Prou Impost de Successions a Catalunya !
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Donació de vivenda habitual

2 participantes

Ir abajo

Donació de vivenda habitual Empty Re: Donació de vivenda habitual

Missatge  cesc Dc 30 Set 2009, 13:06

Ara t´entenc.Doncs a la declaracio els teus pares hauran de pagar per la diferencia que ells van pagar al seudia i per el valor de valoracio (cuant passia al teu nom).Si hi han plusvalues (casi segur si els pis te uns anyets) hauran de pagar en principi un 18% sobre aquestes.Supossem que els teus pares varen pagar 200000 euros i ara en la teva valoracio de donacio el minim es per 350000 eur,les plusvalues serien sobre 150.000 euros,o sigui,un 18% sobre aixó.Clar,que si el pis es molt vell,aleshores hi ha una serie de bonificacions respecte a aquestes plusvalues.Cada cas es un mon i falten moltes dades.

cesc

Nombre de missatges : 443
Fecha de inscripción : 16/12/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Donació de vivenda habitual Empty Re: Donació de vivenda habitual

Missatge  cesc Dc 30 Set 2009, 13:03

La plusvalua la pagaran els teus pares.Aixo es l´unic que no es pot xalcular,ja que depen de cada ajuntament.Hauras de mirar-ho.Segur que a la web de BCN de l´anjuntament explica quines son i com calcularles.

El valor es el cadstral que et dira al rebut de l´IBI MULTIPLICAT per el factor de conversio de BCN que sera dels "macos".Aixo es molt important !!! no es pot valorar per sota d´aquesta xifre
a que us sortira.En el foro hi han aquestes taules,si les busques sabras si el numero que es muliplica es 2,2.3 o 2.7 no ho sé.

cesc

Nombre de missatges : 443
Fecha de inscripción : 16/12/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Donació de vivenda habitual Empty Re: Donació de vivenda habitual

Missatge  fiti Dc 30 Set 2009, 12:56

Hola cesc,

gràcies per la ajuda. En referència a la plusvàlua, la pago jo a la renta i també els meus pares?? La veritat és que amb exemples m'aclaro més:

Si suposem que l'inmoble té un valor catastral de 150.000€ i es ven per 300.000€ (suposo que el valor catastral no será de 300.000€ perqué normalment són més baixos no?), quan s'hauria de pagar a banda dels 22.250€ aprox. que has calculat abans?

Merci!

fiti

Nombre de missatges : 3
Fecha de inscripción : 30/09/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Donació de vivenda habitual Empty Re: Donació de vivenda habitual

Missatge  cesc Dc 30 Set 2009, 12:46

Si estan molt temps fora,es pot perdre el dret de vivenda habitual,pero no sembla aquest el cas.A mes,si voleu fer donacio,a no se que tinguis tu alguna minusvalua,al donar-t´ho en vida no tindras cap bonificació,aixi es que com si res.

cesc

Nombre de missatges : 443
Fecha de inscripción : 16/12/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Donació de vivenda habitual Empty Re: Donació de vivenda habitual

Missatge  cesc Dc 30 Set 2009, 12:45

Aixi d´entrada ja et dic que si tu no tens cap problema,tocara pagar per donacions,un 5% fins els primers 200000 euros,un 7% dels 200000 als 600000 i un 9% tot els que passi dels 600000 eurs.
Es a dir,suposem que l´inmoble té un valor cadastral de 150000 euros,aixo s´ha de multiplicar pel factor de conversio de BCN (ue ara no el se,pero supossem que es 2.5) aixi doncs:

150000X2.5=375000 euros.

Es pagarien 10000 euros fins els primers 200000.Restarien un 7% dels 175000 restants,o sigui,12250 euros mes.En total 22250 euros.Les plusvalues depen de cada ajuntament,pero agafat no seran barates i a sobre els tes pares hauren de pagar en la declaracio de la renta el 18%? (no ho se perque es parla de pujar-ho al 19% pels primers 6000 eros i al 21% pel que passi d´aqui) sobre les plusvalies.En resum una bon picosada.Hi ara no recordo be si era herencies o donacions,pero no es podia vendra fins passats 5 anys per no tenir enalització al tractarse de l´habitatge familiar.

cesc

Nombre de missatges : 443
Fecha de inscripción : 16/12/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Donació de vivenda habitual Empty Re: Donació de vivenda habitual

Missatge  fiti Dc 30 Set 2009, 12:43

Doncs estan fora per feina entre setmana, però caps de setmana normalment són a BCN o a una segona residència a la costa. En què influeix el temps que fa que són fora?

El IBI no el tinc en aquests moments. L'inmoble es troba a BCN capital.

Gràcies per la teva ajuda.

fiti

Nombre de missatges : 3
Fecha de inscripción : 30/09/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Donació de vivenda habitual Empty Re: Donació de vivenda habitual

Missatge  cesc Dc 30 Set 2009, 12:34

-Els tus pares fa molt temps que estan a fora?
-Valor cadastral de l´inmoble (ho trobaras en el rebut de l´IBI) i poblacio exacte on es troba,BCN capital?

cesc

Nombre de missatges : 443
Fecha de inscripción : 16/12/2008

Tornar a dalt Ir abajo

Donació de vivenda habitual Empty Donació de vivenda habitual

Missatge  fiti Dc 30 Set 2009, 12:24

Hola,

primer de tot moltes gràcies per la feina que feu en aquesta pàgina.

Us volia exposar la meva situació: Resulta que la meva nòvia i jo estem vivint en un pis propietat dels meus pares (a parts iguals) i declarat com a residència habitual d'ells, ja que en aquests moments per temes de feina treballen a l'estranger.
El cas és que com estan propers a la jubilació, la seva idea és deixar-me el pis de Barcelona (via una donació), per a que així jo pugui vendre'l i comprar-ne un a BCN també fent servir els diners de la venta. Els meus pares viurien a una segona residència que tenen.

Quin seria la quantia de l'impost de donacions, plusvàlues, etc. a pagar tant per mi com per ells? També m'agradaria saber si es pot fer alguna cosa per reduir el cost del tribut.

Només comentar que tant els meus pares com jo mateix estem empadronats en aquest pis de BCN.

Gràcies!!

fiti

Nombre de missatges : 3
Fecha de inscripción : 30/09/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Donació de vivenda habitual Empty Re: Donació de vivenda habitual

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum