OJO QUE RECULAN !!

Pàgina 1 de 2 1, 2  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Re: OJO QUE RECULAN !!

Missatge  jordibonet el Dl 21 Mar 2011, 11:26

Altanto que es possible que de nou el missatge sigui confús o que s'hagi malinterpretat per els mitjans, ja que en lloc de 3er. grau, potser el que volen dir es que el seguiràn pagant a partir del grup III, i en aquest grup hi entren les herències entre germans tot i ser segon grau de parentiu.

Ja vaig dir en el seu moment que trobo que com a mínim s'hauría d'el·liminar el coeficient 1.5882 que afecta a les herències del grup III. I pel que fà als parentius mes llunyans o sense parentiu, no estic d'acord en que se "suprimeixi" l'impost, però en tot cas també he dit mes d'una vegada que el que no es pot es arribar a tipus marginals de mes del 60% tal i com passa ara, ja que trobo que aixó fà que pagui la pena cercar artificis per el·ludir la càrrega tributària, i com sempre aquests solen estar mes a l'abast de les veritables grans fortunes.

En tot cas es ben cert que qui hereti d'un tiet/tieta a Catalunya, ho tindrà millor que el que hereti a Madrid, Valencia, etc., ja que si mes no aqui els tipus impositius s'han reduït, i a mes hi ha una reducció que hores d'ara es per els primers 31.250€, i que a 1 de juliol haurà de pujar a fins a 50.000.

Pel que fà a les donacions, donat que els tipus impositius (5 a 9%) no tenen res a veure amb els de successions (7 a 32%) , ja no trobo urgent prendre mesures de gran abast, ara, el que trobo una barbaritat, es que per nassos s'hagi de fer devant notari, mes en els casos de donacions de diners.

jordibonet

Nombre de missatges : 756
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Re: OJO QUE RECULAN !!

Missatge  irina el Dg 20 Mar 2011, 21:58

En este artículo doctrinal publicado hace un año por la Doctora en Derecho Montserrat Hermosín, profesora de derecho financiero y tributario de la Universidad Pablo de Olavide de Sevilla, se explica con bastante detalle cómo han regulado el ISD las CCAA de régimen común:
http://www.revistaestudiosregionales.com/pdfs/pdf1129.pdf

Mi modesta opinión es que aprobar la supresión para los parientes de primer y segundo grado, es bastante razonable tal como están las cosas actualmente, ya que con esa medida Catalunya quedaría en una situación bastante similar a como están la mayoría de regiones en materia de sucesiones. Más adelante, cuando la situación económico-financiera vaya mejorando quizá se podrá irá avanzando en cuestión de donaciones y/o en ampliar las bonificaciones en sucesiones, aunque sea parcialmente, a otros grados de parentesco, en cuyos casos la injusticia del impuesto ya no es tan manifiesta; pues en el fondo la mayoría de comunidades autónomas y países tienen a proteger de dicha carga tributaria a los núcleos familiares principales (es decir cónyuges o parejas estables y parientes de primer y segundo grado por consanguinidad, incluyendo lógicamente también a los descendientes por adopción), por su importancia sociológica y de preservación y promoción del ahorro familiar, así como de minimizar la fuga de capitales.

EN LO QUE SI CONSIDERO QUE EL GOBIERNO NO PUEDE FALLAR, ES QUE LA SUPRESIÓN ANUNCIADA HOY, SEA COMO MÍNIMO CON EFECTOS 1/1/2011, POR COHERENCIA CON LAS EXPECTATIVAS ELECTORALES GENERADAS A LA MAYORÍA DE SUS VOTANTES Y A QUE EL 2011 ESTÁ EN PLAZO DE LIQUIDACIÓN, CON MUCHAS FAMILIAS EN UNA SITUACIÓN DE INCERTIDUMBRE IMPORTANTE, POR NO SABER A QUÉ ATENERSE Y A SI HAN DE PROCEDER A INTENTAR MALVENDER URGENTEMENTE PATRIMONIO PARA PAGAR EL ARCÁICO IMPUESTO.


Editat per darrera vegada per irina el Dg 20 Mar 2011, 23:37, editat 1 cop en total (Razón : remarcar que la supresión ha de abarcar también a los hijos adoptivos.)

irina

Nombre de missatges : 260
Fecha de inscripción : 07/11/2009

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

NOVA RETALLADA

Missatge  COTACO el Dg 20 Mar 2011, 20:19

L'anunci de la no supresió de l'impost per els parents de tercer grau endevant ( o per els qui no suiguin parents.....) es una nova retallada a les expectatives creades de "supressió de l'impost de successions". Es així a Madrid, Valencia etc.?
Com a minim, alegrem-nos.
No incorren en cap mentida: no recordo haver llegit fins a quin grau de consenguinitat legislarien la supresió del impost..........
El que si cal recordar es que el Sr. Mas, va prometre en public, La Vanguardia, i en privat que si governava suprimiria l'impost amb caracter retroactiu al 1 de Gener del 2010 i que el Sr Duran al respecte , en el seu blog, ens va dir que fessim cas al Sr Mas.
Son o no son aquests dos senyors els caps suprems de la coalició guanyadora de les darreres eleccions?
Aquesta promesa a alguns, entre ells jo, ens va fer pendre decisions que ara, potser, es veuran equivocades. Creien, jo encara hi crec, en la paraula donada.

COTACO

Nombre de missatges : 3
Fecha de inscripción : 08/02/2011

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

La Generalitat diu ara que no suprimirà totalment l'impost de successions.

Missatge  Montse Girbau el Dg 20 Mar 2011, 13:28

La Generalitat diu ara que no suprimirà totalment l'impost de successions, sinó que el mantindrà a partir del tercer grau.

20/03/2011 - Barcelona

La Generalitat està preparant la reforma de l'impost de successions, ja anunciada fa setmanes. Ara, però, el govern ha declarat que l'impost no s'eliminarà totalment -com s'havia avançat tot just fa una setmana-, sinó que en quedaran exempts de pagament únicament els parents de primer i segon grau de consanguinitat que heretin. La resta de trams -a partir del tercer- continuaran tributant, cosa que permetrà a la Generalitat continuar recaptant 120 milions d'euros anuals, segons ha avançat el secretari del govern, Germà Gordó, en una entrevista a Europa Press.

El govern eliminarà abans de les eleccions municipals aquesta figura impositiva en les herències entre cònjuges o entre pares i fills -primer grau- i entre germans o entre avis i néts -segon grau-. En canvi, es mantindrà el tribut a partir del tercer grau, és a dir, entre oncles i nebots, i d'aquí endavant, per exemple entre cosins -quart grau- o quan no hi hagi cap tipus de parentesc. "L'impost no desapareix. El que desapareix són determinats trams", ha explicat el secretari del govern.

Actualment, la Generalitat recapta 250 milions d'euros l'any per aquest impost, del qual té competència exclusiva. El minvament previst de 130 milions es compensarà mitjançant una "millor gestió" dels recursos públics, motiu pel qual es tracta d'una xifra perfectament assumible per a les arques públiques, segons Gordó.

Davant les acusacions dels tres partits d'esquerres, que s'oposen frontalment als plans del govern sobre successions, Gordó els ha recordat que ells ja van rebaixar substancialment aquest tribut en plena crisi econòmica.

Gordó ha afirmat que, abans de la modificació legislativa impulsada el 2009 per PSC, ERC i ICV-EUiA, la Generalitat recaptava en concepte de successions uns 800 milions aproximadament, i amb la reforma del tripartit, la xifra es va situar en 250 milions, 550 milions menys. "L'únic que fem és tancar aquest procés de reducció" que va impulsar l'esquerra, i que, segons ha recordat Gordó, era un dels principals punts del programa electoral de CiU, que ha estat el que van abonar els catalans de manera majoritària a les eleccions autonòmiques.

Segons Gordó, amb aquests canvis s'aconseguirà atreure la fuga de capitals de Catalunya cap a altres autonomies que havien suprimit aquest tribut, sobretot governades pel PP.

En la mateixa entrevista, el secretari de govern també ha anunciat que no hi haurà cap tipus de canvi en l'impost de donacions.

Llegir aquí: http://www.3cat24.cat/noticia/1111746/economia/La-Generalitat-diu-ara-que-no-suprimira-totalment-limpost-de-successions-sino-que-el-mantindra-a-partir-del-tercer-grau


Montse Girbau

Nombre de missatges : 108
Fecha de inscripción : 28/06/2009

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

I tant que reculen. Entrevista de Jordi Barbeta a Artur Mas desembre de 2.009. Continuará...

Missatge  Miquel G el Dc 23 Feb 2011, 23:16

ENTREVISTA
Artur Mas, presidente de Convergència i Unió
"CiU suprimirá el impuesto de sucesiones con carácter retroactivo"
JORDI BARBETA JOSEP GISBERT - Barcelona - 20/12/2009

EL GOVERN "El tripartito lastra para la recuperación; pone pegas a la actividad económica"
ALTERNATIVA ECONÓMICA "CiU suprimirá obstáculos y adelgazará la administración"
FINANCIACIÓN "¿Cómo es que con una financiación tan magnífica el déficit crece más este año?"
LA CRISIS "La economía sostenible por sí sola no aguanta el crecimiento"
La supresión del impuesto de sucesiones será una de las propuestas estrella de Artur Mas para las próximas elecciones catalanas, con la guinda de que la aplicará incluso con carácter retroactivo. Unas elecciones que CiU afronta con la firme voluntad de olvidarse del tripartito y presentar una alternativa en positivo para levantar Catalunya.

CiU abanderaba la eliminación del impuesto de sucesiones y al final el tripartito ha llevado a cabo la rebaja. ¿Sienten que su presión ha tenido éxito o que les han arrebatado la bandera?

El tripartito no ha creído nunca en la eliminación del impuesto. Ha actuado a remolque de la presión de CiU y de la propia sociedad civil, pero sin voluntad política y el resultado ha sido que los catalanes, que tendrán que seguir pagando un impuesto, que otros ciudadanos del Estado español ya no pagan, arrastrados por ICV, que tiene el 10% de los votos y 12 diputados. Los catalanes han perdido otra batalla, pero no se ha perdido definitivamente la guerra. Si CiU llega al Govern de la Generalitat, suprimirá este impuesto y, además, con carácter retroactivo a partir de enero del 2010.

¿No es bueno que la gente a la que le toca una herencia comparta el beneficio con el resto de la sociedad?

El impuesto de sucesiones es un tributo injusto que sólo pagan las clases medias. Las grandes fortunas ya no pagan porque utilizan la ingeniería fiscal, muchas veces legal, para evitar este impuesto.

CiU pudo suprimir el impuesto en el 2003 y no lo hizo.

Es cierto. Pero en el 2006 ya me presenté a las elecciones con un programa que incluía precisamente la supresión de este impuesto. En ese momento prácticamente ninguna otra autonomía lo había suprimido, se ha ido haciendo en estos últimos años.

El argumento de la igualdad, formulado por un partido nacionalista que defiende la diferencia, suena extraño…

Primero: si los catalanes, que representamos el 16% de los ciudadanos del Estado, pagamos el 22% de los impuestos que cobra el Estado, ¿además tenemos que pagar más por este impuesto? Segundo, y esto afecta mucho a la singularidad catalana: castiga el ahorro. Tercero: es un impuesto que no tiene sentido desde el punto de vista del concepto de la familia. Y un ejemplo muy gráfico: un mujer de 40 años, con un hijo, enviuda y para poder seguir viviendo en su casa tiene que pagar un impuesto a la Generalitat. Eso no es justo.

Suprimir el impuesto de sucesiones es dejar de ingresar casi la mitad de lo que Catalunya gana con la financiación. ¿No habíamos quedado que la Generalitat estaba mal de dinero?

La Generalitat no se recuperará financieramente hasta que haya un proceso de crecimiento económico en el país. Y esto con el tripartito es casi imposible. El tripartito es un lastre para la recuperación económica de Catalunya.

¿Por qué?

Porque pone pegas a la actividad económica.

¿Este es el principal problema del tripartito?

Es uno de sus grandes problemas. Tienen una mentalidad muy burocrática, quieren controlarlo todo, poner pegas y barreras, contratar a mucha gente en la administración. Y esto significa generar déficit y ahogar la actividad económica.

El Govern acaba de anunciar un plan contra la crisis de unos 5.000 millones de euros.

No sé de dónde sacarán esos 5.000 millones. A no ser que se trate simplemente de coger cosas que ya estaban en el presupuesto, ordenarlas, ponerlas en una cajita con un lacito y hacerse una foto. Me temo que será eso. Fotos ya se han hecho muchas. En julio también se hizo un gran elogio de la financiación, y ahora se ha visto que quizás el nuevo modelo no debía ser tan bueno.

¿Se ha visto?

El presupuesto del 2010 dice que el déficit de la Generalitat es mayor que el del 2009. ¿Cómo puede ser que con una financiación tan magnífica el déficit crezca? Porque crisis ya ha habido este año.

Los sondeos señalan una desconfianza enorme en la política. ¿Por qué hay que confiar en usted y no en el tripartito?

Es una cuestión de mentalidad. Nosotros suprimiremos las pegas que ha puesto el tripartito a la actividad económica. En Catalunya tenemos un Govern débil con una administración omnipresente y omnipotente, una combinación letal. Esto es lo que hay que romper, y pasa por adelgazar la administración pública.

No le imaginamos en la campaña electoral anunciando un ERE a los funcionarios.

Un ERE es imposible, porque la función pública no funciona como la empresa privada. Ahora bien, sí que puede hacerse como en Francia, dejar de cubrir determinadas vacantes y bajas por jubilación.

¿La Generalitat tiene poder suficiente para aplicar una política económica específica que saque a Catalunya de la crisis?

No. Catalunya tiene un poder limitado, pero siempre se ha caracterizado por su gran capacidad de influencia en la política económica española. Catalunya no es una autonomía más que va al Congreso y al Senado a obedecer las directrices del PSOE y del PP. O, al menos, antes no era esto. El trabajo de un presidente de la Generalitat es aprovechar al máximo sus competencias en el campo económico e influir tanto como pueda en las decisiones que se toman en Madrid. Eso es lo que hizo CiU entre el 1993 y el 2001, con buenos resultados por cierto.

El Govern salió al paso y criticó la subida del IVA.

La critica y luego vota a favor.

¿Tiene usted una varita mágica para salir de la crisis?
Resistir hasta el 2011

Miquel G

Nombre de missatges : 23
Fecha de inscripción : 29/01/2010

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Re: OJO QUE RECULAN !!

Missatge  Rafel el Dc 23 Feb 2011, 11:53

A Catalunya hi ha uns centenars de ciutadans que han traspasat desde primer d'enguany. ¿que fan els familiars?, no fan l'audeclaració fent cas a les reiteratives promeses abans i després de les eleccións ?. Axó que está passant es inversemblant. Lo que cal que el govern actual faci honor a la seva paraula i legisli tal com ho ha promés.
L'oposició, quant ells van gobernar van fer lo que pensaven. Ara no governen, que s'anadonin que ells son els responsables i culpables per haver estirat el braç mes que la mániga. Tot ho arreglaven i volen seguir igual, expol.liant a l'estalviador. Es poden posar impostos per molts conceptes, lo que no es acceptable es l'expoli de les families per motius d'un decés. L' únic obcé que hi ha es posar la mà a la butxaca dels difuns i les seves families. Conec algunes, amb petits negocis, poca liquiditat i discret patrimoni, que al cap d'anys d'haver pagat l'ISD encara no han aixecat el cap. No sempre un negoci rendeix per menjar i retornar un prestec. Rafel

Rafel

Nombre de missatges : 161
Fecha de inscripción : 13/11/2008
Edad : 76

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Re: OJO QUE RECULAN !!

Missatge  Montser el Dc 23 Feb 2011, 09:52

No sé si al final recularán o no, pero de momento siguen mareando la perdiz.

Ahora resulta que "gracias" al PSC puede que no sea hasta el otoño...!!!!

"En àmbits parlamentaris circula des de fa dies que l'ajornament, almenys a la tardor, d'aquesta decisió pot ser un dels requisits del PSC per donar suport o abstenir-se pel que fa als pressupostos que el govern entrarà al Parlament a l'abril". (Leer aquí: http://www.elpunt.cat/noticia/article/3-politica/17-politica/374283.html )

Montser

Nombre de missatges : 4636
Fecha de inscripción : 08/05/2009

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Re: OJO QUE RECULAN !!

Missatge  Admin el Dl 21 Feb 2011, 21:57

Sobek71 escrigué:El que em comença a crear cert grau de preocupació creixent és ahir l'escrit d'en Barbeta i avui aquesta CONTRA tan ben dirigida... estem a punt de veure un canvi editorial a LV?.. ja només manca això....estan preparant el camí....?
El que puc aportar per part meva és que, tot i que s'estan publicant algunes cartes a favor de les nostres tesis, hi ha hagut alguna de meva que no l'han publicat.
Però també en l'etapa de la lluita més forta, fa més d'un any, vaig deixar d'escriure-hi perquè no em publicaven les cartes, potser perquè estava molt identificat. Llavors no era important perquè se'n publicaven d'altres, com ara, o sigui que esperem que no sigui un símptoma.

El que és preocupant de debò és el mutisme del Govern. Com ja podreu suposar, fa dies que estem intentant contactar amb alguna de les noves autoritats de la Conselleria d'Economia i Coneixement i espero que aviat ho aconseguirem doncs, com que encara no tenen l'organigrama completat cal donar-los, de moment, un vot de confiança, però petitet i amb data de caducitat.

Admin
Admin

Nombre de missatges : 1108
Fecha de inscripción : 26/10/2008
Edad : 67

Veure perfil de l'usuari http://www.nosuccessions.org

Tornar a dalt Ir abajo

I tant que reculen

Missatge  pregost el Dl 21 Feb 2011, 20:33

Hola companys!

Haurà canviat d'opinió el govern de CiU?
Els mitjans de comunicació es comencen a bellugar en aquest sentit?
O potser son fantasmes meus? L'article d'en Barbeta o la contra d'avui són casualitat?
M'agradaria equivocar-me però fins que no concretin res seguiré pensant que reculen!
Com podríem dir al govern que estem farts d'especular?

Ànims hem de seguir lluitant!

pregost

Nombre de missatges : 8
Fecha de inscripción : 03/10/2009

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Tota la raó del món!

Missatge  Sobek71 el Dl 21 Feb 2011, 11:50

El que em comença a crear cert grau de preocupació creixent és ahir l'escrit d'en Barbeta i avui aquesta CONTRA tan ben dirigida...
estem a punt de veure un canvi editorial a LV?.. ja només manca això....estan preparant el camí....?

jordibonet escrigué:El problema es la ignorància que mostren molts dels que opinen favorablement sobre l'impost, per un exemple clar, només cal llegir la entrevista a en Salvador García-Atance publicada avuí a la contra de L.V., hauríen de tenir clar que...

- Donades les esperances de vida actuals, aqui qui hereta no es el fill de papà jovenet i eixelebrat, aquí la majoría quan heretem ja n'hem fet prou de mèrits, i es mes, molts hem treballat des de molt joves i hem aportat la majoría dels nostres ingressos a la família.
- Hi ha dret que un vidu/vidua de 85 anys o mes hagi de pagar impost de successions?, vinga!, fins i tot a França el cònjuge en queda exempt.
- Hi ha dret que en molts i molts anys les tarifes no s'hagin adequat als nivells d'inflació? (el que tècnicament s'en diu deflactar), si ho haguessin fet, potser no els hi hagués esclatat als nassos aquesta revolta.
- Hi ha dret que les donacions paguin com a molt un 9%, mentre que les herències poden passar del 30%?, i un cop mes, no està aquest recurs mes a l'abast de les families mes pudents a les que els hi sobra liquidessa, que no pas al gruix de classes mitjanes catalanes?, serà que es mes meritocràtic que et donin que no pas heretar.
- Hi ha dret a unes reduccions condicionades a lletres petites tramposes?.
- I tantes i tantes coses que ja hem explicat per activa i per pasiva.

Vinga ja, aquest senyor ja fà anys que va fer el seu particular "pelotazo", i ara que ja s'ha vengut el negoci i viu mes que comodament de les rendes, s'ens ha tornat aristocrata, i per tindre la consciència mes tranquila, munta una Fundació en la que el día de demà sempre s'hi podrà posar a algún babau de la familia. I a mes, no es el Regne Unit un petit paradís fiscal per als rendiments financers?, o sigui, que al cap i a la fí no ha fet mes que posar-hi aquells diners que se li haguèssin tret en cas de que hagués pagat un impost de la renda com el que patim la majoría dels mortals que ni podem muntar fundacions, ni SICAV'S, ni evadir diners a la illa de Jersey, ...

Be, paro que avuí estic ja molt calent i acabaría dient-la molt grossa.

Ah, i que consti que no ho faig per interés propi, ho faig per convicció de que aquest impost tal i com està configurat ara segueix sent injust i sobretot gens equitatiu, ja que qui te molts quartos i poder, ja fà anys i panys que s'en escapoleix.

Sobek71

Nombre de missatges : 173
Fecha de inscripción : 16/12/2008

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Re: OJO QUE RECULAN !!

Missatge  jordibonet el Dl 21 Feb 2011, 11:42

El problema es la ignorància que mostren molts dels que opinen favorablement sobre l'impost, per un exemple clar, només cal llegir la entrevista a en Salvador García-Atance publicada avuí a la contra de L.V., hauríen de tenir clar que...

- Donades les esperances de vida actuals, aqui qui hereta no es el fill de papà jovenet i eixelebrat, aquí la majoría quan heretem ja n'hem fet prou de mèrits, i es mes, molts hem treballat des de molt joves i hem aportat la majoría dels nostres ingressos a la família.
- Hi ha dret que un vidu/vidua de 85 anys o mes hagi de pagar impost de successions?, vinga!, fins i tot a França el cònjuge en queda exempt.
- Hi ha dret que en molts i molts anys les tarifes no s'hagin adequat als nivells d'inflació? (el que tècnicament s'en diu deflactar), si ho haguessin fet, potser no els hi hagués esclatat als nassos aquesta revolta.
- Hi ha dret que les donacions paguin com a molt un 9%, mentre que les herències poden passar del 30%?, i un cop mes, no està aquest recurs mes a l'abast de les families mes pudents a les que els hi sobra liquidessa, que no pas al gruix de classes mitjanes catalanes?, serà que es mes meritocràtic que et donin que no pas heretar.
- Hi ha dret a unes reduccions condicionades a lletres petites tramposes?.
- I tantes i tantes coses que ja hem explicat per activa i per pasiva.

Vinga ja, aquest senyor ja fà anys que va fer el seu particular "pelotazo", i ara que ja s'ha vengut el negoci i viu mes que comodament de les rendes, s'ens ha tornat aristocrata, i per tindre la consciència mes tranquila, munta una Fundació en la que el día de demà sempre s'hi podrà posar a algún babau de la familia. I a mes, no es el Regne Unit un petit paradís fiscal per als rendiments financers?, o sigui, que al cap i a la fí no ha fet mes que posar-hi aquells diners que se li haguèssin tret en cas de que hagués pagat un impost de la renda com el que patim la majoría dels mortals que ni podem muntar fundacions, ni SICAV'S, ni evadir diners a la illa de Jersey, ...

Be, paro que avuí estic ja molt calent i acabaría dient-la molt grossa.

Ah, i que consti que no ho faig per interés propi, ho faig per convicció de que aquest impost tal i com està configurat ara segueix sent injust i sobretot gens equitatiu, ja que qui te molts quartos i poder, ja fà anys i panys que s'en escapoleix.

jordibonet

Nombre de missatges : 756
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Re: OJO QUE RECULAN !!

Missatge  Rafel el Dg 20 Feb 2011, 21:08

Si tenim en compte que els d'ICV, van forçar al PSC a restringir la mini reforma de l'any passat, i que encara avui quant els sents parlar fan bastant de fástic, (per la demagogia en que emprean el mot "RICS"), sería del tot descebador que el PSC forcés a CiU a un incompliment de la seva proposta estrella, que els hi va donar moltísims vots. Moltísima gent no ho entendriem i mai mes confiariem amb CiU, i menys tenin en compte que está clarisim que el PP de Catalunya els hi donaría suport. A mi personalment l'escrit d'en Jordi Barbeta del que soc un lector habitual, tampoc m'ha agradat gens. Rafel

Rafel

Nombre de missatges : 161
Fecha de inscripción : 13/11/2008
Edad : 76

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Re: OJO QUE RECULAN !!

Missatge  Admin el Dg 20 Feb 2011, 20:37

És francament inquietant que el senyor Jordi Barbeta, sempre tant ben informat sobre tot el que passa a l'interior dels partits, comenti aquesta possibilitat. Seria francament risible que ara CiU fes algun pacte o aliança amb el PSC però, certament, cal reconèixer que alguna cosa han donat a entendre. O potser és que no s'han explicat bé, com s'acostuma a dir últimament.

En un altre lloc d'aquest Fòrum trobareu la ressenya de la reunió que vam mantenir amb el Grup Parlamentari del PP de Catalunya, després de la qual aquest va presentar la seva proposició de Llei de supressió de l'impost.

Personalment, penso que CiU no voldrà passar per la vergonya d'haver de donar suport a una proposició de Llei del PP i haurà de presentar el seu Projecte de Llei, que ja s'hauria d'haver presentat, però sigui com sigui esperem que serveixi per recordar-li al partit del Govern les seves promeses, fer que es desperti d'una vegada i ho tramiti amb procediment d'urgència.

De moment, segueixo trobant a faltar un missatge clar del Govern, d'índole pràctic, que avisi als contribuents que s'esperin a declarar a que estigui aprovada la (suposada) nova Llei, cosa que no em deixa tranquil ...

Admin
Admin

Nombre de missatges : 1108
Fecha de inscripción : 26/10/2008
Edad : 67

Veure perfil de l'usuari http://www.nosuccessions.org

Tornar a dalt Ir abajo

No m'agrada gens l'article d'en Barbeta a LV d'avui diumenge...

Missatge  Sobek71 el Dg 20 Feb 2011, 17:48

Perill, perill....

El escrito de hoy domingo en la Vanguardia de Barbeta me parece muy inoportuno. No puedo entender de ninguna de las maneras este “desliz” sobre que Mas se verá forzado a no cumplir su palabra con respecto al IS. No puedo entender este giro precisamente en alguien que ha escrito siempre afin a las ideas de este foro. Un parón,tras editoriales claros contra el ISD que hemos visto en ese mismo periódico...y nos salen que el futuro será la gran sociovergència para tirar el país hacia adelante..y el precio, parar la reforma del ISD.
Algo huele a podrido en Dinamarca...
Si los aliados se giran de esta manera van a estar generando lo que buscan los de siempre, y es que pase el tiempo y el govern no actúe y se frene. Me parece demencial la postura de que Mas debe de conseguir que su acción de gobierno le tenga que ser aplaudida -con las orejas ?-, por el saliente partido mayoritario del denostado Trispartit, las reformas que hay que hacer gracias al dispendio y mal gobierno anterior. Mas debe de gobernar, que para eso se le votó. Hay que denunciar la caradura del PSOE y del PSC con un gran finançament que ya se ha visto la tomadura de pelo que era..y encima, con estos hay hacer pacto de país ? Mas no tiene que buscar la ayuda de precisamente un partido que engañó de forma reiterada a los catalanes, y que siguen siendo la alfombra del PSOE en Madrid. Mas debe de explicar las coses y que su gobierno comunique mejor al pueblo catalán lo que hay.
Recuerden que el PSC se bajaron los pantalones ante los extremistas neo-comunistas, carga pesada para una sociedad moderna. Si lo que se está sugiriendo es la tan temida sociovergència y que el precio a pagar es frenar la "inoportuna reforma", según el articulista, aunque más que justa -idem-, empezamos mal, pero que muy mal, y como que hay mundo que yo me largo de esta tierra más cercana al cenagal que a otra cosa. Mas debe de dar por cumplida su palabra, reiterada una y otra vez. Está claro que si se deja vencer por este flanco toda su credibilidad estará tocada, y estos hipotéticos socios serán los mismos que se lo echarán en cara después. Manda narices que ZP demostrase tener más criterio, y palabra, al quitar patrimonio y cumplirlo. Cómo se puede ni siquiera sugerir que Mas deberá de frenar una de sus propuestas estrellas. Estamos lanzando ya globos sonda? Tras los últimos movimientos del PP en el Parlament el govern tendrá la oportunidad de dar de una vez validez a sus palabras. Si no es así, si se tira atrás, tendremos que reorganizarnos y aprovechar los fondos. ¿Habrá que hacer una nueva campaña?
Verdaderamente el govern ya tarda demasiado, y no lo está tirando hacia adelante. Se engaña una vez, dos no.
Habrá que estar más atento que nunca a los siguienets movimientos....

Saludos,


COTACO escrigué:Hi tant que reculen! De la poca retroactivitat que parlen es del 01/01/2011 i no es recorden del dit: 01/01/2010. De que serveixen les promeses fetes per l'Artur Mas? Cal tirar d'hemeroteca?


Editat per darrera vegada per Sobek71 el Dg 20 Feb 2011, 23:29, editat 1 cop en total

Sobek71

Nombre de missatges : 173
Fecha de inscripción : 16/12/2008

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

RECULI Sr Mas

Missatge  assgupe el Ds 12 Feb 2011, 17:44

Reculi Sr. Mas,

Així els meus fills, que ja han marxat d'aquest pais o de l'esquizofrenia dels nostres dos païssos sobreposats, tindran, encara, un motiu menys per tornar, perquè si ve la crisi pot ser un detonant per marxar, cal tenir també prou motius per a tornar. I aquests cada cop es van diluint més entre grans motius de tota mena per afavorir a ni-nis, a mentalitats funcionarials, a donants i receptors de grans ajuts per grans projectes del no res, per titllar als emprenedors i emprenedores, que sobresurtin una mica, de grans rics i fer que aquells pares i mares que encara poden ajudar una mica als seus fills, acabin sentint-se com imbècils per no gastar-s'ho tot i, en tot cas, deixar-lis deutes.
Miri, si vosté recula, ja no caldrá que paguin res. Els meus bens, que no es poden moure i no donen rendiments, seran directament per vostés, perquè pagar l'ISD i complements, pot ser molt més costós que el seu valor monetari. I això, en el fons, alliberará els meus fills, que podran passar del seu valor sentimental, familiar o altres per l'estil. Ells i jo ens en anirem, que allà estan ben considerats i és guanyen la vida, sense haver de demanar perdò per ser capaços de fer-ho i sense que estiguin tots els partits solucionant els problemes del país amb les esquenes dels altres.

Ja s'ho faran.

assgupe

Nombre de missatges : 60
Fecha de inscripción : 22/02/2009

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

reculen

Missatge  coca 67 el Ds 12 Feb 2011, 16:25

Bé si fa o no fa tots recordem les desavinences i picabaralles dins el tripartit a causa de la reforma de l'impost -sobretot la tozudesa dels neocomunistes de eu-icv-,ara no ens pot estranyar que vagin en contra de ciu,oblidant l'enquesta que va encarregar el tripartit sobre l'impost de successions i autocensurada per ells mateixos
http://www.elsingulardigital.cat/cat/notices/2011/02/el_tripartit_va_amagar_una_enquesta_on_el_83_veia_injust_l_impost_de_successions_63679.php

coca 67

Nombre de missatges : 55
Fecha de inscripción : 23/07/2009
Edad : 49

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Re: OJO QUE RECULAN !!

Missatge  irina el Ds 12 Feb 2011, 11:24

Efectivamente, la lucha titánica entre las fuerzas de derecha e izquierda por esta supresión es muy intensa. Las declaraciones de ayer de Artur Mas diciendo "Reduirem i molt l'impost de successions per posar-nos al nivell de la resta de l'Estat que tenen millor situació fiscal. Pel que fa a l'impost de donacions, ha dit que com que es tracta d'un acte voluntari que es fa en vida, el tocarem en el futur però no té la mateixa urgència que el de successions", confirma que no hará caso de las "recomendaciones" de Salgado y que mantendrá la parte sustancial de su compromiso electoral en cuanto a este impuesto.

A mi entender, lo que está pasando es que el Govern está tardando demasiado en tomar la decisión, no sabemos si es por que les está temblando el pulso a la hora de dominar el timón o por tactismo electoral (intentar soslayar la inevitable foto CiU-PPC en este tema tras aprobarse la ley, o las dudas existenciales ahora si ahora no de ERC) o porque desde Madrid nos han tomado la medida y con lo de la gracieta de que tienen la llave de la autorización sobre las políticas de refinanciación de nuestra deuda pública, presionan hasta el infinito. Una herida no puede estar abierta tanto tiempo, pues si no los contrincantes aprovechan para hundir mas sus dedos, pues hasta Laporta se atreve ya con el nuevo gobierno. Hay que decidirse en este tema ya y sin pusilanimidad.

Por otra parte el Govern está fallando en la estrategia de comunicación y pedagogía sobre la conveniencia de esta eliminación, pues no entra claramente a desmontar los simplistas argumentos de la oposición sobre la conveniencia de dicha supresión y está metido en un lío de dudas entre si reformar intensamente la propia reforma del Tripartit (eliminando su letal letra pequeña y/o aproximando los tipos impositivos marginales de sucesiones a los existentes en donaciones) u optar por las elevadas bonificaciones en cuota aplicadas en otras CCAA (aunque sea mediante implantación gradual creciente), o una mezcla de ambas cosas; así como si la ley tendrá algún tipo de efecto retroactivo o la aprobarán dentro de unos meses con la clásica disposición final que diga: "Esta ley entrará en vigor al día siguiente a su publicación en el Diario oficial de la Generalitat de Catalunya". Por otra parte, no está comunicando adecuadamente que la supresión solo beneficiará a los parientes de Grupo I y II, que es donde el impuesto produce las mayores injusticias de tributación.

Sres Mas, Mas-Colell, Duran-Lleida, etc, pónganse las pilas y gobiernen, que para eso han sido elegidos; pues si no se puede caer en la trampa que cayó Zapatero en su momento y esperar ilusamente que "el buenismo" solucione los problemas del país. Con la que está cayendo lo que pide el pueblo es que se aplique de una vez la famosa frase: "cap fred, cor calent, puny fer, peus a terra", pues el objetivo es llegar a puerto con el barco lo menos agujereado posible y evitar que se hunda en medio del mar.

irina

Nombre de missatges : 260
Fecha de inscripción : 07/11/2009

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Re: OJO QUE RECULAN !!

Missatge  joan64 el Ds 12 Feb 2011, 01:14

Verdaderamente la presión a la que están sometiendo a CIU en este tema es terrible. Hasta a Laporta le toca ahora oponerse a la supresión. Bueno, esperemos que no cedan y que el primer problema de los catalanes en las encuestas no sea la clase política.

joan64

Nombre de missatges : 51
Fecha de inscripción : 19/11/2009

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Re: OJO QUE RECULAN !!

Missatge  COTACO el Dt 08 Feb 2011, 11:39

Hi tant que reculen! De la poca retroactivitat que parlen es del 01/01/2011 i no es recorden del dit: 01/01/2010. De que serveixen les promeses fetes per l'Artur Mas? Cal tirar d'hemeroteca?

COTACO

Nombre de missatges : 3
Fecha de inscripción : 08/02/2011

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Re: OJO QUE RECULAN !!

Missatge  irina el Dg 09 Gen 2011, 20:22

En la entrevista al President de la Generalitat publicada en La Vanguardia de hoy cabe resaltar los dos siguientes párrafos:
_____________________________________________________________________
Hablemos de sus compromisos: suprimir el impuesto de sucesiones con efecto el 1 de enero del 2011. ¿Cuándo lo aprobará el Govern?
Intentaremos que sea en el primer semestre de este año. El objetivo es que ningún catalán sea discriminado respecto a otros territorios del Estado, así que equipararemos la legislación catalana a la más beneficiosa del resto de las autonomías. Desde el punto de vista financiero no es un buen momento, pero hay que cumplir los compromisos. Habrá menos ingresos, cierto, pero evitaremos que los catalanes inviertan en otras comunidades para eludir el pago de este impuesto. Es importante que el dinero se quede en Catalunya y trabaje en Catalunya

Se pronunció en contra de la subida del IRPF llevada a cabo por el tripartito. ¿Mantiene el compromiso de devolverlo a la situación anterior durante esta legislatura?
Mantengo el compromiso de que todos los incrementos fiscales e impositivos que hizo el tripartito en el transcurso de la legislatura iremos poniéndolos al nivel de antes de las subidas. Y la prioridad es actuar sobre el impuesto de sucesiones en este año 2011, por el hecho de que hay una discriminación evidente y nuestro compromiso y credibilidad.
________________________________________________________________________

Por sus palabras se puede deducir que antes del 30/6/2011 ya estará aprobada la reforma y con efectos 1/1/2011, para que se puedan liquidar las primeras defunciones de este año con la bonificación ya aplicada.

De las respuestas a las preguntas realizadas por el director de dicha publicación, podría deducirse también que no habrá ningún tipo de fórmula extraña en el sentido de ir escalando en un par de años el grado de supresión, sino que se posiblemente se aplique la bonificación en cuota del 99% desde el primer momento (quedando el impuesto a un nivel simbólico o DE CONTROL TRIBUTARIO DE LOS MOVIMIENTOS PATRIMONIALES).
Esperemos que sea así y que nuestro timonel aguante bien la presión.

No queda claro de momento cómo quedará la fiscalidad definitiva de las donaciones efectuadas a partir de 1/1/2011, cuyas liquidaciones deberán presentarse en los 30 días posteriores a su materialización.

irina

Nombre de missatges : 260
Fecha de inscripción : 07/11/2009

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Re: OJO QUE RECULAN !!

Missatge  Admin el Ds 08 Gen 2011, 12:56

Quisiera añadir, al hilo del post original motivado por el abandono por parte de CiU del término "supresión", que tal como hemos mencionado siempre en conferencias, artículos, entrevistas, reportajes, nuestra página web, Foro, etc., el ISyD es un impuesto estatal cedido a las Comunidades Autónomas por lo que éstas pueden regular ciertos aspectos del mismo pero no suprimirlo, potestad privativa del Gobierno Central.

Por lo tanto, en mi modesta opinión, cuando CiU o cualquier otro partido se ha referido a la "supresión", todos deberíamos haber entendido que se trataba de utilizar un término comprensible para el gran público (y también efectista, por qué no decirlo) para dar a entender que su propuesta significaba dejarlo sin contenido a efectos prácticos.

Puesto que no es posible la supresión pura y simple a nivel autonómico y sabemos que en el resto de comunidades donde se ha "suprimido", en realidad lo que se ha legislado es una reducción del 99% o similar de la cuota a pagar para los grupos de parentesco I y II (tal como también se explica en nuestra página web) es por lo que entendemos, como muy bien ha desarrollado Irina en los posts anteriores, que esta reducción de la cuota es la medida que adoptará el Govern para poner en práctica la "supresión" prometida y a mí personalmente me parece muy saludable que se empiece a llamar a las cosas por su propio nombre como "reducir a la mínima expresión".

La ARIS seguirá vigilante y en actitud proactiva hasta que esta promesa se haga realidad, pero pedimos una vez más la colaboración de todos, ahora para contrarrestar las campañas que pueda hacer algún partido en contra del Govern basándose en este tema, tal como se ha empezado ya a ver y oír en los medios de comunicación. Desearía que, en este sentido, todos y cada uno de nosotros asumiéramos el deber de no dejar pasar ninguna de estas provocaciones y responderlas allá donde ocurran, si es en la prensa escrita mediante cartas al director y/o comentarios en los foros de los periódicos digitales y si es en radio o televisión mediante llamadas a los programas que las admitan, etc., tal como hicimos en el pasado.

Recordad, este tema es una promesa electoral y por lo tanto se ha de cumplir. Si la mayoría de la población de Cataluña ha votado a este partido, es que la mayoría desea, entre otras cosas, esta supresión. Se trata de un impuesto injusto que hace tributar doblemente por los bienes que se heredan, los cuales han tributado siempre y seguirán tributando sus propios impuestos. Los "ricos" no serán los beneficiados por esta "supresión" pues tienen y siempre han tenido sus propios sistemas para evitar pagar este impuesto que, en realidad, grava a las clases medias. La reciente reforma, que aún no está totalmente en vigor después de un año de haber sido promulgada, está llena de letra pequeña y excepciones y condiciones que impiden que en ciertos casos puedan aplicarse totalmente algunas de las mejoras anunciadas a bombo y platillo. Por no hablar de la desventaja fiscal que representa la regulación actualmente en vigor del ISyD en Cataluña frente a otras comunidades autónomas, lo que provoca deslocalizaciones de empresas y capitales que causan, en parte, el empobrecimiento general que afecta de un tiempo a esta parte a Cataluña, mientras otras comunidades con mejor fiscalidad ven beneficiada su economía por este hecho.


Editat per darrera vegada per Admin el Dg 09 Gen 2011, 02:10, editat 4 cops en total (Razón : Afegits dos darrers paràgrafs.)

Admin
Admin

Nombre de missatges : 1108
Fecha de inscripción : 26/10/2008
Edad : 67

Veure perfil de l'usuari http://www.nosuccessions.org

Tornar a dalt Ir abajo

Re: OJO QUE RECULAN !!

Missatge  irina el Ds 08 Gen 2011, 11:02

Es comprensible los temores de joan64 por cuanto más o menos todos estamos impacientes y preocupados por esta cuestión. No obstante yo continuo manteniendo una razonable esperanza sobre la materialización de dicha eliminación con efectos 1/1/2011, en base a lo indicado el día de reyes.

Creo que todos debemos estar serenos pues seguramente aprobarán una buena ley (aparte de la solvencia técnica del Conseller, he estado estudiando los currículums de los nuevos secretarios y directores generales del Dpto. de Economía y realmente son gente muy preparada y experimentada que sabrán como regular el tributo aplicando criterios profesionales más que políticos; sin que la letra pequeña sea mareante y disuasoria como hacían en el anterior gobierno). Como el PPC no pondrá problemas con dicha eliminación para los grupos I y II, la misma podrá aprobada con mayoría parlamentaria suficiente. Por otra parte el PSC parece ser que mantendrá una posición relativamente neutral sobre esta cuestión (por eso en el famoso documento del acuerdo de investidura no se abordaba directamente el tema, para evitar corsés).

No obstante, ya sabemos que en política las cosas nunca están totalmente claras ("tot es molt confús" que dirían seguramente en la familia real) y todo está sujeto a negociación permanente, por lo que podría ser que el gobierno se vea obligado a adoptar algún tipo de medida complementaria en dicha eliminación para "CONTENTAR A LA GALERÍA":
Por ejemplo, podría pasar que la bonificación en cuota que entre en vigor el 1/1/2011 no sea del 99% sino, por decir algo, del 85% para el 2011, 95% para 2012 y 99% a partir del 2013, pues el objetivo principal del gobierno es eliminar la constante sangría de las deslocalizaciones que mencionaba el otro día. Sería una forma de cumplir con su programa, pero adaptándolo a las actuales necesidades financieras de la Generalitat y a la gradual equidad tributaria y acercamiento a lo regulado en otras CCAA. (Recordar el estudio universitario recopilado por Montser el 22/11/2010, donde se aporta una comparativa bastante buena, aunque algo crítica, sobre como cada zona geográfica de régimen común ha ido legislando sobre esta materia).

Quienes apostamos por CiU en las pasadas elecciones, creo que no quedaremos decepcionados, si bien sería recomendable que se dieran prisa pues si hemos de estar demasiados meses aguantando los ataques de determinados partidos y otro tipo de instituciones sobre este tema, cada vez será más difícil aprobar una ley razonable y más ante la perspectiva de las próximas elecciones municipales, en que las espadas están en alto.

Por otra parte, a 30/6/2011 han de liquidarse las declaraciones derivadas de los fallecimientos acaecidos a partir del día 1/1/2011, por lo que cuanto antes se legisle sobre esta materia mejor, para que los sujetos pasivos sepan a qué atenerse y a planificar en lo posible los flujos financieros correspondientes.

irina

Nombre de missatges : 260
Fecha de inscripción : 07/11/2009

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Re: OJO QUE RECULAN !!

Missatge  joan64 el Dv 07 Gen 2011, 13:28

Aterrado me tienen, si la retroactividad 2010 la han olvidado sin decir palabra, porque no 2012 0 2013. Esperemos que Irina tenga razón y la ley de acompañamiento contemple la bonificación del 99%. Supongo que deberá salir un día de estos ¿no?

joan64

Nombre de missatges : 51
Fecha de inscripción : 19/11/2009

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

reculen

Missatge  coca 67 el Dj 06 Gen 2011, 13:09

verge santa!!! el que em sorprén es que en el pais de l'auca del senyor esteve,estalviador i treballador haguem aguantat -i pagat- aquest impost estoicament durant tant de temps;mantindre l'impost ha sigut tant incrongruent com si a dinamarca hi hagués una llei obligant a les dones anar amb burka

coca 67

Nombre de missatges : 55
Fecha de inscripción : 23/07/2009
Edad : 49

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Re: OJO QUE RECULAN !!

Missatge  alf17 el Dj 06 Gen 2011, 13:03

Irina,

gracias por tu estupenda aportación.

La verdad, me había puesto algo nervioso ... es que no puedo con los políticos.

Un saludo

Alfredo

irina escrigué:No nos pongamos nerviosos, que las cosas van por el buen camino. Independientemente de que ICV/ERC hayan iniciado la previsible campaña de intoxicación informativa recurriendo a la cantinela y demagogia de siempre, que ocasionó el famoso lío mental y cortocircuito en el PSC, que contribuyó a la extraña, incoherente y llena de trampas reforma del ISD del 2010 (que acabó "quemando" a todo un Catedrático en Hacienda Pública como era el ex-conseller Antoni Castells), Artur Mas cumplirá con su recurrente compromiso electoral con este impuesto, en base a los siguientes argumentos, según mi modesto entender e intentando leer entre líneas las diferentes noticias recopiladas por Montser y otros:

1) BONIFICACIÓN 99% --> En la entrevista de TV3 a Mas-Colell cuando se indica que el impuesto se reducirá A LA MÍNIMA EXPRESIÓN, lo que en el fondo se está indicando es que como mínimo se aplicará una bonificación en la cuota final a pagar del 99% para los grupos de parentesco I y II, de acuerdo con lo legislado por otras CCAA. Esto es así, por cuanto técnicamente solo el Estado puede proceder a eliminar totalmente el tributo, el cual simplemente está cedido a los territorios de régimen común.
(Diario 5Dias de ayer --> "El presidente de la Generalitat indicó asimismo que en las próximas semanas el departamento de Economía de Andreu Mas-Colell encargará un ESTUDIO COMPARATIVO con las otras comunidades autónomas para determinar en cuál de ellas la situación es más ventajosa para el contribuyente, lo que supondrá la práctica supresión del gravamen en Cataluña").

2) JUSTIFICACIÓN DE LA SUPRESIÓN --> El nuevo gobierno deberá explicar con detalle y pedagogía los motivos de dicha eliminación, para que la población entienda que es mejor para la Generalitat renunciar a los FUTUROS PEAJES SOBRE LA MUERTE, pues a cambio la gente no cambiará su residencia fiscal, inversiones o empresas a otras CCAA, ya que esto si que afecta a los ingresos presentes del día a día (IBI, IAE, IRPF, Impto.Sociedades, IVA, ITP, nivel de empleo, etc).
(Diario Avui de ayer: Tot i la situació de la Generalitat, Artur Mas pensa mantenir el compromís de suprimir l'impost de successions. El president està convençut que aquest tribut té un impacte econòmic negatiu, ja que s'han detectat empreses que es deslocalitzen a altres comunitats autònomes per aquest motiu. “No ho farem per beneficiar els rics com diuen alguns, sinó per reactivar una part de l'economia catalana. S'estan perdent inversions a Catalunya a causa d'aquest impost, perquè en altres zones de l'Estat no existeix o està molt disminuït” va afegir-hi. La supressió del tribut quedarà inclosa en el pròxim PRESSUPOST de la Generalitat, corresponent a aquest any, que encara no està elaborat).
La negativa carta de lector publicada esta semana en El Periódico no será la primera, pues "la maquinaria verde" no parará. Esperemos que diferentes lectores vayamos aportando respuestas contrarias que justifiquen con datos objetivos y técnicos la conveniencia para el país de dicha eliminación, pues ya está bien de que aparte de ser la comunidad de mayor CARGA FISCAL e inflación, se nos vayan las inversiones a otros sitios y aquí solo nos queden los gastos (sanitarios, educativos, de seguridad ciudadana, déficit de infraestructuras, desempleo, etc).

3) FECHA DE EFECTOS --> Aquí el nuevo gobierno lo tiene magro, pues tal como están las finanzas públicas será muy difícil hacerlo retroactivo al año 2010 (salvo quizá alguna mejora de tipo técnico como se apuntó en otro post). A mi juicio, la supresión entrará en vigor con efectos 1/1/2011, para hechos imponibles meritados a partir de esa fecha. Intentarán introducir dicha bonificación en la Ley de Acompañamiento a los presupuestos del 2011, que están elaborando a marchas forzadas, por cuanto el tiempo va en contra para disminuir el déficit y refinanciar las deudas de la mejor manera posible. El PPC ya ha dicho por activa y por pasiva, que CiU puede contar con su pleno apoyo para proceder a eliminar el ISD.
El gobierno de Catalunya mantendrá los tipos incrementados en IRPF para rentas altas durante 2 años, para que "la caverna" (que continua añorando los "buenos" tiempos de la URSS y Cuba) quede tranquila; si bien todo el mundo sabe que las rentas VERDADERAMENTE altas, de siempre han tenido sus mecanismos para soslayar este tipo de medidas (a modo de ejemplo, léase en elEconomista de hoy lo del ERE de Clesa y como Ruinasa tiene domiciliada toda la estructura societaria de sus matrices en paraísos fiscales, financieros y mercantiles).

Saludos y FELICES REYES MAGOS, tanto para los peques como para los no tan peques.

alf17

Nombre de missatges : 11
Fecha de inscripción : 23/09/2009
Edad : 53

Veure perfil de l'usuari

Tornar a dalt Ir abajo

Re: OJO QUE RECULAN !!

Missatge  Contenido patrocinado Hoy a las 10:33


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 1 de 2 1, 2  Següent

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt


 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum