Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Més testimonis

4 participantes

Ir abajo

Més testimonis Empty Més testimonis: sobre el tema de l'aval

Missatge  Josep V. Dv 18 Des 2009, 12:01

Hola Inés,
en referència al que deies que no et quadrava perquè no havies tingut que presentar aval ni res fins el moment de presentar l'escrit davant el TEA, i que en canvi jo sí havia tingut que presentar aval per a la interposició de recurs de reposició, he de dir-te que m'han requerit una esmena a l'aval, i que la manca d'atenció del requeriment determina l'arxivament de les actuacions i que no es tingui per presentada la sol.licitud...

Salut !

Josep V.

Josep V.

Nombre de missatges : 7
Fecha de inscripción : 28/10/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Més testimonis Empty Re: Més testimonis

Missatge  nanfemo Dc 16 Des 2009, 22:19

Hola Josep,
gràcies pel teu aclariment, intentaré esbrinar el tema, tot i que no sé si seré capaç de transmetre ni el meu dubte. Tú ja domines molt el tema, jo estic en una fase inicial, però no et preocupis que si aconsegueixo informació la compartiré amb molt de gust.
salut!
nanfemo

nanfemo

Nombre de missatges : 6
Fecha de inscripción : 10/12/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Més testimonis Empty Més testimonis: resposta a Nan

Missatge  Josep V. Dc 16 Des 2009, 13:48

Hola Nan,
et contesto aquí perquè el que diem ho pot saber tothom, inclosos "ells",
com he dit anteriorment, ni soc lletrat ni m'ho porta cap professional… soc arquitecte i col.laboro també amb la justícia com a perit processal, bàsicament en matèria d'urbanisme (expropiacions, reparcel.lacions, etc., …), més que no pas en matèria d'edificació…
per tant, si "veus que estic ben posat en aquest tema", és pel que m'ha tocat aprendre, perquè abans no en sabia res de res, suposo que com molta gent… però considero que estic en plenes condicions físiques i mentals per poder defensar-me d'aquesta ignomínia davant d'aquesta Administració…
per això, si en algun tema coincidim, et donaré la meva opinió…
i pel que fa al tema de l'aixovar, mira't la Sentència del TSJC de 02/05/2008, que diu clarament que la solució vàlida en dret és el 3% sobre la porció del cabdal relicte que correspòn a l'immoble habitable… (tot i que la resolució de la DGT de 14/01/2009 diu que és una Sentència única i no constitueix jurisprudència, i jo no sé si hi ha jurisprudència posterior...), però en qualsevol cas, si hi ha "bienes adicionados, donaciones acumuladas, seguros de vida…", això no ha de computar mai de mai, i crec que la llei o el reglament també estableix mecanismes per demostrar que l'aixovar és inferior, clar que s'ha de demostrar "fehacientemente"… és a dir, presumpció de culpabilitat i indefensió, com sempre…
en el meu cas dic clarament que fan una pràctica totalment il.legal, doncs computen també una assegurança de vida (sobre la qual a més ja han comés un altre error de gravació il.legal, reconegut per l'ATC…), vulnerant la consulta vinculant V2582-06 de la DGT del MEH, vulnerant l'art. 34.3 del Real Decreto 1629/1991, i vulnerant la resolució del Tribunal Econòmic Administratiu de 13/09/2006… em remeto al meu escrit de 09/12/2009,

agrairé que em ratifiquis o em corregeixis en funció del que et digui l'advocat,
salut !
Josep V.

Josep V.

Nombre de missatges : 7
Fecha de inscripción : 28/10/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Més testimonis Empty Re: Més testimonis

Missatge  Josep V. Dc 16 Des 2009, 13:40

Hola Inés,

gràcies per la teva resposta,
en quant a lo que no et quadra... jo no sé si he fet el "primo", però en el model d'interposició de recurs de reposició, es contempla
l'aportació (imprescindible adjuntar original…) de la garantía per a la suspensió de l'acte administratiu impugnat,
i al revers de la carta de pagament, apartat suspensió, també hi figura en el mateix sentit, llevat del cas de sol.licitud de taxació pericial contradictòria, que és diferent, i que potser és el teu cas…
pel que fa al TEA, com encara no hi he arribat, no en tinc ni idea… com he dit anteriorment, ni soc lletrat ni m'ho porta cap professional… quan arribi al TEA, si aprenc més coses, t'ho faré saber…

Josep V.

Josep V.

Nombre de missatges : 7
Fecha de inscripción : 28/10/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Més testimonis Empty Més testimonis: pregunta sobre el procediment

Missatge  ines Dc 16 Des 2009, 09:43

Bones Josep:

En principio, y según me ha pasado a mi, los recursos de reposición siempre los contestan, tanto si es bueno como malo ( especialidad de la casa de la Generalitat y al menos no crean tanta indefensión).

Una vez contestado el recurso de reposición ellos mismos, al final de la hoja de la resolución del recurso te dicen lo que puedes hacer y los nuevos recursos que pueden volver a presentar y ante el órgano competente.

Hay una cosa que no me cuadra, es el hecho que yo no he tenido que presentar ni aval ni nada, hasta el momento de presentar el escrito ante el TEA, que ha sido cuando he hecho una hipoteca unilateral a favor de la Generalitat y mi marido me ha tenido que consentir ( o las personas que vivan en tu domicilio habitual y que sean mayores de 18 años y esto que la ley dice que prodrán... y no como obligación), y por ello me han dado un plazo de subsanación de dos meses más.

¿ Cuando vas al TEA, no es cuando te obligan a pagar todo el impuesto, presentar un aval o hacer una hipoteca unilateral si demuestras que no tienes medidos para pagar, con el fin de suspender la ejecución? ¿ O, cada uno aplica lo que quiere?.

Por cierto, cuanto tarda el TEA en resolver??


Inés

ines

Nombre de missatges : 65
Fecha de inscripción : 26/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Més testimonis Empty Més testimonis: pregunta sobre procediment.

Missatge  Josep V. Dt 15 Des 2009, 20:11

Hola,
he presentat aval i recurs de reposició (26/11/2009)...
aquest recurs de reposició me l'han de contestar, no? el termini per anar al Tribunal Econòmic Administratiu computarà a partir d'aquesta contestació al recurs de reposició, no?
o hi ha algun tipus de silenci administratiu, que m'obligui a estar especialment pendent?
gràcies,

Josep V.

Josep V.

Nombre de missatges : 7
Fecha de inscripción : 28/10/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Més testimonis Empty Més testimonis

Missatge  Josep V. Dc 09 Des 2009, 13:00

L'has "clavat", glory, en les tres primeres línies.

Pel que fa a l'aixovar, com bé dic, també és il.legal;
la DGT, en una resolució sobre el còmput de l'aixovar domèstic en relació amb la Sentència del TSJC de 02/05/2008, a part de fer cas omís de l'esmentada Sentència del TSJC (jo no sé si hi ha jurisprudència posterior...), també fa cas omís de l'informe de la consulta vinculant V2582-06 de la DGT del MEH, on diu clarament:
"… Para el cálculo del 3 por 100, no se tienen en cuenta ni los bienes
adicionados, ni las donaciones acumuladas, ni los seguros de vida !!!"

que és exactament el mateix que diu l'art.34.3 del Real Decreto 1629/1991, de 8 de noviembre, por el que se aprueba el Reglamento del Impuesto sobre Sucesiones y Donaciones... del que també fa cas omís…
i com també ho fa amb la resolució del Tribunal Econòmic Administratiu de 13/09/2006, que torna a dir:
"… las únicas limitaciones contempladas por la norma respecto del ajuar doméstico son la no inclusión del valor de los bienes adicionados... !!!"
doncs bé, en el meu cas computen també una assegurança de vida, sobre la qual a més ja han comés un altre error de gravació il.legal...
però "ells" poden "passar" del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, poden "passar" de la consulta vinculant V2582-06 de la DGT del Ministerio de Economia y Hacienda, poden "passar" de la resolució del Tribunal Econòmic Administratiu, i poden "passar" del Real Decreto 1629/1991, de 8 de noviembre, por el que se aprueba el Reglamento del Impuesto sobre Sucesiones y Donaciones... i a més ensenyar-ho amb total impunitat...
la sotsdirectora que signa la resolució ha estat ascendida, i a l'advocat liquidador que m'ha intentat cobrar més de 20.000 € totalment fora de la llei, que jo sàpiga no li ha passat res de res...
és incompetència ò negligència professional? el tècnic que comet aquestes errades tan greus té algún tipus d'expedient, de sanció, de …? hi ha directrius establertes per a actuar d'aquesta manera? enlloc de sanció, potser té també algun premi? com es pot explicar aquesta protecció? ens podem imaginar a qualsevol empresa què passaria en cas de cometre "errades" tan greus?

en resum, com ja he dit abans, il.legalitat sobre il.legalitat, i a més, sobre la llei reconegudament injusta, màxim acarnissament (si cal il.legal, doncs il.legal...), amb els pobres que encara tenen "enganxats"... quan estan reconeixent dia sí i dia també que cal una reforma a fons que resolgui situacions injustes...

a mi tampoc hi ha manera que m'entri als meus esquemes mentals…, jo pensava, ingènuament, que els actes administratius es presumien
legals... com si amb la tan injusta versió de la llei i de l'impost (finals de 2007, en el que encara no és vigent la reforma (Llei 17/2007, de 21 de desembre, de mesures fiscals i financeres) que entra en vigor el 01/01/2008, el pitjor possible dels escenaris…), encara no en tinguessin prou...

encara és l'hora que no puc assimilar que en un "suposat estat de dret" puguin passar aquestes coses"... que ens passaria a qualsevol de nosaltres si intentéssim "prendre" il.legalment més de 20.000 € a un altre ciutadà?

crec que quan per sistema es cometen aquestes errades, es produeix una total indefensió, doncs que jo sàpiga a l'Administració mai se la
condemna en costes processals...

Un que fins ara creia en la justícia i bondat dels impostos !!!
Josep

Josep V.

Nombre de missatges : 7
Fecha de inscripción : 28/10/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Més testimonis Empty Re: Més testimonis

Missatge  glory Dv 04 Des 2009, 23:27

Estic al.lucinant, heu fet recursos perque la Generalitat us estaba robant encara més que el que us pertocaba pagar. Us podeu imaginar tota la gent que ha pagat i no s'ho ha fet mirar bé, els millons que s'han embutxacat (a part del robatori que ja és l'impost en si mateix).
Però en quin cony de pais estem vivint?.
A això podeu afeigir de que l'aixovar del 3% que et cobren també és il.legal, tal i com va quedar clar en una sentencia en que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya va donar la raó al contribuent. Podeu trobar la sentència en aquest forum posant en "buscar":
Por favor, ¿Dónde encuentro la Sentencia sobre el AJUAR?

glory

Nombre de missatges : 101
Fecha de inscripción : 25/11/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Més testimonis Empty Més testimonis

Missatge  Josep V. Dj 03 Des 2009, 18:19

Hola Inés,
a quin recurs et van descomptar els 100.000 euros?
aquest descompte és de la base? o de la quota a pagar?
has acabat de fer recursos? o encara estàs batallant?
ets lletrada? o t'ho porta algun professional? o vas per lliure com jo?
Josep

Josep V.

Nombre de missatges : 7
Fecha de inscripción : 28/10/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Més testimonis Empty Més testimonis

Missatge  ines Dc 02 Des 2009, 16:18

Bones:


A mi en la primera propuesta de liquidación, cuando aún lo hacían ellos, no me habían descontado nada de nada, pero reconocieron su error, después de quejarme directamente al Registrador, pedir cita, llevar copia de todos los documentos y tuve una pequeña reducción. Después volví hacer més recursos y recursos y el último fue mi grata sorpresa cuando me descontaron 100.000 Euros, no es broma mi me equivocado en los ceros.

Por cierto Joan, yo tb tengo cosas que me faltan por aplicar, los famosos coheficientes de reducción no sé pq pero les cuesta mucho aplicarlos será que nos quieren dar gato por liebre, si pueden la colan.


Realmente esta visto que lo mejor es batallar con este mal sueño, pq si pueden te machacan.

Inés

ines

Nombre de missatges : 65
Fecha de inscripción : 26/02/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Més testimonis Empty Més testimonis

Missatge  Josep V. Dc 02 Des 2009, 12:44

Hola!
ahir 01/12/2009 vaig enviar dades per participar als programes "Banda
Ampla", "Valor Afegit" i "Entre Línies" de TVC; a
hores d'ara he rebut resposta d'"Entre Línies", he parlat amb l'Anna
Torras i m'ha dit que si trien el meu cas ja em trucaran...
el "fet causant", com en diuen "ells", té data de
20/09/2007...
porto més d'un any i mig barallant-me amb l'ATC, em volien fer pagar més de
26.500 eur., que en aquests moments s'han reduït a poc més de 6.000 (quantitat
que ja he tingut que avalar per interposar recurs de reposició), reducció que
he aconseguit gràcies a "detectar" varis intents d'un "espoli
afegit", totalment il.legals, com si amb l'aplicació d'aquesta tan injusta
versió de la llei i de l'impost (finals de 2007, en el que encara no és vigent
la reforma (Llei 17/2007, de 21 de desembre, de mesures fiscals i financeres)
que entra en vigor el 01/01/2008, el pitjor possible dels escenaris…), encara
no n'hi hagués prou...
en el meu expedient hi ha errors en el procediment, greuges comparatius entre
el "fet causant" al 2007 o al 2008 (dins la mateixa legislatura
actual…), error de gravació d'una pòlissa d'assegurança de vida, amb error en
la llei a aplicar (quantia de l'error de gravació: 75.373,68 €), error per
desconeixement de la llei, en l'intent de sotmetre l'impost sobre un bé immoble
a un estat diferent a on es troba situat, aplicació il.legal de la valoració de
l'aixovar domèstic, etc., etc., i altres pràctiques que, o també són il.legals,
o com a mínim han de ser al.legals,
actualment, en la darrera liquidació prèvia a recurs de reposició, l'ATC està
reconeixent 119.611,68 € d'errors de gravació i de reducció, que impliquen, de
moment, un intent d'espoli de 20.438,62 € totalment fora de la llei,
reconeixement que en alguns casos no ve mancat d'una certa dosi de burla i de
cinisme… per si amb el luctuós esdeveniment (pèrdua de l'esposa, de 44
anys d'edat, després de 2 anys de lluita contra malaltia greu...) no en tinguéssim
prou...
ni soc lletrat ni m'ho porta cap professional…

però continuo lluitant contra la ignomínia... i continuaré després del recurs de reposició...


he decidit oferir la meva disponibilitat com a testimoni,
atentament,

Josep

Josep V.

Nombre de missatges : 7
Fecha de inscripción : 28/10/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Més testimonis Empty Re: Més testimonis

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum