Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Voy a explicar mi caso y necesito ayuda !!!!!

2 participantes

Ir abajo

Voy a explicar mi caso y necesito ayuda !!!!! Empty Re: Voy a explicar mi caso y necesito ayuda !!!!!

Missatge  mylai Dg 01 Nov 2009, 21:32

La primera cosa a dir respecte a qualsevol cas és que s'ha d'estudiar molt bé per donar una resposata adeduada i que no és l'objectiu d'aquest foro l'assessorament jurídic, el qual sols poden fer els professionals.
Dit això i amb informació que dones, allò que es podria fer és presentar la relació de bens i pagar l'impost en funció del valor dels coeficients respecte als bens deixats en testament a la teva mare. Ho podeu fer vosaltres sols. És a dir sense que ho hagin de saber la resta d'hereus. Així evitareu haver de consignar el valor de mercat o el valor que finalment quedi establert dels bens en un possible plet.
Com ja vaig dir en el seu moment, el complement de la llegítima s'ha de reclamar als hereus.
Si guanyeu el plet i/o cobreu el complement de la llegítima, sempre podeu presentar una declaració complementària de l'impost o ajornar el pagament si es donen els requisits legals per fer-ho. Això sí, pagant llavors els corresponent interessos i recàrrec si s'escau. Això sempre serà millor que no pagar fins al final del litigi i després haver de pagar per tot el valor.
Malgrat això, repeteixo, s'ha d'estudiar molt bé el cas i decidir una vegada contemplades totes les opcions i possibilitats.
Us heu d'assessorar bé abans de fer res.

mylai

Nombre de missatges : 176
Fecha de inscripción : 25/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Voy a explicar mi caso y necesito ayuda !!!!! Empty Voy a explicar mi caso y necesito ayuda !!!!!

Missatge  alex86 Dg 01 Nov 2009, 19:20

Solament em demanat prorroga de seis mesos per pensar que fer . Els primers 6 mesos que donan han caducat , ara tenin 6 mesos mes com te comentat abans.

alex86

Nombre de missatges : 6
Fecha de inscripción : 26/10/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Voy a explicar mi caso y necesito ayuda !!!!! Empty Re: Voy a explicar mi caso y necesito ayuda !!!!!

Missatge  mylai Ds 31 Oct 2009, 21:01

Heu fet l'acceptació d'herència?.

mylai

Nombre de missatges : 176
Fecha de inscripción : 25/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Voy a explicar mi caso y necesito ayuda !!!!! Empty Re: Voy a explicar mi caso y necesito ayuda !!!!!

Missatge  alex86 Dv 30 Oct 2009, 16:19

La meva mare es usufructuaria i nosaltres ( al meu germà i jo som heredeus) de la mateixa vivenda . La questio es que a nosaltres ens han deixat una vivenda que te un valor catrastal de 50.000 euros ( valor mercat 448.000 euros aprox) i la legitima te un valor de 84.000 euros. La meva mare te 4 germans tots quatre son usufructuaris . La meva avia tenia una parcela amb diverses cases que tenen un total 1200 metres cuadrats aprox. La meva mare vol la diferencia de la legitima , pero ens han dit que si anem a judici sera valor mercat , i aixo suposa que l´impost de successions es dispari molt ¿ es veritat això de que si anem a judici sera valor mercat?

alex86

Nombre de missatges : 6
Fecha de inscripción : 26/10/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Voy a explicar mi caso y necesito ayuda !!!!! Empty Re: Voy a explicar mi caso y necesito ayuda !!!!!

Missatge  mylai Dv 30 Oct 2009, 11:17

Pel que puc interpretar, el teu germà i tu sou nets de la difunta. Si és així i els fills de la teva àvia (o sigui el vostre pare o la vostra mare que sigui fill o filla de la difunta) són vius, vosaltres no teniu dret a cap llegítima, perque els nets solament son llegitimaris si els seus pares (o sigui el fills del difunt) han mort abans de l'àvia.
O sigui, que si no teniu dret a la llegítima, hedetareu els bens que us deixin en testament. Si els fills de la difunta son vius, són ells i no vosaltres qui us podrien reclamar, segons el valor de l'usdefruit, el complement fins a arribar al valor de la llegítima, el qual és la quarta part de l'herència dividit entre el número de fills del difunt.

mylai

Nombre de missatges : 176
Fecha de inscripción : 25/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Voy a explicar mi caso y necesito ayuda !!!!! Empty Voy a explicar mi caso y necesito ayuda !!!!!

Missatge  alex86 Dj 29 Oct 2009, 19:08

Mi abuela se murio y dejo un testamento a los nietos siendo los hijos como usufructuarios .

Siendo el valor de la legitima de 84.000 euros valor catastral y a mi hernano y a mi nos ha dejado un piso por valor catastral de 50.000 euros (ultima fecha de revision del ibi 2002) .Y me dicen que puedo pedir para completar hasta el valor de la legitima , pero que tengo que ir a un juicio y que entonces el valor de la inmuebles se valoran según mercado. Entoces el impuesto de succesiones se dispara y no puedo pagarlo

¿ Cuando se va a juicio contra las otras partes es verdad lo que me han explicado que se valora al precio de mercado sino se llega aun acuerdo antes?

alex86

Nombre de missatges : 6
Fecha de inscripción : 26/10/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Voy a explicar mi caso y necesito ayuda !!!!! Empty Re: Voy a explicar mi caso y necesito ayuda !!!!!

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum