Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

DonACIO O HEREncIA

2 participantes

Ir abajo

DonACIO O HEREncIA Empty Re: DonACIO O HEREncIA

Missatge  jordibonet Dj 02 Set 2010, 21:09

Et contesto sobre el cos del teu post.

Jordicf escrigué:Jordi,
Moltes gracies novament.
El meu pare ja te posat el pis en testament, directament per mi, sense que la meva mare sigui usufructuaria (nomes en aquest cas ja que a la meva germana se l'hi va donar un pis per ella ja fa uns anys). La resta de bens estan repartits entre tots dos fills, amb excepció de tres propietats que son tant del meu pare com de la meva mare. Aquestes passen directament a ella. En quan a la resta de bens la meva mare consta com a usufructuaria.
Intentaré fer una petita relació per poder tenir una idea aproximada de les quantitats a pagar, si malauradament es produís el cas abans de juliol 2011 o desprès de juliol del 2011.
Entenc que tinc que fer tres càlculs diferents, un per la meva herència, un per la de la meva germana i un càlcul per lo que representa el "usdefruit" de la meva mare, que si no entenc malament es un 10% dels valors cadastrals un cop aplicat els coeficients del municipi i els coeficients reductors del 0.80.
Suposo que el càlcul de la meva mare, es el 10% del valors dels quals es usufructuaria i els percentatges que toquin segons el escalat (amb les deduccions per parentiu i per el pis que consta com a domicili habitual). Ho sento però jo no m'acabo d'aclarir amb els usosdefruit amb el que no et puc ajudar en aixó, però el que si que us pot convindre, es que en lloc de l'usdefruit, prengui el ple domini d'alguns bens, ja que a mes de la deducció per cònjuge, si la mare te mes de 75 anys també gaudeix de la reducció per persones grans que es acumulable.
El domicili habitual del meu pare (que aquest es solament propietat d’ell) passa en primer terme a la meva mare, per lo tant suposo que si que puc deduir el 95 % com a domicili habitual? La deducció del 95% de l'habitatge habitual la poden aplicar el/la cònjuge i els descendents.
En quant al càlcul de la meva herència i de la meva germana es fa amb els coeficients corrector dels municipis i aplicant les deduccións del 0.80 i per parentiu? En principi si, però de fet el que diu la llei es que s'ha de declarar el valor real, el tema dels coeficients no garantitza que no puguin fer una taxació a l'alça, però amb la situació actual del mercat immobiliari, jo crec que no hauría de passar.En quan al tema de la Donació, desconeixia que si malauradament el meu pare ens deixes abans de quatre anys, tindria que tornar a tributar com a herencia.No es que hagis de tributar de nou per el valor de la donació, però si que et fà pujar el percentatge de la resta de bens.
Moltes gracies altre vegada.
Jordicf
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

DonACIO O HEREncIA Empty Re: DonACIO O HEREncIA

Missatge  jordibonet Dj 02 Set 2010, 20:54

Et contesto sobre el cos del teu post

Jordicf escrigué:Jordi,

1/ Si parlem de pisos llogats tambe entra en lo que dius tu de "negoci/empresa familiar"? Tret que tingueu una persona contractada i una seu social NO es considera negoci/empresa familiar, i encara que la tinguessiu, podeu tindre problemes ja que en principi la deducció del 95% s'aplica a quelcom que sigui productiu.
2/ Si dos dels locals, estan ocupants per la meva germana per una botiga seva i no paga cap tipus de lloguer afecta amb alguna cosa per les deduccions aplicables? Es a dir seria avantatjos (ara que encara i som a tems) de posar un lloguer per aquests dos locals, encara que sigui fictici? Les coses ficticies avui en día son dificils, pensa que en el lloguer de locals comercials s'ha d'aplicar retenció, així que afectarà a la declaració de renda de qui siguin propietaris.
Gracies

Jordicf
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

DonACIO O HEREncIA Empty Re: DonACIO O HEREncIA

Missatge  Jordicf Dj 02 Set 2010, 12:41

Jordi,
Moltes gracies novament.
El meu pare ja te posat el pis en testament, directament per mi, sense que la meva mare sigui usufructuaria (nomes en aquest cas ja que a la meva germana se l'hi va donar un pis per ella ja fa uns anys). La resta de bens estan repartits entre tots dos fills, amb excepció de tres propietats que son tant del meu pare com de la meva mare. Aquestes passen directament a ella. En quan a la resta de bens la meva mare consta com a usufructuaria.
Intentaré fer una petita relació per poder tenir una idea aproximada de les quantitats a pagar, si malauradament es produís el cas abans de juliol 2011 o desprès de juliol del 2011.
Entenc que tinc que fer tres càlculs diferents, un per la meva herència, un per la de la meva germana i un càlcul per lo que representa el "usdefruit" de la meva mare, que si no entenc malament es un 10% dels valors cadastrals un cop aplicat els coeficients del municipi i els coeficients reductors del 0.80.
Suposo que el càlcul de la meva mare, es el 10% del valors dels quals es usufructuaria i els percentatges que toquin segons el escalat (amb les deduccions per parentiu i per el pis que consta com a domicili habitual).
El domicili habitual del meu pare (que aquest es solament propietat d’ell) passa en primer terme a la meva mare, per lo tant suposo que si que puc deduir el 95 % com a domicili habitual?
En quant al càlcul de la meva herència i de la meva germana es fa amb els coeficients corrector dels municipis i aplicant les deduccións del 0.80 i per parentiu?
En quan al tema de la Donació, desconeixia que si malauradament el meu pare ens deixes abans de quatre anys, tindria que tornar a tributar com a herencia.

Moltes gracies altre vegada.
Jordicf

Jordicf

Nombre de missatges : 4
Fecha de inscripción : 16/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

DonACIO O HEREncIA Empty DonACIO O HEREncIA

Missatge  Jordicf Dj 02 Set 2010, 12:31

Jordi,

1/ Si parlem de pisos llogats tambe entra en lo que dius tu de "negoci/empresa familiar"?
2/ Si dos dels locals, estan ocupants per la meva germana per una botiga seva i no paga cap tipus de lloguer afecta amb alguna cosa per les deduccions aplicables? Es a dir seria avantatjos (ara que encara i som a tems) de posar un lloguer per aquests dos locals, encara que sigui fictici?

Gracies

Jordicf

Jordicf

Nombre de missatges : 4
Fecha de inscripción : 16/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

DonACIO O HEREncIA Empty Re: DonACIO O HEREncIA

Missatge  jordibonet Dj 02 Set 2010, 11:31

Una cosa mes, els exemples que he posat al meu post son vàlids sempre que dins dels bens que hauríes d'heretar no hi-hagi negoci/empresa familiar, ja que si n'hi-ha, i t'apliques la deducció del 95% del seu valor, automàticament les reduccions personals es redueixen a la meitat.

Jo es quelcom que he criticat mes d'un cop, ja que a sobre perjudica mes als petits negocis com pugui ser una humil botiga de barri, que no als mitjans o grans.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

DonACIO O HEREncIA Empty Re: DonACIO O HEREncIA

Missatge  jordibonet Dj 02 Set 2010, 10:02

85 anys es una edat molt avançada per plantejar-se una donació, ja que si el teu pare morís abans de que haguessin passat 4 anys, es possible que perdis una bona part de l'estalvi que et pogués suposar la donació en vida, ja que al valor de la herència s'hi acumularía el de la donació per calcular el tipus impositiu, i com es un impost progressiu, a mes valor, mes percentatge.

Per un altre cantó pel que expliques entenc que el pis es propietat del teu pare, però que ell no hi està empadronat. Si es així, no pots gaudir de la deducció del 95% del valor de l'habitatge habitual del causant, ara, pensa que actualment els fills gaudeixen de 171.875€ de reducció sobre el valor de la herència, i de la resta, una reducció del 50% amb un límit de 78.125€. Aquests imports a 1 de juliol de 2011 seràn 275.000€ i 125.000€ respectivament.

Per últim en cas d'herència, es pot aplicar un 20% de descompte en el valor dels immobles, així que en lloc de 239.000€, el valor en cas d'herència es pot reduïr fins 191.200€.

Com crec que el mes clar per que vegis si surt o no a compte son els números, van uns exemples del que pagaríes d'impost de successions en 3 supòsits:

1. Només el pis amb valor net d'herència de 191.200€: actualment pagaríes 676€, i des de l'1 de juliol de 2011 0€.

2. A mes bens per valor de 100.000€, total 291.200€: actualment 4.563€, i des de l'1/7 567€.

3. A mes bens per valor de 200.000€, total 391.200€: actualment 13.532€, i des de l'1/7 4.391€.

Per tot plegat jo la donació no la trobo aconsellable, però si el teu pare te decidit que el pis en questió es tot per tu, el que convé es que així consti al testament, si no hi-ha testament, o es el típic de repartiment a parts iguals sense mes detalls, es questió de que aneu a cal notari.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

DonACIO O HEREncIA Empty DonACIO O HEREncIA

Missatge  Jordicf Dj 02 Set 2010, 01:30

Hola a tots.

Soc nou en aquest fòrum, però voldria exposar alguns dubtes per si algú em pot ajudar.

Tinc 52 anys i el meu pare 85. Visc en un pis propietat del meu pare des de fa uns 25 anys mes o menys i sempre he tingut el mateix dubte.
El meu pare sempre ha insistit en que faci el canvi de nom mitjançant donació en vida per part d'ell, però cada vegada que he fet algun calcul, les quantitats m'han semblat molt disbaratades i com que en principi penso que el pis te que ser per mi algun dia, no me'n he preocupat massa.

Aquests darrers dies estic intentant fer una mica de calcul de lo que ens tocaria pagar (som dos germans) si arriba el moment de produir se la herència (això mai ningú sap com serà) però es tot força complexa.

Com a principal dubte, es saber si es mes avantatjós fer la donació del pis del meu pare on jo visc, en vida o simplement esperar. El import cadastral (desprès d'aplicar el coeficient corrector del meu municipi) es de 239.000 €. Si no he comes cap error, em surt a pagar aproximadament 12700 €, però crec que la repercusio a la renda del meu pare per increment de patrimoni d'aquest pis es pot acostar als 30.000 €.

Creieu que es preferible fer donació?

Moltes gracies per endavant
jordicf



Jordicf

Nombre de missatges : 4
Fecha de inscripción : 16/07/2009

Tornar a dalt Ir abajo

DonACIO O HEREncIA Empty Re: DonACIO O HEREncIA

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum