Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS?

3 participantes

Ir abajo

UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS? Empty Re: UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS?

Missatge  jordibonet Dt 25 Set 2012, 10:08

Gràcies per la confirmació, i be, en principi al coincidir, ja no hi ha res mes a fer. Una víctima més de la maleida bombolla.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS? Empty Re: UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS?

Missatge  Secuitenca Dt 25 Set 2012, 08:32

Bon dia.

Una vegada he pogut revisar el rebut de l'IBI, puc confirmar que el company Jordi Bonet té tota la raó. El valor del sòl que indica al rebut de l'IBI es correspon exactament a la xifra econòmica de la qual s'ha partit per a la determinació d'aquest Impost d'increment de valor de terrenys urbans.

Moltes gràcies.

Secuitenca

Nombre de missatges : 48
Fecha de inscripción : 16/04/2012

Tornar a dalt Ir abajo

UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS? Empty Re: UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS?

Missatge  jordibonet Dl 10 Set 2012, 11:10

Que jo sàpiga la plusvàlua municipal es sobre el valor de només el sol, per tant es important que l'esbrinis per veure si el que heu pagat es correcte. Si no surt desglosat al rebut, suposo que a l'ajuntament t'en podràn informar o dir a qui t'has de dirigir.

Si no trobes el rebut i el te domiciliat, a la entitat et podràn treure el duplicat.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS? Empty Re: UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS?

Missatge  Secuitenca Dl 10 Set 2012, 08:47

Bon dia.

Intentaré aconseguir aquest rebut de l'IBI (no crec que sigui complicat conseguir-lo), però en tot cas ¿oi que el valor catastral que surt al rebut de l'IBI és la suma de valors catastrals de sòl i d'inmoble/edificació/obra que hi hagi al damunt? Llavors, com puc saber el valor catastral del sòl?

I, novetat important: la setmana passada vam rebre una carta en paper del "Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas", en la que s'ens indica que anem al web www.sedecatastro.gob.es entrem a l'enllaç "Notificación de nuevos valores catastrales", ens identifiquem amb el NIF i introduïm la "clave de acceso" facilitada a la carta. He fet els passos indicats, i la web m'ha generat una documentació... la qual (si tot és correcte) fa que ja es pugui dir que els valors catastrals a La Secuita han patit una davallada considerable (per fer númerons rodons, lo que tenia un valor catastral de 100 l'any 2013 el tindrà de 35).

En aquesta documentació sí que surten separats "Valor catastral del Suelo" y "Valor catastral de la construcción", y despres els suma anomenant el resultat "Valor catastral Total". El que no entenc és ¿què és l'anomenat "Valor Base"? aquest "Valor Base" és de quasi el doble de la "Base Imponible" (la qual coincideix ambl "Valor Catastral Total").

Moltíssimes gràcies per tot.


Secuitenca

Nombre de missatges : 48
Fecha de inscripción : 16/04/2012

Tornar a dalt Ir abajo

UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS? Empty Re: UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS?

Missatge  irina Dg 02 Set 2012, 11:30

Profundizando algo más en los cálculos de la Plusvalía Municipal, se observa como si dividimos los 2.699,40 euros por el coeficiente 1,10 se genera la cifra de 2.454,00 euros que se indica en la liquidación propuesta por la diputación. Es decir, parece ser que estén aplicando algún tipo de bonificación o descuento del 10%, cuyo fundamento legal habría que confirmar en la ordenanza fiscal del presente año (quizá se trate de alguna especie de "descuento por pronto pago" tendente a incentivar la no solicitud de aplazamientos, o bonificación especial adicional para mitigar algo las descompensaciones en las valoraciones catastrales, o alguna casuística relacionada con la vivienda habitual, etc). Al ser un municipio que no publica sus ordenanzas actualizadas, todo es un poco oscuro.

A mi entender, yo no daría ningún paso más, pues como se ha pagado lo propuesto por la administración, si más adelante reclamaran la diferencia entre los 2.699,40 y los 2.454,00 €, no podrían aplicar sanciones, tal como indica Jordi Bonet; pues el contribuyente no ha actuado con ánimo defraudatorio ni mucho menos. Lo importante es que se ha pagado la cuota dentro del plazo legal, lo que elimina además futuros recargos, etc.

Todo ello, sin descartar lo que también propone Jordi, de que verifiquéis el último recibo de IBI, por si se detectara algún error de valoración del inmueble, en sentido inverso al utilizado por la administración (es decir que beneficiara a la heredera), en cuyo caso, se podría solicitar al ayuntamiento una devolución por ingresos indebidos. Esta es la forma más prudente de relacionarse con la administración cuando los plazos son tan cortos, primero pagar y más adelante analizar posibles elementos a favor o contra de la liquidación generada para estudiar a continuación la estrategia a seguir.
A MI JUICIO, LOS 2.454,00 EUROS PAGADOS PARECEN CORRECTOS (ESPECIALMENTE POR CUANTO TIENEN APLICADA LA REDUCCIÓN LEGAL DEL 60%) Y A PRIORI NO PARECE MUY PROBABLE QUE LA ADMINISTRACIÓN INTENTE COBRAR CANTIDAD ALGUNA ADICIONAL.

Paralelamente a todo ello, a ver si los diferentes residentes en La Secuita, podéis quedar beneficiados en el futuro por una menor presión fiscal municipal y autonómica, tras confirmarse la elevada diferencia existente entre los inflados valores catastrales y los de mercado actuales, tal como también está pasando en muchos municipios catalanes. Ya veremos cómo evolucionan las futuras reformas de las leyes generales de tributación local y catastral, que en teoría deberían de sentar las bases para una mayor racionalidad fiscal y financiera.
Pero ya vemos como últimamente, nuestras leyes ya no se redactan siguiendo criterios demasiado ortodoxos.


Editat per darrera vegada per irina el Dg 02 Set 2012, 15:43, editat 1 cop en total (Razón : correcciones ortográficas)

irina

Nombre de missatges : 262
Fecha de inscripción : 07/11/2009

Tornar a dalt Ir abajo

UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS? Empty Re: UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS?

Missatge  jordibonet Dj 23 Ago 2012, 10:13

Si no m'equivoco per a la plusvàlua municipal es te en compte només el valor cadastral del sol, no el de l'immoble. Per posar un exemple mes entenidor, el nostre piset de Badalona te un valor cadastral de 46.237,11, però el valor del sol es de 20.417,81. D'acord que aquí el valor cadastral no està inflacionat com el de la Secuita, però també estem parlant d'una població on el "valor de mercat" dels inmobles en principi es mes elevat, però per un altre cantó hem de tindre en compte que al ser un edifici plurifamiliar, en teoría el valor cadastral del sol si sumem els 12 habitatges passaría de 245.000€, per tant es possible que degut al "catastrazo" que vareu patir, i a que suposo es tracta d'un habitatge unifamiliar (casa de poble o masía), es possible que el valor del sol sigui "correcte" (ara, força indecent si que ho es).

I de nou si no m'equivoco el valor que es te en compte per aquest impost, es el vigent en el moment dels fets (en aquest cas la defunció del espós), no pas el que reixia al 1992.

Insisteixo que convindría aconseguir el darrer rebut de l'IBI, si no el trobeu, demaneu duplicat a la caixa o banc si es que el te domiciliat, i si no el te domiciliat o en el rebut no hi ha el desglós del valor del sol, que ho demani a l'ajuntament.

I el factor multiplicatiu es per a l'impost de successions, no per a la plusvàlua municipal, i aquests coeficients els fixa Tributs de la Generalitat. Si teniu 1,20 es precissament pel fet del catastrazo que vareu patir al 2007 just abans del catacrac de la bombolla. A Badalona tenim un 4,20 ja que la darrera revisió cadastral es va fer al 1998, per tant el nostre pis s'hauría de declarar per 194.000€, cosa que també està força per sobre del "valor de mercat", ja que ara mateix hi han pisos a la zona que fà mesos que estàn anunciats per 120/140.000, i no es venen.

Per tant si es produïs una no desitjada reintroducció de l'impost de successions, convé si el cas es tant flagrant com el del vostre Municipi, lluitar per pagar menys mitjançant taxacions i el assessorament legal que pugui fer falta per defendre el nostres interessos (sempre que els costos previstos no siguin mes elevats que l'import d'impost estalviat), almenys es el que jo faría si em trobés en el cas, però les administracions (totes elles, locals, autonòmiques i centrals) s'aprofiten de que molta gent no vol merders i paga i calla.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS? Empty Re: UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS?

Missatge  Secuitenca Dc 22 Ago 2012, 22:58

Bona nit.

Com sempre, moltes gràcies benvolgut Jordi.

No puc dirte amb exactitud el valor catastral actual que indica el rebut de l'IBI (perquè no el tinc el rebut de l'IBI). Però, per comparació amb la meva vivenda, et puc dir que el valor catastral actual de la vivenda de l'anciana que es troba en aquest afer té que rondar els 140.000 €. Com ja vaig dir en l'apartat que vaig iniciar per buscar orientació per al meu cas concret, aquí a La Secuita els valors catastrals són exageradament elevats, fins al punt que són superiors als valors de mercat (en el meu cas particular ho puc demostrar amb una taxació que tinc). Sense ser professional, jo no crec que la vivenda de l'anciana pugui tindre un valor de mercat superior als 100.000 €.

Llavors, segons les ordenances fiscals del poble s'aplica un 2,2% si el "Període de generació" és de 20 anys o superior.

Ni idea tinc de quins erens els valors catastrals l'any 1992 (o sigui fa 20 anys) però que l'increment hagi sigut de 40.900,15 fins i tot em sembla poc, perquè no crec que a l'any 1992 els valors catastrals fossin superiors als de mercat. Les queixes pels elevadíssims valors catastrals van començar fa uns 5 o 6 anys. Segons persones vinculades l'ajuntament, l'any que ve es produirà una reducció de valors catastrals que en el cas de terrenys urbans però no habitables (o sigui solars urbanitzables però sense habitatge al damunt) serà força important. En "reunió no oficial" es va posar l'exemple de que un solar de valor catastral actual de 900.000€ pot passar a tindre l'any que ve un valor catastral inferior a 300.000€. El dubte que tinc jo, amb això, és si el factor multiplicatiu actual d'1,2 patirà una modificació a l'alça o es mantindrà? és que no tinc clar qui el posa aquest factor (l'ajuntament?).

Moltes gràcies com sempre.

Secuitenca

Nombre de missatges : 48
Fecha de inscripción : 16/04/2012

Tornar a dalt Ir abajo

UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS? Empty Re: UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS?

Missatge  jordibonet Dc 22 Ago 2012, 20:39

Si els 40.900,15 corresponen a l'increment del valor, com aquest increment del valor correspon a un 44%, resultaría que el valor cadastral del sol es de 92.954,54 (40.900,15 / 44 x 100) cosa que trobo una barbaritat tret de que hi hagin molt de terreny al voltant de la casa. No crec que sigui així, però no serà que han afegit el valor cadastral de l'habitatge?.

De totes maneres jo no en soc cap expert en l'assumpte, jo buscaría alguna gestoría de cert prestigi (no qualsevol "xiringuito") i que ho revisin, si els honoraris per revisar-ho son decents, trobo que val la pena assegurar-se.

I pel que fà a una possible sanció per l'administració, sent error d'ells, no crec que puguin demanar res mes que la diferencia, res d'interessos ni sancions, aquests si que seríen exigibles en el cas de que fos una autoliquidació, es a dir, que hagi sigut el propi contribuent el que fa els càlculs (o persona de confiança autoritzada).

Be, insisteixo en que saber el valor cadastral del sol actual sería de gran ajuda per sortir de dubtes, ja que tal i com jo interpreto les ordenances, el valor que s'ha de prendre com a referència es el vigent en el moment dels fets, no el que tingues originalment ja que aquest es possible que no consti enlloc.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS? Empty Re: UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS?

Missatge  Secuitenca Dc 22 Ago 2012, 17:21

Bona tarda.

Moltíssimes gràcies per les vostres respostes.

Aquest dilluns 20 d'agost (últim dia de plaç) es van pagar els 2454 EUR reclamats. Pels càlculs del company Jordi Bonet veig que haurien d'haver sigut 2699,40 EUR. Vam parlar amb personal administratiu de l'Ajuntament i pel que ens van dir a partir de l'any que ve esta aprobada una bonificació en aquest impost (i també em van dir que el 2013 es possible que hi hagi una renovació dels valors catastrals ja que després de molt demanar-ho sembla que des de l'oficina del catastre ho faràn) però que aquesta bonificació no era aplicable enguany.

Sobre el que em diu el company Jordi Bonet de "I en tot cas, si no ho heu fet ja, jo comprovaría que el valor cadastral sigui el mateix del darrer rebut de l'IBI, no sería massa lògic que hi hagi una errada ja que suposo que l'ajuntament també ha cedit la gestió d'aquest impost a la Diputació, però no està de més donar-hi una ullada."

Pel que vaig entendre els 40900,15 EUR de VALOR CAD. SOL (VCS), del qual parteixen els càlculs del rebut (que pel que veig són erronis), representen l'increment de Valor Catastral en els últims 20 anys. O sigui que fa 20 anys l'inmoble tenia un valor catastral 40900,15 EUR inferior al que té ara. Vull dir que en aquest IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS no hi surt representat el valor catastral actual sino l'increment de valor catastral.

Al haver-hi un error de càlcul (s'han pagat 2454 EUR i s'haurien d'haver pagat 2699,40 EUR), es reclamarà la diferència? A més, hi pot haver recàrrec (sense tindren cpa culpa) ?

Moltes gràcies.

Secuitenca

Nombre de missatges : 48
Fecha de inscripción : 16/04/2012

Tornar a dalt Ir abajo

UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS? Empty Re: UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS?

Missatge  jordibonet Dl 20 Ago 2012, 10:13

Ho sento però no he trobat les ordenances, però tenint en compte que es un municipi petit, trobo que el millor es adreçar-se a l'ajuntament per que te les donguin o deixin llegir i així veure si hi ha alguna bonificació no aplicada.

Peró el que no em quadren son els números, tu dius...

Supongo que se calcula así, verdad? calculamos el 2,20% de 40900,15 y lo multiplicamos por 20 (nos sale 16360,06) y calculamos el 15% de esa cifra y nos sale el 2454.

I a mi em surt:

40.900,15 x 2.2% = 899.80
899.80 x 20 = 17.996
17.996 x 15% = 2.699,40

I aixó sería suposant que la reducció del 60% ja estigui aplicada sobre el valor cadastral, ja que en cas contrari sería aixó:

40.900,15 - 60% = 24.540,09
24.540,09 x 2.2% = 539.88
539.88 x 20 = 10.797,60
10.797,60 x 15% = 1.619,64

I en tot cas, si no ho heu fet ja, jo comprovaría que el valor cadastral sigui el mateix del darrer rebut de l'IBI, no sería massa lògic que hi hagi una errada ja que suposo que l'ajuntament també ha cedit la gestió d'aquest impost a la Diputació, però no està de més donar-hi una ullada.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS? Empty Re: UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS?

Missatge  irina Dc 01 Ago 2012, 07:33

Son correctas las apreciaciones y cálculos que haces, tanto respecto del VCS (Valor Cadastral del Sol), como del período de generación (abreviado en el documento como Per.Municipal), etc.
Al ser La Secuita un pequeño municipio, no existe demasiada información fiscal accesible por internet (ni siquiera en la pagina web del propio ayuntamiento). A continuación incluyo lo que he encontrado, de cuya lectura se pueden confirmar determinados puntos de la liquidación practicada:

ORDENANZAS FISCALES DE LA SECUITA:
Las últimas publicadas en Base son las del 2007 y en ese año no existían bonificaciones a la vivienda habitual, por lo que cabe suponer que en el 2012 continua igual. (ver artículos 4 y 5 de dicha ordenanza).

https://www.base.cat/apJava/ordFiscals/recupera?cod_prov=43&cod_emisor=146&any=2007&tipus_ord=I&cod_concepte=352&cod_subc=0&rqrg=true

https://www.base.cat/commons-wdb/basewdb/ordfiscals/webOrdenances.html?idioma=CAT&cod_prov=43&cod_emisor=146&anuCon=C&anualitat=I&impost=352&rqrg=true

MODELOS DE ORDENANZAS FISCALES 2012 RECOMENDADAS POR LA DIPUTACIÓN DE TARRAGONA:

En la página 19 de dicho B.O.P., se observa como la diputación recomienda una bonificación POTESTATIVA máxima del 95% en la vivienda habitual; pero lógicamente los ayuntamientos que no la suscriben, no tienen porqué aplicarla.

https://www.base.cat/web/_recursos/PDF/Ens/Ordenances/05_ord_iivtnu.pdf


En la misma página se detalla en que se basa el 60% de reducción legal:
"Tots els municipis en els que es modifica el valor a conseqüència de procediments de valoració col·lectiva de caràcter general, han de fixar durant els 5 primers anys d'entrada en vigor dels nous valors una reducció entre el 40 per 100 i el 60 per 100. Cas de no fer-ho serà d'aplicació la reducció màxima del 60 per 100".

EN VISTA DE TODO ELLO, PARECE SER QUE LA LIQUIDACIÓN COMUNICADA ES CORRECTA Y EN CUANTO AL CORTO PLAZO DE PAGO, PODRÍA SER PORQUE YA ESTÉ A PUNTO DE CUMPLIRSE LOS 6 MESES DESDE LA DEFUNCIÓN, POR LO QUE QUIZÁ LO ÚNICO QUE QUEDA ES INTENTAR CONSEGUIR ALGÚN TIPO DE APLAZAMIENTO (PAGANDO LOS CORRESPONDIENTES INTERESES DE DEMORA).

Jordi Bonet o Admin, que tienen más traza para localizar ordenanzas y simuladores, quizá puedan aportar algún dato, cálculo o idea adicional. O bien, algún miembro del foro que haya tenido que lidiar recientemente contra dicho tipo de liquidaciones.
Como en algún otro post se ha mencionado, el Impuesto de Plusvalía es una de las lacras prehistóricas que no hay manera de solucionar de manera decente en este país, pues cada ayuntamiento hace lo quiere y eso no es justo para los ciudadanos.

http://www.el9nou.cat/noticies_v_0/25838/patronal_del_baix_valles_demana_una_reduccio_dels

Para colmo, en Catalunya se nos está deteriorando todo aceleradamente. Algunos analistas políticos opinan que el plante de ayer en el Consejo de Política Financiera y Fiscal, es uno de los elementos que están configurando la elevada probabilidad de que Artur Mas convoque elecciones anticipadas para otoño; especialmente ante la amenaza del PPC, de que le retirará sus apoyos parlamentarios, como consecuencia de la pifia la elaboración del ambiguo “pacto fiscal”.


Editat per darrera vegada per irina el Dc 01 Ago 2012, 08:56, editat 1 cop en total (Razón : Catastro)

irina

Nombre de missatges : 262
Fecha de inscripción : 07/11/2009

Tornar a dalt Ir abajo

UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS? Empty Re: UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS?

Missatge  Secuitenca Dt 31 Jul 2012, 08:47

Buenos días.

Muchísimas gracias Irina por tu orientación.

Que significa VALOR CAD. SOL (VCS): 40900,15 ? Es esto el incremento de valor catastral que ha tenido el inmueble en los últimos 20 años? Lo digo porque más abajo pone PER. MUNICIPAL: (2,20% x 20 ANYS) pero quisiera que me rectificasen (o confirmasen si estoy en lo cierto).

Esa REDUCC. LEGAL: 60% donde se ha aplicado?

Supongo que se calcula así, verdad? calculamos el 2,20% de 40900,15 y lo multiplicamos por 20 (nos sale 16360,06) y calculamos el 15% de esa cifra y nos sale el 2454.

Añado que aparte de ser su vivienda habitual (des de que se casó hace 61 años), también es la única vivienda de la que es propietaria (y es propietaria des de hace meses). Hasta ahora a lo largo de su vida jamás habia tenido una propiedad a su nombre.

Los tributos municipales de La Secuita el ayuntamiento los cobra mediante la Diputación de Tarragona (ese organismo llamado BASE). Lo que también me sorprende es que solo haya un mes de periodo de pago (el qual como decia expira el 20 de agosto) y ese mes se corresponda al mes de vacaciones estivales por excelencia.

Muchísimas gracias.

Secuitenca

Nombre de missatges : 48
Fecha de inscripción : 16/04/2012

Tornar a dalt Ir abajo

UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS? Empty Re: UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS?

Missatge  irina Dt 31 Jul 2012, 07:34

Lo primero que se debería hacer es ir al ayuntamiento y solicitar copia de las ordenanzas fiscales del 2012. De paso preguntar si en dicho municipio existe alguna BONIFICACIÓN POR VIVIENDA HABITUAL, que suele existir en bastantes casos, llegando algunos de ellos al 95%.

La liquidación que expones parece correcta en sus primeros apartados (incluso la reducción legal del 60%), pero llama la atención que la bonificación esté al 00%; quizá es porque la diputación "desconoce" que dicho inmueble es la vivienda principal de la persona fallecida y del heredero, a pesar de que por el empadronamiento lo pueden saber perfectamente.

En caso de que por algún motivo no sean aplicable más bonificaciones, en la mayoría de ayuntamientos se permite solicitar una prórroga de 6 meses más para pagar el impuesto (eso si, siempre que la solicitud se haga antes de que hayan pasado seis meses desde el fallecimiento).

Al tratarse de una persona de edad avanzada, quizá se puede agobiar algo con todos esos trámites, por lo que si los plazos empiezan a ser justos, lo mejor es llevar el caso rápidamente a la gestoría de la zona, para que empiecen a realizar los pasos rápidamente.

Es una pena que los poderes públicos ya no tengan compasión ni de las personas frágiles. Hemos visto como la Generalitat ha suspendido los ingresos de este mes a hospitales concertados, residencias de ancianos y discapacitados, etc. Y para agravar más el caso, en el diario Expansión de ayer se menciona que quizá reactive el ISD antes del año 2013 por la asfixia financiera y bancarrota en la que está inmensa.

http://www.inspectoresdehacienda.org/images/stories/pdf/noticiasdelsector/julio2012/300712_expansion_sector.pdf


irina

Nombre de missatges : 262
Fecha de inscripción : 07/11/2009

Tornar a dalt Ir abajo

UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS? Empty UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS?

Missatge  Secuitenca Dl 30 Jul 2012, 22:57

Bona nit.

Sé que ara és mala època (per les vacances) però a veure si tinc sort i algú pot ajudar perquè el cas és bastant urgent.

Resulta que m'ha vingut a veure una veïna del meu poble (La Secuita a la provincia de Tarragona), d'edat molt avançada (86 anys per ser exactes). A aquesta anciana li ha arribat una carta de BASE (gestió d'ingressos de la Diputació de Tarragona) on li reclamen un IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS (segons diu sota l'adreça de la destinataria de la carta).

A dintre la carta hi posa (sota la referencia catastral) lo següent:

MOTIU: Transmissió Lucrativa o Mortis Causa de la Propietat
VALOR CAD. SOL (VCS): 40900,15
REDUCC. LEGAL: 60%
PER. MUNICIPAL: (2,20% x 20 ANYS)
TIPUS GRAV: 15%
BONIFICACIÓ: 0,00%
QUOTA: 2454 EUR

O sigui que l'ajuntament li reclama 2454 euros i té que pagar-los abans del 20 d'agost (segons diu a Perídode de Pagament). Aquesta persona va quedar viuda fa uns mesos i, pel que m'ha dit, va fer els tràmits per tal de registrar a nom seu la seva vivenda habitual (la qual abans d'enviudar era propietat del seu marit). El matrimoni no tenia descendència i cada membre del matrimoni havia fet hereu al conjugue.

M'imagino que això deu ser el que s'anomena IMPOST DE PLUSVALUA MUNICIPAL?
Té alguna relevancia que la persona "heredera" fos la muller del causant? o, en aquest impost tan hi fa la relació entre causant i heredera?
Per l'edat que té l'heredera (com he dit 86 anys) ¿és correcte que la bonificació sigui del 0%?
Més en general, ¿creieu que hi pot haver algun error?

Moltes gràcies.

Secuitenca

Nombre de missatges : 48
Fecha de inscripción : 16/04/2012

Tornar a dalt Ir abajo

UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS? Empty Re: UUrgent: IMPOST INCREMENT VALOR TERRENYS URBANS?

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum