Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

CANVI NOM INMOBLES I PAGAMENT IMPOST

2 participantes

Ir abajo

CANVI NOM INMOBLES I PAGAMENT IMPOST Empty Re: CANVI NOM INMOBLES I PAGAMENT IMPOST

Missatge  MAIRAL Dl 12 Oct 2009, 00:43

Moltes gràcies pel condol i per la seva resposta. Intentarem fer el que ens ha comunicat.

mylai escrigué:Abans de res donar-vos el meu condol per la vostra recent pèrdua.

Pel que fa a la vostra consulta, hem de distingir dos supòsits:
1) Venda de la propietat : Per fer la venda de la propietat s'ha de fer prèviament el canvi de nom mitjançant l'escriptura d'acceptació d'herència. Allò que podrieu fer és, si podeu vendre abans dels sis mesos que hi ha per pagar l'impost i sempre que el comprador hi estigui d'acord, és atorgar l'escriptura d'acceptació d'herència i la de compravenda el mateix dia. Així, podreu pagar l'impost amb els diners que cobreu per la venda.


2) Hipoteca : Si opteu per hipotecar la propietat, conec un cas molt assemblat al vostre (els quals cada cop son més nombrosos, tenint en compte les elevades tarifes de l'impost de successions a Catalunya). En aquest cas, l'entitat bancària, la Generalitat i el Registrador de la Propietat van acceptar que s'atorgués l'escriptura d'acceptació d'herència (o sigui, el canvi de nom als hereus); presentar-la a la Generalitat obligant-se els hereus a pagar l'impost en el termini de sis mesos legals i, una vegada segellada per la Generalitat, presentar-la al Registre de la Propietat per inscriure el canvi de nom. Una vegada inscrit el canvi de nom, es va fer l'escriptura d'hipoteca, el Banc va lluirar els diners als hereus i aquestos van procedir a abonar l'impost.
En tot cas, tindran sempre l'ultima paraula els senyors del Banc. els quals decidiran si el canvi de nom s'ha de fer abans de la hipoteca o si es pot fer tot alhora sense necessitat de fer tants passos i esperar tant temps.

Hi hauria altres possibil.litats, per la qual cosa, com sempre, aconsellem que us assessoreu bé abans de fer res.

MAIRAL

Nombre de missatges : 3
Fecha de inscripción : 09/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

CANVI NOM INMOBLES I PAGAMENT IMPOST Empty Re: CANVI NOM INMOBLES I PAGAMENT IMPOST

Missatge  mylai Dg 11 Oct 2009, 20:14

Abans de res donar-vos el meu condol per la vostra recent pèrdua.

Pel que fa a la vostra consulta, hem de distingir dos supòsits:
1) Venda de la propietat : Per fer la venda de la propietat s'ha de fer prèviament el canvi de nom mitjançant l'escriptura d'acceptació d'herència. Allò que podrieu fer és, si podeu vendre abans dels sis mesos que hi ha per pagar l'impost i sempre que el comprador hi estigui d'acord, és atorgar l'escriptura d'acceptació d'herència i la de compravenda el mateix dia. Així, podreu pagar l'impost amb els diners que cobreu per la venda.


2) Hipoteca : Si opteu per hipotecar la propietat, conec un cas molt assemblat al vostre (els quals cada cop son més nombrosos, tenint en compte les elevades tarifes de l'impost de successions a Catalunya). En aquest cas, l'entitat bancària, la Generalitat i el Registrador de la Propietat van acceptar que s'atorgués l'escriptura d'acceptació d'herència (o sigui, el canvi de nom als hereus); presentar-la a la Generalitat obligant-se els hereus a pagar l'impost en el termini de sis mesos legals i, una vegada segellada per la Generalitat, presentar-la al Registre de la Propietat per inscriure el canvi de nom. Una vegada inscrit el canvi de nom, es va fer l'escriptura d'hipoteca, el Banc va lluirar els diners als hereus i aquestos van procedir a abonar l'impost.
En tot cas, tindran sempre l'ultima paraula els senyors del Banc. els quals decidiran si el canvi de nom s'ha de fer abans de la hipoteca o si es pot fer tot alhora sense necessitat de fer tants passos i esperar tant temps.

Hi hauria altres possibil.litats, per la qual cosa, com sempre, aconsellem que us assessoreu bé abans de fer res.

mylai

Nombre de missatges : 176
Fecha de inscripción : 25/04/2009

Tornar a dalt Ir abajo

CANVI NOM INMOBLES I PAGAMENT IMPOST Empty CANVI NOM INMOBLES I PAGAMENT IMPOST

Missatge  MAIRAL Dg 11 Oct 2009, 00:07

El meu pare va morir aquest pasat mes d'agost. Per poder pagar l'impost hem de vendre o hipotecar una propietat (la meva mare es usufructuaria i les filles hereues), imagino que per poder vendre o demanar hipoteca necessitem fer el canvi de nom de la propietat que ara està a nom de meu difunt pare i la meva mare. La meva pregunta es: podrem fer el canvi de nom d'aquesta propietat (segona vivenda) abans de pagar el maleit impost? O per fer el canvi de nom ens demanaran haver fer fet la liquidació de l'impost?

Gràcies per endavant per la vostre ajuda.

Lourdes

MAIRAL

Nombre de missatges : 3
Fecha de inscripción : 09/03/2009

Tornar a dalt Ir abajo

CANVI NOM INMOBLES I PAGAMENT IMPOST Empty Re: CANVI NOM INMOBLES I PAGAMENT IMPOST

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum