pare (mort fa 5 anys) i la meva mare (amb qui vic) mantenien una mica de contacte amb el seu germà / cunyat, es trucaven molt de tant en tant (a vegades de Nadal a Nadal) però el contacte presencial era inexistent, ara ens hem assebentat que ni sabiem on vivia. La mare i jo (sóc filla única) desconeixem qui es va fer càrrec de les despeses funeràries, des de la funerària mai s'ens va presentar cap factura.... pensem (tampoc ho podem demostrar) que les despeses es debien pagar d'algun compte que tingués el tiet.

El cas és que ara l'Ajuntament de Montferri (poble de la provincia de Tarragona) ens reclama, a traves de BASE de la Diputació de Tarragona, uns impostos (IBI, escombraries, contribucions especials....) generats per un inmoble del municipi. Vaig anar al registre de la propietat i (pagant) vaig poder comprovar que efectivament el tiet té a nom seu un inmoble al municipi de Montferri. Nosaltres res sabíem d'aquest poble, de fet al morir el tiet estava empadronat a Valls.

Llavors, estic en un mar de dubtes: com és que ens reclamen uns deutes d'un inmoble que no és nostre? com pot ser que 11 anys després de mort un difunt tingui una propietat a nom seu? si el tiet hagués fet testament qui hauria d'haver demanat que s'obrís el testament? i si no va fer testament qui hauria d'haver fet la feina d'adjudicar l'herència? Al morir el tiet era solter i en aquell moment jo hagués posat la mà al foc que no tenia fills però, avui en dia, ja no estic segura d'això.

Evidentment que res del que s'ens reclama pensem pagar, si volen embargar l'inmoble que l'embarguin, però volia explicar-ho per si em podeu donar alguna idea del que ha passat aquí. Quan mor una persona sense familia propera quins passos hauria de seguir l'adminsitració o els notaris o qui sigui...?

Moltes gràcies.

Maria73

Nombre de missatges : 3
Fecha de inscripción : 31/10/2013

Tornar a dalt Ir abajo

Herència que no ha sigut assignada passats 11 anys Empty Re: Herència que no ha sigut assignada passats 11 anys

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum