Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

planificació

3 participantes

Ir abajo

planificació Empty Re: planificació

Missatge  jordibonet Dv 14 Ago 2009, 12:07

Esopomecenas escrigué:JordiBonet, gracias por la corrección.
La verdad es que tengo un baile de cifras en la cabeza que muchas veces me hace malas pasadas, suerte que estas por aqui para corregirme.
Saludos y buen verano, nos vemos en septiembre.

A veces soy yo el corregido, nadie es perfecto.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

planificació Empty Re: planificació

Missatge  Esopomecenas Dv 14 Ago 2009, 10:06

JordiBonet, gracias por la corrección.
La verdad es que tengo un baile de cifras en la cabeza que muchas veces me hace malas pasadas, suerte que estas por aqui para corregirme.
Saludos y buen verano, nos vemos en septiembre.

Esopomecenas

Nombre de missatges : 247
Fecha de inscripción : 17/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

planificació Empty Moltes gracies per l´informació amb serà molt útil. Efectivament ara el que tinc que fer es esbrinar tot el que té i aixó no serà facil,, La meva mare te 78 años i esta be de salut, i som 4 germans de 52 el gran fins a 41 el petit.. Una abraçada

Missatge  tmila Dv 14 Ago 2009, 09:32

jordibonet escrigué:
Esopomecenas escrigué:En caso de tener mas inmuebles, otra formula es dejar herederos a nietos menores de 24 años, estos tienen una bonificación de 12.000€ por cada año que les falta para llegar a 24.
Saludos y ánimos.

Esopo., la bonificación adicional de 12.000 € es para los menores de 21 años.

Tmila, jo també sento el del teu pare, jo al que t'ha dit el company Esopo. afegeixo les següents consideracions:

Penseu que la venda d'accions i valors amb plusvàlues us implicarà el 18% en la declaració de la renda que haureu de fer l'any que ve per compte del vostre pare (la defunció no eximeix als hereus de complir amb les obligacions tributaries del difunt). Ara, tal i com esta la borsa ara, tret de que siguin accions comprades fà molts anys, el mes probable es que estiguin en minusvàlues.

Be, però tot depen del valor de tot plegat, es quelcom que no ens has dit i que es especialment important donada la progressivitat de l'impost, també sería bo saber quants membres de la familia sou (especialment fills i nets del teu pare), la edat, i si algún pateix algún tipus de invalidesa, també la edat i estat de salut de la teva mare, etc. Son coses que s'han de tindre en compte ja que l'unica vía d'escapament es una acurada partició de la herència, ja que si el pare mor abans d'un any, ja no us serveix de res plantejar-vos una donació que segons el valor de tot plegat podría tributar tres vegades menys del que podríeu arribar a pagar en Successions (es quelcom que sempre he trobat indecent).

Així que si mes endavant ens dones mes detalls, potser et podem dir quelcom mes.

En tot cas sempre acabo dient que tot el que dic es de bona fe i que es recomanable consultar-ho a un bon professional.

tmila

Nombre de missatges : 3
Fecha de inscripción : 06/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

planificació Empty muchas gracias por tu respuesta y ànimos. Un abrazo

Missatge  tmila Dv 14 Ago 2009, 09:30

Esopomecenas escrigué:Siento lo de tu padre, ànimos.
En cuanto a las maniobras para pagar o mínimo, todo el liquido, acciones y fondos, hacerlos desparecer, retirarlos de los bancos.
Pasará ser "B", pero mas vale "B" en mano que un 33% del "A" volando.
En cuanto a los inmuebles, poco se puede hacer con este plazo y el momento de crisis que estamos viviendo.
Por otro lado te recuerdo que la vivienda habitual está exenta en un 95% hasta 500.000€.
En caso de tener mas inmuebles, otra formula es dejar herederos a nietos menores de 24 años, estos tienen una bonificación de 12.000€ por cada año que les falta para llegar a 24.
Saludos y ánimos.

tmila

Nombre de missatges : 3
Fecha de inscripción : 06/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

planificació Empty Re: planificació

Missatge  jordibonet Dj 13 Ago 2009, 22:22

Esopomecenas escrigué:En caso de tener mas inmuebles, otra formula es dejar herederos a nietos menores de 24 años, estos tienen una bonificación de 12.000€ por cada año que les falta para llegar a 24.
Saludos y ánimos.

Esopo., la bonificación adicional de 12.000 € es para los menores de 21 años.

Tmila, jo també sento el del teu pare, jo al que t'ha dit el company Esopo. afegeixo les següents consideracions:

Penseu que la venda d'accions i valors amb plusvàlues us implicarà el 18% en la declaració de la renda que haureu de fer l'any que ve per compte del vostre pare (la defunció no eximeix als hereus de complir amb les obligacions tributaries del difunt). Ara, tal i com esta la borsa ara, tret de que siguin accions comprades fà molts anys, el mes probable es que estiguin en minusvàlues.

Be, però tot depen del valor de tot plegat, es quelcom que no ens has dit i que es especialment important donada la progressivitat de l'impost, també sería bo saber quants membres de la familia sou (especialment fills i nets del teu pare), la edat, i si algún pateix algún tipus de invalidesa, també la edat i estat de salut de la teva mare, etc. Son coses que s'han de tindre en compte ja que l'unica vía d'escapament es una acurada partició de la herència, ja que si el pare mor abans d'un any, ja no us serveix de res plantejar-vos una donació que segons el valor de tot plegat podría tributar tres vegades menys del que podríeu arribar a pagar en Successions (es quelcom que sempre he trobat indecent).

Així que si mes endavant ens dones mes detalls, potser et podem dir quelcom mes.

En tot cas sempre acabo dient que tot el que dic es de bona fe i que es recomanable consultar-ho a un bon professional.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

planificació Empty Re: planificació

Missatge  Esopomecenas Dj 13 Ago 2009, 21:37

Siento lo de tu padre, ànimos.
En cuanto a las maniobras para pagar o mínimo, todo el liquido, acciones y fondos, hacerlos desparecer, retirarlos de los bancos.
Pasará ser "B", pero mas vale "B" en mano que un 33% del "A" volando.
En cuanto a los inmuebles, poco se puede hacer con este plazo y el momento de crisis que estamos viviendo.
Por otro lado te recuerdo que la vivienda habitual está exenta en un 95% hasta 500.000€.
En caso de tener mas inmuebles, otra formula es dejar herederos a nietos menores de 24 años, estos tienen una bonificación de 12.000€ por cada año que les falta para llegar a 24.
Saludos y ánimos.

Esopomecenas

Nombre de missatges : 247
Fecha de inscripción : 17/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

planificació Empty planificació

Missatge  tmila Dj 13 Ago 2009, 15:44

Hola,
Voldria si algu podés informar-me de quina seria la millor opció possible del passos que properament tindrem que seguir a la meva familia.
El cas es que els metges l´hi han donat al meu pare uns 6 mesos de vida com a molt. La meva mare viu amb ell a una casa unifamiliar i que té al seu nom, per tant no crec que aqui hi hagi cap problema. Però per altre banda ell té diversos fons d´inversió, accions i assegurançes de vida, etc... a nom només seu i alguns compartits amb la meva mare.
Qui fora la millor forma per tal de baixar tant com es pugui la cuota impositiva del impost??
Moltes gracies per les vostres respostes.

tmila

Nombre de missatges : 3
Fecha de inscripción : 06/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

planificació Empty Re: planificació

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt


 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum