Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Fin del período de enmiendas para modificar el ISD

+7
jordibonet
Jels
cesc
Esopomecenas
Montser
mylai
poseidon
11 participantes

Fin del período de enmiendas para modificar el ISD Empty Re: Fin del período de enmiendas para modificar el ISD

Missatge  Montser Dj 10 Des 2009, 12:01

nestictip:
Es tracta del BOPC nº 594/08 del què us passo enllaç: http://www.parlament.cat/activitat/bopc/08b594.pdf
He intentado extractar todas las enmiendas que cita nestictip (muchas gracias por tu labor previa), y lo he puesto en la hemeroteca. Es posible que hayan errores, no me es fácil copiar de un pdf.
Montser
Montser

Nombre de missatges : 4636

Tornar a dalt Ir abajo

Fin del período de enmiendas para modificar el ISD Empty Re: Fin del período de enmiendas para modificar el ISD

Missatge  donangelito Dj 10 Des 2009, 11:15

jordibonet escrigué:Recordo que la Junta de l'ARIS varem tindre una reunió amb l'Artur Mas el passat 16 de Juliol, podeu llegir el post de resum fent clic aqui

L'explicació del Sr. Mas es que ell manté la promesa de treure l'impost (reduir-lo un 99%) dintre de la legislatura en la que governi, però que en aquests moments planteja fer-ho d'una manera gradual doncs desconeix la situació exacta de les finances de la Generalitat i en quina situació es trobaran aquestes en el cas de que es faci càrrec del Govern. Si es dona aquesta situació, la única promesa que pot fer ara es que es compromet a treure'l en el termini més breu possible i, com a màxim, en quatre anys, fent reduccions graduals durant els anys que es trigui en arribar a l'objectiu final.

.

Tenemos actualmente dos opciones:
Govern actual: PSC+ERC (ICV es minoritario y no lo tendria en cuenta) Aboga por una reforma "equis" alejada de la propuesta oficial de la ARIS y sin conocer la letra pequeña, que es la que suele tener trampa. Excesivo lo de los plazos. Si es injusta es injusta ahora y dentro de un año. ¿Por lo tanto porque alargarla?. ¿Más vale pájaro en mano que ciento volando?.
Aspirantes al Govern: CiU y PP. Abogan por suprimirla. Pero, ¿son sinceros o es porque desconocen los números como se dice más arriba?.
Lógicamente son posturas electoralistas. Cada cual mueve el ascua a su sardina.
¿De quién hay que fiarse?.
Siento plantear preguntas, no dar respuestas.
donangelito
donangelito

Nombre de missatges : 460

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  nestictip Dj 10 Des 2009, 03:30

Les esmenes presentades pels grups polítics ja estan publicades a la web del parlament: (www.parlament.cat)

Es tracta del BOPC nº 594/08 del què us passo enllaç: http://www.parlament.cat/activitat/bopc/08b594.pdf
Aquest document inclou totes les esmenes presentades per tots el partits referents a totes les temàtiques; és a dir, que està liat. Si algú pot extreure'n o retallar les parts que només fan esment a l'ISiD seria d'agrair.

Una petita guia (cal repassar-la!!):
- esmena 12: presentada per PPC
- esmena 31: presentada pel Grup Mixt
- esmena 32: presentada per ICV-EUiA
- esmenes 41, 42, 43, 44: presentades pel Grup Mixt (José Domingo)
- esmenes 64, 69, 70, 96, 102: presentades per CiU
- esmenes 105, 106, 107, 108, 109, 110: presentades per PSC i ERC conjuntament

nestictip

Nombre de missatges : 85

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Sobek71 Dj 10 Des 2009, 00:20

Hola a tots/es

Ens esperen uns dies ben moguts.

En tot cas, no se si sou d'aquesta opinió, però seguint el fil de la Montser, i l'enllaç:

https://noimpostsuccessions.forocatalan.com/altresotros-f1/09-12-2009-catalunya-press-un-nou-tripartit-planeja-sobre-la-reforma-de-les-successions-t2430.htm

potser la cosa tira per aquí; per una banda l'extrem par baix, dels d' ICV. A marcar un marcat perfil dogmàtic i molt particular.
Assegurar perfil i vots per la banda més extrema.
Realment no tenen ni idea del que són els patrimonis, els valors cadastrals, i com han pujant, els factors "correctors", etc
Un gran patrimoni és vivenda habitual i 250.000 euros! Quins nassos.

Per altre banda CiU, que va més per la bonificació al 99% i des del dia 1, diguem-

Ara, els mínims exempts estan més a prop que els que tenen PSC, ERC i CiU -600.000-, que no pas els dels d' ICV.
Seria de nasssos que la majoria d'ERC i PSC es baixes els pantalons dels seus punts "maximalistes": això de deixar-se
ballar per una minoria com és iCV, donaria molta força a CiU, penso, pel debat polític.

i evidentment NO pot ser que es faci pel trams temporals. No té cap lògica. No s'estén que tinguem un pressupost de 40.000 milions
d'euros i hagin pujat el pressupost un 7%, i no es pugui això ja tirar endavant per què? per 2 punts?
Aquí tindrem el TEATRE aquesta setmana, entre altres coses..

Ens ve un any abans de les eleccions de AUPA!
vau sentir les paraules d'en ICETA? Això és el tema ESTRELLA, i ho saben! O reforma, o desapareix l'impost = No tornem a governar,
es podria llegir?.

Per cert, si ja tenim el gran finançament, ja seria HORA de deixar de xuclar la sang.

En tot cas, això d'ara va acompanyant als pressupostos. La cosa definitiva
hauria de ser d'aquí un any, si és que guanyen els que diuen que faríen el tema de fet de bonificació al 99%, deixant el tema
entenc jo com diu en JuanFiscal, penso.

És horrible això de la política, i tots, volen manar. I juguen bé amb els de sempre, els que sempre paguem.

Salutacions

Sobek71

Nombre de missatges : 173

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Repami Dc 09 Des 2009, 23:35

Ojalá las palabras de Oriol Pujol se conviertan en hechos (y lo apliquen en caso de pasar a gobernar). Os recuerdo que CiU no se ha comprometido en plazos en caso de formar Gobierno en las próximas elecciones.

Por otro lado es completamente inaceptable la aplicación por tramos, imaginaos el caso de familias en las que una persona está gravemente enferma, ¿no puede llevar el hecho de la aplicación gradual de las reducciones a situaciones extremadamente delicadas, como el prolongar artificialmente la vida de alguien para conseguir la reducción? Esperemos que no sea así.

Repami

Nombre de missatges : 27

Tornar a dalt Ir abajo

Fin del período de enmiendas para modificar el ISD Empty Donde dije digo, digo Diego...

Missatge  Montser Dc 09 Des 2009, 20:42

Oriol Pujol, portavoz del grupo parlamentario de CiU, ha asegurado que su formación votará a favor de su propia enmienda que pasa por la supresión del 99% de la tasa a partir del 1 de enero de 2010 y no de forma progresiva

Leer aquí: https://noimpostsuccessions.forocatalan.com/altresotros-f1/09-12-2009-el-pascom-economia-ciu-dice-que-no-votara-a-favor-de-la-rebaja-del-impuesto-de-sucesiones-que-propone-el-gobierno-t2444.htm#6597

Editat per darrera vegada per Montser el Dc 09 Des 2009, 23:47, editat 2 cops en total
Montser
Montser

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jordibonet Dc 09 Des 2009, 18:54

Ya me imagino que todo es parte del teatro de la política, pero es que algunos estamos hartos de tanto teatro, y encima creo que no cuentan con que hasta a sus fieles es posible que no les guste la función.

En fin, ja s'ho faràn.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Montser Dc 09 Des 2009, 18:46

Jordi, yo no creo que se opongan porque sí, esto es un tira y afloja, y seguramente nadie va a dejar escapar la oportunidad. No creo ni por un momento que no se consiga algo parecido a lo que ya han propuesto (en función de con quién pacten). Lo que ocurre es que CiU quiere tirar la cuerda hacia su lado, e ICV hacia el suyo. Es cuestión de pulso.

ICV no puede apoyar la propuesta porque sus electores no lo verían bien, a no ser que consigan algo más afín a sus ideales, y a CiU les pasa lo mismo. Negociaciones...
Montser
Montser

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Montser Dc 09 Des 2009, 18:37

Antes he comentado con respecto a la propuesta de PSC-ERC: “en realidad lo que no me gustan son los plazos”. No me gusta la propuesta en sí, y lo que menos, los plazos. Pero como “vale más pájaro en mano, que ciento volando”, me gusta más la propuesta que lo que tenemos ahora.

Aunque como bien dice el Admin. en la página de inicio: “ES POSSIBLE QUE ESTEM A PUNT DE GUANYAR UNA PETITA BATALLA, PERÒ NO LA GUERRA” y “En qualsevol cas, les mesures parcials que s'han publicat estan encara ben lluny de la deducció d'un 99% de la quota que s'aplica a d'altres comunitats espanyoles o de l'exempció de tributar per a cònjuges, ascendents i descendents vigent al País Basc i a multitud de països europeus, persistint per tant, malgrat aquest anunci, la discriminació fiscal envers els ciutadans de Catalunya que l'ARIS ve denunciant des de fa mesos”.
Montser
Montser

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  jordibonet Dc 09 Des 2009, 18:16

Recordo que la Junta de l'ARIS varem tindre una reunió amb l'Artur Mas el passat 16 de Juliol, podeu llegir el post de resum fent clic aqui

D'aquest resum extracto el següent pàrraf:

L'explicació del Sr. Mas es que ell manté la promesa de treure l'impost (reduir-lo un 99%) dintre de la legislatura en la que governi, però que en aquests moments planteja fer-ho d'una manera gradual doncs desconeix la situació exacta de les finances de la Generalitat i en quina situació es trobaran aquestes en el cas de que es faci càrrec del Govern. Si es dona aquesta situació, la única promesa que pot fer ara es que es compromet a treure'l en el termini més breu possible i, com a màxim, en quatre anys, fent reduccions graduals durant els anys que es trigui en arribar a l'objectiu final.

Per tant encara que no estem d'acord amb la proposta del govern, ja que tal i com diuen els nostres estatuts demanem la equiparació a altres comunitats que gaudeixen del 99% de reducció de la quota, la proposta del govern suposarà un alleujament molt important a molts futurs contribuents, així que oposar-s'hi per oposar-s'hi quan mes o menys el candidat a la presidència també va plantejar una reducció gradual amb tots els greuges que tots sabem que aixó comporta, no es de rebut.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  mylai Dc 09 Des 2009, 17:59

L'unica cosa evident i certa és l'espectacle deplorable que estan representant TOTS els Partits Polítics Catalans, als quals únicament els preocupen les seves estratègies per aconseguir ocupar la cadira tova i no les necessitats dels ciutadans dels quals haurien d'estar al servei.

Totalment lamentable.

mylai

Nombre de missatges : 176

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  poseidon Dc 09 Des 2009, 17:43

Montser, estoy de acuerdo contigo en que no te gustan los plazos. Es inaceptable. No comprendo como se puede ser tan obtuso. Admiten que el ISD es injusto, lo quieren reformar y crean una nueva injusticia: es que los herederos de un fallecido el 1.7.2011 son mejores que los fallecidos el día 1.1.2010? un disparate.
Dicho esto, lo que puedan acabar modificando y votando en el circo de la política lo veremos pronto. Entonces nos plantearemos la siguiente etapa a la consecución de nuestro objetivo final.

poseidon

Nombre de missatges : 123

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Montser Dc 09 Des 2009, 17:19

Pues yo prefiero luchar hasta el final. No me gusta la propuesta de PSC-ERC, en realidad lo que no me gustan son los plazos. Por lo tanto que se mojen más, o que pacten con la izquierda y rebajen la propuesta, o que pacten con la derecha y la mejoren. Está claro que para algún lado tirarán, ya no es posible, después de tanta prensa, que se quede tal como está. Creo yo. Con un poquito más de paciencia, en unos días sabremos hacia dónde se posicionan en este tira y afloja.

Si pactan con la izquierda, saben que la ciudadanía no les va a perdonar, tanto hablar del I.S. y luego rebajarlo mínimamente. Y si pactan con la derecha, a nosotros nos va estupendamente.

Es más, si pactaran con ICV y rebajaran la propuesta, más promesas hará CiU para las próximas elecciones. Si se aprueba tal como han presentado ahora, con los plazos, seguiremos luchando, pero lo tendremos más difícil. Para mucha gente el PSC y ERC por fin rebajaron el I..S. ¿Tercer tripartito y nos quedamos como estamos?
Montser
Montser

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Jels Dc 09 Des 2009, 17:07

Pues a dia de hoy segun leo, CiU no dice nada de astenerse si no mas bien que todo lo que no sea acercarse a la practica eliminacion de ISD votaran en contra, otra cosa es que esto sean artimañas para presionar y de mas.
Todos estan presionando con sun medidas...creo que tendremos que esperar definitivamente hasta el miercoles que viene para tenerlo claro.
Un saludo
Jels
Jels

Nombre de missatges : 165

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  poseidon Dc 09 Des 2009, 17:04

Cesc, primero veamos la enmienda, pero me parece que, si CIU se abstiene es suficiente para sacar adelante la propuesta de PSC+ERC.

poseidon

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  cesc Dc 09 Des 2009, 16:41

Si lo que dicen en este articulo que ha colgado Montser es cierto y esta modificacion no sale adelante,que CIU se vaya olvidando eso de futuro votante.......es una autentica verguenza lo que hacen entre todos !!!

https://noimpostsuccessions.forocatalan.com/la-vanguardia-f18/09-12-2009-politica-ciu-y-pp-amenazan-a-castells-con-tumbar-la-reforma-de-sucesiones-si-no-negocia-con-la-oposicion-t2411.htm

cesc

Nombre de missatges : 443

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  cesc Dc 09 Des 2009, 16:30

Es evidente que lo que propone CIU no es lo que presentaran PSC i ERC.Pero tambien es evidente que lo que presentaran estos ultimos es una mejora respecto a lo que ahora tenemos.No lo que queremos,pero mejora.Aqui va la pregunta,que hara Ciu al respecto si depende de ellos? porque claro yo como futuro votante de CIU no vere con buenos ojos si esta reforma no sale adelante por 2,3,4 votos que podrian poner ellos y no lo hacen.Ahi queda eso y asi se lo pienso decir hoy a Duran i Lleida por escrito.
Aqui les guste o no a todos les toca mojarse.Asi que CIU ya sabeis,a apechugar con vuestra parte,porque me imagino que 20 de CIU podrian votar abstenerse y los justisos 2,3,4 de CIU votar para que saliese esto delante,o no es asi?

cesc

Nombre de missatges : 443

Tornar a dalt Ir abajo

Fin del período de enmiendas para modificar el ISD Empty Enmienda de PSC+ERC

Missatge  poseidon Dc 09 Des 2009, 15:55

Yo la he pedido directamente al Parlament de Catalunya, no a los partidos.
Teóricamente, como que debe ser neutral, lo deberían enviar o decirme de donde me lo puedo bajar.
Pienso que una vez ingresada en el registro del Parlament, el texto debe ser público ¿?
Si me llega lo pondré aqui mismo.

poseidon

Tornar a dalt Ir abajo

Fin del período de enmiendas para modificar el ISD Empty IMPRESIONANTE

Missatge  Esopomecenas Dc 09 Des 2009, 15:42

Acabo de hablar con ERC para que me pasen el texto integro de la reforma presentada.
Parece ser que hasta los otros partidos no publiquen sus textos respectivos, ellos no lo van difundir.
Si todos pensan lo mismo, estamos apañados porque nunca sabremos el contenido de las propuestas.
Cierto es que si no hay mayoría que apoye algúna de las propuestas, el tema quedará paralizado y no tirará adelante.

Esopomecenas

Nombre de missatges : 247

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  mylai Dc 09 Des 2009, 14:19

Segons sembla, PSC i ERC han presentat una esmena conjunta per reformar l'impost de successions, ICV n'ha presentat una altra, CIU n'ha presentat una altra i el PPC n'ha presentat una altra.
O sigui, que estem igual. Ningú es posa d'acord. Segons sembla, ICV ha modificat una mica la seva proposta inicial per acostar-se a la proposta del primers.
Malgrat tot, fins que no veiem el texte de les esmenes i la lletra petita, no podem opinar res. De totes formes, no hi ha cap texte que fins ara conti amb el suport suficient.
En fi, crec que allò que estan fent els Partits Polítics és el teatre de sempre i esperen a l'últim moment per arribar a una posició definitiva.

mylai

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Montser Dc 09 Des 2009, 14:03

Montser
Montser

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  poseidon Dc 09 Des 2009, 12:13

Muchas gracias Mylai.
Me has sorprendido !lo que se aprende en este foro¡
Saludos

poseidon

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  mylai Dc 09 Des 2009, 11:48

A les 12 hores està prevista la ponència del Projecte de Llei de Mesures Fiscals i Econòmiques, en la qual, en principi s'inclourà la modificació de la regulació de l'impost de successions.

A les 12,10 h, hi haurà roda de premsa d'I.C.V. i a les 12,30, h¡ haurà rode de premsa del P.S.C. Aquestes rodes de premsa es podran veure a la web del Parlament de Catalunya. Us deixo l'enllaç per si les voleu seguir:
http://www.parlament.cat/web/parlament

mylai

Tornar a dalt Ir abajo

Fin del período de enmiendas para modificar el ISD Empty Fin del período de enmiendas para modificar el ISD

Missatge  poseidon Dc 09 Des 2009, 11:16

Hoy, a las 09:30, ha terminado el plazo para presentar, en el Parlament de Catalunya, enmiendas a la Ley de Medidas fiscales y financieras (Ley de acompañamiento a los Presupuestos).
Esto significa que, en cualquier momentro se conocerá la modificación del ISD que proponen PSC+ERC.
Si alguien tiene alguna noticia o el texto, que lo cuelgue aquí o nos ponga el enlace.

poseidon

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt