Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Heréncia de mare a fill únic sense testament

2 participantes

Ir abajo

Heréncia de mare a fill únic sense testament Empty Re: Heréncia de mare a fill únic sense testament

Missatge  jordibonet Dv 20 Gen 2012, 09:59

Abans de res el meu condol.

En principi per el que expliques, i sempre que la mare hagi portat mes de dos anys i mig empadronada a qualsevol localitat de Catalunya, d'impost de successions no en pagaràs, però si altres com la plusvàlua municipal (mira a la web de l'ajuntament d'Alacant on hauríen d'haver-hi les ordenances o fins i tot potser un simulador), i les despeses de registre, notari, etc.

El fet de no tindre testament crec que no t'afecta ja que si no hi-han germans, ni cònjuge, i no hi ha testament, crec que no hi ha discusió de que tu ets l'hereu. Aixó si, si no hi ha testament el tràmit es una mica mes farragós i costós.

jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Heréncia de mare a fill únic sense testament Empty Heréncia de mare a fill únic sense testament

Missatge  joancat Dj 19 Gen 2012, 21:56

Bona nit,

Per desgràcia m'hi trobo que ha mort la meva mare la setmana passada.

Volia fer un parell de preguntes en quan a l'heréncia perque tinc molts dubtes.

En primer lloc, la meva mare no va fer testament, era vídua, i jo fill únic.

Tenía de propietat un apartament a Alacant al 50% amb mi, del que estavem pagant una hipoteca tots dos de la meïtat de la totalitat del que va costar.(hipoteca 35.000 €). Aquest apartament no era la vivenda habitual, ja que estava de lloguer a Barcelona.

A més a més, tenía un plaç fixe en un banc del que jo sóc apoderat però no titular. (35.000 €)

Quins impostos hauria de pagar, tenint en compte aquestes premises?

Resto a l'espera de la vostra resposta.

joancat

Nombre de missatges : 1
Fecha de inscripción : 19/01/2012

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum