Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

la pesadilla ja fa 1 any

4 participantes

Ir abajo

la pesadilla ja fa 1 any Empty Re: la pesadilla ja fa 1 any

Missatge  barrufet Dj 13 Ago 2009, 17:41

mireu ai li ve enviar un imeil al sr castell.i andit que ja li pasarin. al ve posa una mica a caldo am aixo del impos . jo crec que tindriam de imvair el meil del sr castell aveura si axi feian algo

barrufet

Nombre de missatges : 24
Fecha de inscripción : 11/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

la pesadilla ja fa 1 any Empty La pesadilla ja fa un any

Missatge  Rafel Dj 13 Ago 2009, 17:30

Jo el que et puc reafirmar, com deia en Jordi Bonet, que en el decurs de la meva vida i per la meva profesió he tractat amb molta gent de totes edats , peró majoritariament mes de gran. Per lo que he " sentit a dir i els plors que he vist" desaconsello a tot-hom "despullarse en vida". Per la por de els joves no hagin de pagar, un es pot trobar vell i al carrer; i no seria els primer ni l'ultim. En fi cada escú es lliure de pendre el camí que consideri mes adient, peró sobre tot evaluar bé els pros i els contras. Lo millor es lluitar contra els saltataulells ( en castellano saqueadores ) que tenim al Govern. Rafel

Rafel

Nombre de missatges : 161
Fecha de inscripción : 13/11/2008
Edad : 83

Tornar a dalt Ir abajo

la pesadilla ja fa 1 any Empty Re: la pesadilla ja fa 1 any

Missatge  cesc Dj 13 Ago 2009, 07:16

Jordi tens tota la raó,sempre tard i malament aquesta "gent".Gaudeix de les vacances ¿?¿? i carrega piles.

cesc

Nombre de missatges : 443
Fecha de inscripción : 16/12/2008

Tornar a dalt Ir abajo

la pesadilla ja fa 1 any Empty Re: la pesadilla ja fa 1 any

Missatge  jordibonet Dj 13 Ago 2009, 01:59

cesc escrigué:Jordibonet son 4 anys i no 5,perque tingui efectes la donació.Tot i aixi es molt de temps.

Tens tota la raó, son 4 anys i no 5, de vegades la memòria em falla i com estic de vacances no tinc el meu arxiu de documentació a mà.

Però com soc dels que els hi agrada comprovar les coses dues o tres vegades, m'he anat a la web de Tributs i m'he trobat amb la sorpresa de que per fi han editat una guía pràctica que es quelcom que ja havía vist que existía a les pàgines web de les Hisendes d'alguns països, ho han fet molt tard, aixó ho hauríen d'haver fet en el mateix moment en que van començar a obligar a que els contribuents presentessim autoliquidacions, ja que fins i tot els que tenim una mica d'experiència en fer números i tràmits administratius, ens veiem obligats a recorrer a professionals amb els consequents honoraris a afegir a tota la càrrega de despeses que suposa una herència.

Be, en tot cas ja poden publicar el que vulguin, que amb aixó no justificaràn pas la injusticia a la que ens estàn sometent.

Des de la llunyanía, segueixo de guàrdia i lluitants, endavant amics que al final ho aconseguirem.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

la pesadilla ja fa 1 any Empty Re: la pesadilla ja fa 1 any

Missatge  cesc Dc 12 Ago 2009, 19:57

Jordibonet son 4 anys i no 5,perque tingui efectes la donació.Tot i aixi es molt de temps.

cesc

Nombre de missatges : 443
Fecha de inscripción : 16/12/2008

Tornar a dalt Ir abajo

la pesadilla ja fa 1 any Empty Re: la pesadilla ja fa 1 any

Missatge  jordibonet Dc 12 Ago 2009, 19:16

barrufet escrigué:gracies per la aclaracio ,lo que si at puc di es que e anat al meu ajuntament i an dit que no pagaria plusvalia de la casa si la donacio es fa avans de 1 any perque ja la ting pagada

Moltes gràcies per compartir la informació del que t'ha respost, es quelcom que pot resultar util per a altres forers.

Ara no oblidis consultar si la teva mare també quedaría lliure de pagar plusvàlua a la declaració de la renda, potser et poden informar a la delegació que us correspongui, si el que et diguin ho comparteixes també amb nosaltres, millor que millor.

Be, en tot cas encara que fiscalment us pugui sortir a compte fer aquesta donació, abans hauríes de tindre en compte algunes pegues, parlaré clar de temes tabú ja que no hi-ha altre remei parlant d'aquest maleït impost:

- Si la teva mare te algún problema de salut greu, o es d'edat molt avançada, pensa que si morís abans de que passes un any des de la donació, no haureu guanyat res ja que el valor de la donació s'afegirà a la resta de bens de la herència. I si morís abans de que passin 5 anys, el valor no s'afegeix, però si que es te en compte per determinar el percentatge a tributar. Es a dir, el benefici fiscal d'una donació no es percep fins que passen 5 anys.

- No conec al teu fill, probablement si esteu pensant en fer aquest pas, es perque es un bon noi, però jo n'he conegut alguns que s'han acabat esgarrant. Pensa que quan compleixi 18 tindrà el 75% de la propietat d'un immoble i aixó pot ser una font de conflictes futurs (en tot cas aixó es pot mig arreglar fent que la donació sigui al teu favor).

- Jo personalment tret de la meva esposa, no compartiría la titularitat d'un immoble amb un altre familiar ja que també pot ser font de conflictes futurs.

- Si les nostres reivindicacions arriben a bon port, us farà força ràbia haver regalat aquests quartos.

Be, en tot cas reiterar que el que dic es de bona fé, com sempre recomano consultar-ho a un professional, però assegureu-vos que es expert en dret tributari i demaneu-li sempre per anticipat quins son els seus honoraris ja que n'hi-han que abusen.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

la pesadilla ja fa 1 any Empty Re: la pesadilla ja fa 1 any

Missatge  barrufet Dc 12 Ago 2009, 17:52

gracies per la aclaracio ,lo que si at puc di es que e anat al meu ajuntament i an dit que no pagaria plusvalia de la casa si la donacio es fa avans de 1 any perque ja la ting pagada

barrufet

Nombre de missatges : 24
Fecha de inscripción : 11/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

la pesadilla ja fa 1 any Empty Re: la pesadilla ja fa 1 any

Missatge  jordibonet Dt 11 Ago 2009, 18:29

En general la donació de bens immobiliaris no es quelcom que surti molt a compte, ja que encara que l'impost de donacions es molt mes baix que el de successions, en concret si el valor de l'immoble es de 240.000 euros (suposant que sigui un valor acceptable per l'administració), les 3/4 parts del teu fill seríen 180.000, al 5% hauría de pagar 9.000 euros en concepte de donacions, el problema es que el donant (la teva mare) ha de pagar el 18% de la plusvàlua en la seva declaració de renda encara que realment no hi guany ni un duro, ara, no se en el teu cas en el que fà poc temps que la teva mare es titular, potser si que surti a compte, ja que mes que plusvàlua, en teoría hauría de ser una minusvàlua, ja que els valors dels immobles d'un any ença han baixat, i se suposa que ho continuaran fent.

Per últim veig que comentes que el teu fill te actualment 17 anys, si ho dius per si te algún avantatge per edat, si no m'equivoco en donacions no n'hi ha cap, en successions si, ja que als 18.000 euros de deducció bàsica, s'hi afegeixen 12.000 per cada any que es menor de 21. Aixó si, potser si que tingui algún avantatge en la plusvàlua municipal, ja que segons sembla alguns ajuntaments bonifiquen als joves (ara, tornem al que he dit abans, en teoría de plusvàlua en un any no n'hi hauría d'haver-hi cap).

En tot cas es quelcom que hauríes de parlar amb algún professional, potser el mateix que et va tramitar la herència del teu pare, però de vegades es bo comptar amb una segona opinió.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

la pesadilla ja fa 1 any Empty la pesadilla ja fa 1 any

Missatge  barrufet Dt 11 Ago 2009, 17:56

mireu fa 1 any ve perdra al meu para despres de patir una llaga malaltia. van tingue que anar al notari am la meva mara i resulta que li va deixar com herencia 2 casas .la primera i vivia ell am ella i ala segona i visc jo pro el titular era ell perque era una una herencia del seus pares.pues la meva mara atingut de paga 40.000euros de impostos i asobre la casa ancara no va amb non meu,aixo vol dir que cuan falti ella tindre que damana yn altra prestam itorna a paga.algu ampodria di si es millo que ella fagi una donacio al meu fill que te 17 any de una casa valorada am 240.000euros i jo ting la1/4part gracies

barrufet

Nombre de missatges : 24
Fecha de inscripción : 11/08/2009

Tornar a dalt Ir abajo

la pesadilla ja fa 1 any Empty Re: la pesadilla ja fa 1 any

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt


 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum