Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

NO resident

4 participantes

Ir abajo

NO resident Empty Re: NO resident

Missatge  Melitón Ds 12 Des 2009, 14:23

Com que les herències tributen segons el que disposa el títol successori, per aconseguir la liquidació de les quotes legitimàries no és necessari fer constar un pagament que no s'ha produït. És suficient indicar les dades personals dels legitimaris a efectes de que els sigui girada la liquidació d'impost corresponent. Comenti-ho amb el seu notari.

Melitón

Nombre de missatges : 27
Fecha de inscripción : 08/10/2009

Tornar a dalt Ir abajo

NO resident Empty Re: NO resident

Missatge  mylai Dc 09 Des 2009, 21:47

Si declares que no ets resident a l'Estat Espayol i els bens que heretes son a Catalunya, hauràs de pagar l'impost de successions a l'Estat Espanyol i se t'aplicarà la normativa estatal, la qual, tal com diu en Jordi, té menys reduccions que la normativa catalana, a no ser que hi hagi un conveni entre Espanya i Gran Bretaña i, pel que sé l'unic Tractat que existeix entre els dos païssos és en matèria d'IRPF, no de successions.
En la meva opinió, es del tot aconsellable que, si és possible, no declaris que no ets resident i que facis constar que resideixes a Catalunya i així se t'aplicarà la normativa catalana, la qual no és que sigui cap cosa, però és una mica millor que la normativa estatal.
Pel que fa a la llegítima, normalment surt a compte declarar que es paga als fills per aixi reduir la base imposable de la teva mare i reduir els tipus (percentatge a pagar) de l'impost, donat que, si la base es més baixa, els tipus també ho son. A més, a cadascú de vosaltres tres se us aplica la reducció de 18.000. Euros per parentiu. Si no declaressiu rebre la llegítima, sols s'aplicaria unaa reducció de 18.000. Euros, la de la teva mare.
Pel que fa a la forma de fer constar el pagament de la llegítima, només heu de fer.ho constar a l'escriptura d'acceptació d'herència. Heu d'anar els tres al Notari i declarar que la teva mare, que és l'hereva, us ha pagat la llegítima, en bens o en diners. Com volgueu.

mylai

Nombre de missatges : 176
Fecha de inscripción : 25/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

NO resident Empty Re: NO resident

Missatge  jordibonet Dt 08 Des 2009, 21:47

Si trobes ridículs els 18.000€ en vigor a Catalunya, pensa que sent no resident hauràs de liquidar segons la tarifa nacional en la que la reducció no arriba als 16.000€, i a mes els percentatges d'impost son un 3% mes elevats que els que regeixen a Catalunya, i el límit de la deducció per l'habitatge habitual es de poc mes de 125.000€. No crec que puguis acollirte a la legislació anglesa, tret de que el teu pare tingues bens al Regne Unit, segons ens consta a nosaltres (extracte d'una pàgina de la nostra web)...

Pel que fa als hereus o beneficiaris d'una herència que no resideixin a Espanya (siguin espanyols o estrangers), hauran de pagar impost de successions pel que fa als bens o drets situats al territori espanyol i/o per les quantitats percebudes per contractes d'assegurança formalitzats amb Companyies espanyoles o formalitzats a Espanya amb Companyies estrangeres, tret que existeixi un conveni internacional que estableixi una altra cosa. A les persones no residents a l'Estat Espanyol se'ls aplicarà la normativa estatal (Llei 29/1987, de 18 de desembre i Reial Decret 1629/1991, de 8 de Novembre), no l'autonòmica.

Segons com potser et convindrà renunciar a favor de la teva mare, i esperar que algún día es faci alguna reforma a nivell nacional, ja que la que hores d'ara s'està anunciant als medis, nomès afectarà a Catalunya, però jo no tindría gaires esperances de que aquesta modificació es pugui portar a terme, almenys a mig plaç.

En tot cas convé que us poseu en mans d'un bon professional.
jordibonet
jordibonet

Nombre de missatges : 757
Fecha de inscripción : 25/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

NO resident Empty NO resident

Missatge  monicafernandez Dt 08 Des 2009, 19:18

Bona tarde,

El meu pare va morir fa 10 semanes.

El meu germa i jo estem francament preocupats perque no sabem com podrem fer front als pagaments de l'impost de successions. La meva mare esta tan afectada que penso que encara no s'ha fet carrec del que s'ens ve a sobre.

Jo visc a Anglaterra desde fa 12 anys i la meva pregunta es si declarar que no soc resident te algun aventatge fiscal (al Regne Unit la quantitat exemta d'impostos es de £350.000 en lloc dels ridiculs €18.000 a Catalunya). He vist a la vostra pagina que als no residents s'els aplica la legislacio espanyola en llooc de l'autonomica. Que em conve mes?

Un alte dubte que tenim es si la legitima (que el meu pare nomena al seu testament) s'ens dona automaticament o be l'hem de reclamar a la nostra mare, heredera unica apart del meu germa i jo que heredem la legitima. No es que la volguem demanar, pero si ajuda a pagar menys impostos, ho farem.

Moltes gracies. Aquesta web ens ha ajudat moltissim en moments molt dificils i amb un tema del que no sabiem res. Enhorabona per la feina que feu.

Monica

monicafernandez

Nombre de missatges : 1
Fecha de inscripción : 23/11/2009

Tornar a dalt Ir abajo

NO resident Empty Re: NO resident

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum