Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

la volatilitat de la vida, de la borsa, però no del impost de successions......

2 participantes

Ir abajo

la volatilitat de la vida, de la borsa, però no del  impost de successions...... Empty LA VOLATILITAT DE LA VIDA, DE LA BORSA, PERÒ NO DEL IMPOST DE SUCCESIONS......

Missatge  albada Dc 25 Mar 2009, 20:38

Siento tu perdida. Por desgracia que te congelen las cuentas es de lo más normal. Mi madre falleció en el 2006 y a pesar de existir testamento a favor de mi padre y que todos los herederos ( sus hijos ), aceptamos la herencia, a mi padre le congelaron todas las cuentas en las que constaba mi madre durante casi año medio. Es curioso como funcionan las leyes, si una cuenta tiene dos titulares y uno de ellos fallece, se debería bloquear el 50 %, ya que el otro titular sigue vivo.
De todas formas no debería sorprenderte que el cálculo del dinero invertido en bolsa se valore el día de su fallecimiento. Ellos siempre calculan al alza. Has tenido la mala suerte de que se han depreciado mucho, pero eso, te lo comes con patatas. Supongo, que si fuero al contrario, que el mercado hubiera seguido subiendo, pues tampoco les preocupa.....lo que heredes de alguna forma u otra lo vas a tener que declarar en la RENTA, por tanto ellos nunca pierden. Me pregunto, que como ahora las acciones y los valores se están depreciando, seguro que modificarán algo en el IPS que les beneficie.
albada
albada

Nombre de missatges : 66
Fecha de inscripción : 26/02/2009
Edad : 59

Tornar a dalt Ir abajo

la volatilitat de la vida, de la borsa, però no del  impost de successions...... Empty la volatilitat de la vida, de la borsa, però no del impost de successions......

Missatge  anna miquel rigau Dc 25 Mar 2009, 19:04

El meu pare va morir el novembre de 2007.
Encara no hem pagat l'impost de successions, ja que, abans del 9 de desembre de 2007 en que va haver-hi un canvi en la modalitat de presentació de l'autoliquidació, podiem optar per presentar l'acceptació d'herència feta davant de notari a l'agència tributària i esperar que et diguin alguna cosa, circumstància en la qual encara ens hi trobem la nostra familia, és a dir estem esperant.
Les propietats que va deixar el meu pare són molt normals , el pis vivenda habitual, un local situat al Eixample, que era l'antic negoci familiar, i que ara està en lloguer, i els quatre quartets que va poder guanyar durant tot una vida, la qual van viure bé (els meus pares) però també van ser molt "formiguetes". .
Evidentment quan vam començar a veure com anava l'assumpte, la familia vam quedar esgarrifats de la quantitat que teníem que pagar tot i no tenir res de extraordinari, i també vam quedar escandalitzats al comprovar el greuge comparatiu amb altres comunitats autònomes de l'estat !!.
Els diners estalviats pels meus pares estan invertits / depositats en diferents llibretes / comptes, i naturalment com que encara no s'ha regulat la situació tributària, tots els comptes, llibretes, inversions etc. on sortia el nom del meu pare, estan bloquejats, no hem pogut tocar absolutament res.
Jo crec que el meu pare devia fer una mica de càlcul,perquè si fa o no fa la quantitat de diners coïncidia a grosso modoamb el que s'ha de pagar, d'alguna manera ell va fer una previsió.
Una part d'aquests diners està invertida en borsa, i pot ser algú de vostès recorda que al novembre del 2007 la borsa estava "dalt de tot", com mai ho havia estat en la vida, i que a partir de aleshores va començar a baixar i ara està a "baix de tot", tot això fruit de les circumstàncies mundials que tots hem llegit i sentit als telenotícies durant els últims mesos. Així doncs aquests diners invertits en borsa ara valen la meitat de la meitat del que valien al novembre del 2007. Fins aqui molt bé, podriem considerar que la operació no ha sigut rentable, gages del oficio.......i paciència....pero no és això senyors, en els comptes presentats a l'agència tributària , els famosos papers /comprovants que fan les caixes, ha de constar la quantitat que hi havia el dia que va morir la persona , i en això es basen per fer els seus càlculs,i en el nostre cas el que hi havia aquell dia és molt més del que en podrem treure el dia que ho poguem tocar, la familia en tots aquests mesos no hem pogut tocar aquests diners malgrat veure com anaven (i van) diluïnt-se, volatilitzant-se.
A mi em semblaria normal que en qüestió d'inversions s'haguès de pagar el que valen les inversions el primer dia en que es pot disposar d'elles !! o no ? ? això seria lo just.
En fi senyors d'aqui la nostra desesperació, la vida és volàtil, flexible, adaptable....però el famòs impost no, ell persisteix, immutable, inamovible.
Algù sap d'algun sistema, o té una idea meravellosa, o coneix un precedent de que s'hagi arreglat d'alguna manera, una situació més o menys semblant ?? o fins i tot si és legal ??
Gràcies per llegir-me, ha sigut llarg, però no sabia com resumir-ho més.

anna miquel rigau

Nombre de missatges : 2
Fecha de inscripción : 04/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum